Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trasiga baselement, Marantz HD-440

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 March 2008 - 17:18

Mellqvist
  • Mellqvist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte igår ett par Marantz HD-440 högtalare på Myrornas för 125kr, helt klart värt det även om baselementen är trasiga, gummit har torkat och gått sönder. I övrigt så är dom fina och låter bra, faneren har lossnat lite i några hörn men det går att fixa lätt.

Är det värt att laga baselementen eller ska man byta ut dom?

Finns ett företag i Lund som gör detta för 400kr / element, vilket känns lite saftigt, men jag har även hittat kit för just dom här elementen på ebay för $20.

Är det svårt att laga själv?

kitet på ebay

Sen saknar jag även "Marantz" Loggan som ska sitta på tyget fram, går den att få tag på någonstans?

Vad anses om dom här högtalarna i övrigt? Vet att dom är lägst i serien, men lite mer info vore trevligt!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 16 March 2008 - 15:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Köpte igår ett par Marantz HD-440 högtalare på Myrornas för 125kr, helt klart värt det även om baselementen är trasiga, gummit har torkat och gått sönder. I övrigt så är dom fina och låter bra, faneren har lossnat lite i några hörn men det går att fixa lätt.

Är det värt att laga baselementen eller ska man byta ut dom?

Finns ett företag i Lund som gör detta för 400kr / element, vilket känns lite saftigt, men jag har även hittat kit för just dom här elementen på ebay för $20.

Är det svårt att laga själv?

kitet på ebay

Sen saknar jag även "Marantz" Loggan som ska sitta på tyget fram, går den att få tag på någonstans?

Vad anses om dom här högtalarna i övrigt? Vet att dom är lägst i serien, men lite mer info vore trevligt!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Det är inte svårt och någonting som du kommer att klara alldeles utmärkt, va bara Mycket ! noga med att du verkligen centrerar konen igen innen du sätter fasst den nya upphäningen för annars så blir det bara skit med alltihopp :lol:

Lycka till !

Postad 17 March 2008 - 16:29

Mellqvist
  • Mellqvist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaret! Då blir det ebay-kitet!

Mvh

Postad 17 March 2008 - 16:50

åsåb
  • åsåb
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Här kan du se hur man gör:

Omkantning av högtalarelement

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.