Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NetonNet

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 March 2008 - 16:51

Unregisteredbb11a81e
  • Unregisteredbb11a81e
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej alla glada människor.

Tänkte jag skulle dela med mig den erfarenhet jag fick när jag skulle byta ut min Andersson R2 mot en Yamaha RX-V661. Alt började med att jag köpte NetonNet´s hela 7.1 Large paket med högtalare samt receivern Andersson R2. Alt var så bra och den skulle klara 4 ohm enligt de erfarna säljarna i butiken och informationen på Internet. Men det visade sig att den inte gjorde. Falsk marknadsföring kallas det för. Direkt ringde jag upp NetonNet´s kundservice och fick som svar att den är inte gjord för att klara av 4 ohm och att jag kunden få byta ut den mot en Yamaha (som jag tidigare har valt) och betala mellanskillnad på 800kr. Gutt tänkte jag och log. Men jag upptäckte ett stort fel som enligt kundtjänst var ett litet fel. Jag fick Andersson R2 helt gratis på grund av att kassörskan glömde ta betalt för den. Jag betalade 5990kr enbart för högtalarna plus lite till för andra pryttlar som jag köpte i samma veva. Slänger mig direkt på telefonen och ringer till NetonNet´s kundservice och förklarar ärendet. Efter att den vänliga kundservice personalen har talat med sin supervicer var det inga problem utan butiken får lösa mitt ärende bäst fan de vill. Men jag skulle kunna ta med mig receivern och kvittot som den inte stod med på och jag skulle få den utbytt mot den Yamaha´n jag ville ha.

Dum som man är åkte jag till butiken i Kalmar och tog med mig receivern. Jaha efter några minuters prat och tjat med kundtjänst i butiken får jag veta följande. Jag får köpa Yamaha´n för ca 3500kr. Hmm sa jag till personen på kundtjänst, jag får fundera på detta någon dag och tar med mig min Andersson hem igen. Nähe sa han. Den är vår nu. VA! VAD SÄGER DU!? Är den eran? Ja eftersom du inte har betalat den så är den vår och han kan inte släppa mig från butiken med den, Helt *ävla kortat. Det är jo inte mitt fel eller ansvar att kassörskan har gjort fel och inte har slagit in den. Nä det är det inte sa killen i kundservice men jag vi kan inte klandra henne för de, alla har rätt att göra fel.

Nu står jag i butiken med ett kvitto på mina högtalare, har varit så pass ärlig och gått tillbaka med receivern för att byta ut den och riskerar att lämna butiken utan någonting. Kul, INTE! Så ska jag nu vara ansvarig och lida för att kassörskan inte har slagit in receivern. Och enligt kundservice så är det kassörskan som är ansvarig men ändå så blir jag av med receivern eftersom jag inte var betalat den. Snacka om att man blir piss off på NetonNet.

Men efter ytterligare snack och tjat med nissarna gick de med på att jag kunde betala de 500kr som kassörskan glömde att ta betalat för Andersson receivern, betala ytterligare 200kr för att kartongen saknades och sedan 800kr i mellanskillnad för Yamaha´n. Hela kalaset slutade på 1500kr. Själva delen köper jag att jag får beta den jag betalade, men varför är det ingen som upplyser om detta direkt när man ringer till de. Och varför får jag inte lämna butiken med den Andersson som jag kom in med, trots att jag inte har betalt den? De kan knappast tro att jag har snott den eftersom det finns registrerat på övervakningskamerorna att jag kommer in med receivern genom huvudingången och inte via kassan.

Jag har inte släppt det än. Känner lite folk på vår lokala blaska Barometern så det blir en rolig artikel om det där också. Sen blir det några samtal till Konsumentverket också.

Men tänk er för när ni går in med en vara utan kvitto, ni kan bli av med den om det är NetonNet!

Postad 18 March 2008 - 19:41

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Lite konstigt agerande från NoN's sida men faktum kvarstår att du inte har betalat recievern, så det är inte så konstigt att dom inte vill släppa ifrån sig den, även att det var från dom missen var från början.

Hoppas för all del att du själv var lugn och sansad, annars är det inte speciellt inspirerande för en säljare att hjälpa till mer än nödvändigt.

Postad 19 March 2008 - 11:28

the bomb
  • the bomb
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tyckert att NON gjorde helt rätt eftersom du inte betalade för den. Du skulle kanske behållt den istället för att lämna tillbaka den , förövrigt klara min R2 4 ohm perfekt. kanske är dina högtalare..

Postad 19 March 2008 - 13:10

Socker-Conny
  • Socker-Conny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Och varför får jag inte lämna butiken med den Andersson som jag kom in med, trots att jag inte har betalt den?

Säger du inte emot dej själv lite här? Klart man måste betala en vara för att få äga den. Sen får du köpa en vara som kostar 4300:- för 1500:-, men du är fortfarande inte nöjd? Du är ärlig och kommer tillbaka med en vara butiken missat och ta betalt för, och i gengäld sänker dom en produkt med 2/3 åt dej. Om du inte är nöjd med en sådan stor kompensation så är det nog inte många butiker som kan få dej nöjd :wub:

Redigerat av Socker-Conny, 19 March 2008 - 21:07.

Postad 25 March 2008 - 21:03

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Nu tycker jag faktist att samtliga här i tråden borde lugna ner sig lite.

Även om alla är överens om att det var dumt att gå till en av deras butiker med en vara som man inte hade nåt kvitto inte är så specielt bra så behöver ni väl inte ta till personangrepp för det?

Sen så har jag personligen haft både bra telefon & mail kontakt med netonnet.

Så det där borde du enkelt vara löst genom lite mail kontakt eller att man ringer & pratar med den berörda damen som i det här fallet gjorde fel.

Vanliga säljare som dom satt ut i butiken gör bara sitt jobb även om dom många gånger lätt kan brusa upp mot vissa kunder.

Själv så skulle jag som handlare bli väldigt förvånad & frågvis om någon som handlat i min butik kom in i butiken & ville reklamera en vara som han inte betalt för.

Postad 26 March 2008 - 09:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
bara en liten fråga.

eftersom netonnet inte tagit betalt för varan, och köparen inte har märkt detta förrens han vill byta (vilket ärligt talat låter lite konstigt, men nåja), ligger inte felet hos netonnet då? eller det är upp till köparen att vara uppmärksam när sådant händer?

Postad 27 March 2008 - 20:42

Unregisteredbb11a81e
  • Unregisteredbb11a81e
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

bara en liten fråga.

eftersom netonnet inte tagit betalt för varan, och köparen inte har märkt detta förrens han vill byta (vilket ärligt talat låter lite konstigt, men nåja), ligger inte felet hos netonnet då? eller det är upp till köparen att vara uppmärksam när sådant händer?

juste äntligen någon som svarar något vättigt. enligt kundtjänst på net on net så är det kasörskans uppgift att se till att varan betals och inte köparen. MEN enligt också net on net så kan man inte klandra kasörskan för detta för alla är inte perfekta och kan göra fel.

till er alla aldra som idiotförklarar mig. DO IT. känn er ganska omogna när beslutet kommer från konsumetverket för ärendet är anmält och under granskning. och konstigt nog så har även tidningar visat intrese för detta. men men, när sånt händer er, då märker ni hur roligt det är. men jag dömmer inte folk på förhand!

Postad 27 March 2008 - 20:47

Unregisteredbb11a81e
  • Unregisteredbb11a81e
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Nu tycker jag faktist att samtliga här i tråden borde lugna ner sig lite.

Även om alla är överens om att det var dumt att gå till en av deras butiker med en vara som man inte hade nåt kvitto inte är så specielt bra så behöver ni väl inte ta till personangrepp för det?

Sen så har jag personligen haft både bra telefon & mail kontakt med netonnet.

Så det där borde du enkelt vara löst genom lite mail kontakt eller att man ringer & pratar med den berörda damen som i det här fallet gjorde fel.

Vanliga säljare som dom satt ut i butiken gör bara sitt jobb även om dom många gånger lätt kan brusa upp mot vissa kunder.

Själv så skulle jag som handlare bli väldigt förvånad & frågvis om någon som handlat i min butik kom in i butiken & ville reklamera en vara som han inte betalt för.

tack, lite normala ord behövde här värkligen. man kanske inte ska idiotförklara en person enbart på ett inlägg. man skriver vad man tycker och tänker.

Postad 28 March 2008 - 00:10

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Vänd på det, om nu kassörskan råkat ta dubbelt betalt för varan vilket du inte märker förrens när du kommer hem, så antar jag att du inte skulle vilja att hon resonerar som du, att du skulle haft koll på detta, det går inte komma dragandes med såhär efteråt.

Postad 28 March 2008 - 21:24

the bomb
  • the bomb
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
"känn er ganska omogna när beslutet kommer från konsumetverket för ärendet är anmält och under granskning"

Lycka till!! :)

Glöm inte skriva hur det gick...
För skulle det funka kommer jag med flera att börja "stjäla" saker som vi sedan lämnat tillbaka, det är ju en lysande ide.

Här finns det pengar att tjäna :)

Postad 28 March 2008 - 21:27

Socker-Conny
  • Socker-Conny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

känn er ganska omogna när beslutet kommer från konsumetverket för ärendet är anmält och under granskning. och konstigt nog så har även tidningar visat intrese för detta. men men, när sånt händer er, då märker ni hur roligt det är. men jag dömmer inte folk på förhand!

liten fråga bara. vad har du anmält NetOnNet för?

Postad 28 March 2008 - 21:30

the bomb
  • the bomb
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
förresten bara en undran:
Hur formulerade du anmälan?
-Jag gick ut med en vara utan att betala sen när jag skulle byta den mot en dyrare vara utan kvitto fick jag inte det?
-Jag känner mig orättvist behandlad!

:) :) :)
:) :lol: B)

Nä men ärligt, lycka till

Postad 28 March 2008 - 22:47

Keiji
  • Keiji
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hahahahahahaha

du är inte klok...

hahahaha

Postad 29 March 2008 - 00:48

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
jag hoppas verkligen....

Postad 29 March 2008 - 01:05

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Nog tusan är det upp till Netonnet att ta betalt för sina prylar. Skulle likaväl kunnat varit en rabatt som köparen inte kände till. Nu handlar väl detta om stora summor, menmen.
Man vill ju såklart få så billigt som möjligt. Upp till netonnet att ta betalt. Jösses, hur kan folk säga emot det?

Inte skulle dom kunna ha anmält dig om du vägrat lämnat tillbaka den heller, kommer jag in med en godisklubba ska jag kunna ta den med mig ut senare med.
Lycka till med din anmälning!

Postad 31 March 2008 - 10:03

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
För min del så blir det aldrig mer affärer via Netonnet.
Jag hade beställt ett par prylar därifrån, däribland ett par datahögtalare för ett par hundra.
Betalade online direkt, hämtade ut prylarna efter ett par dagar. Men inga högtalare där, stod att det va restnoterat. Väntar och väntar ett par månader.
När saker är restnoterade så räknar man ju med att det ska dyka upp framöver.

Ringer och funderar var mina högtalare tagit vägen. Då säger dom att nu har det gått för lång tid så jag kan glömma mina högtalare, skulle tydlingen ha hört av mig tidigare.

Tycker inte det va särskilt schysst av dom, dom vet att dom fått betalt och att jag inte fått några prylar för mina pengar. Ändå får jag ingenting, kunde väl i alla fall erbjudit mig en annan vara för samma värde.

Sedan den här händelsen så betalar jag aldrig för nåt innan jag sett vad som är i paketen, har inte tänkt att nåt fult företag ska få lura av mig pengar igen.....

Postad 31 March 2008 - 12:13

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Jag hade beställt ett par prylar därifrån, däribland ett par datahögtalare för ett par hundra.
Betalade online direkt, hämtade ut prylarna efter ett par dagar. Men inga högtalare där, stod att det va restnoterat. Väntar och väntar ett par månader.

Ringer och funderar var mina högtalare tagit vägen. Då säger dom att nu har det gått för lång tid så jag kan glömma mina högtalare, skulle tydlingen ha hört av mig tidigare.

Tycker inte det va särskilt schysst av dom, dom vet att dom fått betalt och att jag inte fått några prylar för mina pengar. Ändå får jag ingenting, kunde väl i alla fall erbjudit mig en annan vara för samma värde.

Sedan den här händelsen så betalar jag aldrig för nåt innan jag sett vad som är i paketen, har inte tänkt att nåt fult företag ska få lura av mig pengar igen.....

Du fick väl tillbaka mellanskillnaden när de stängde din order? Det borde du fått om deras ekonomiavdelning har haft koll... De kan ju inte resta en produkt du redan betalt och sedan behålla pengarna.

/henrik

Postad 31 March 2008 - 17:26

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Du fick väl tillbaka mellanskillnaden när de stängde din order? Det borde du fått om deras ekonomiavdelning har haft koll... De kan ju inte resta en produkt du redan betalt och sedan behålla pengarna.

/henrik

Nej jag fick inte tillbaka pengarna.
Allt va tydligen mitt fel eftersom jag väntat flera månader tills jag hörde av mig, så därför skulle jag varken få pengarna eller något annat tillbaka.

Postad 05 June 2008 - 10:02

Unregisteredbbc68369
  • Unregisteredbbc68369
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

/henrik

Nej jag fick inte tillbaka pengarna.
Allt va tydligen mitt fel eftersom jag väntat flera månader tills jag hörde av mig, så därför skulle jag varken få pengarna eller något annat tillbaka.

Vad är risken, varför känns det som om du gör som alla andra på forumen när dom inte fått som dom vill i butikerna, dom överdriver ALLT!
Och OM det skulle vara sant det du säger, varför skulle du godta ett sådant beslut?

Postad 05 June 2008 - 12:53

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Vad är risken, varför känns det som om du gör som alla andra på forumen när dom inte fått som dom vill i butikerna, dom överdriver ALLT!
Och OM det skulle vara sant det du säger, varför skulle du godta ett sådant beslut?

Jag tog upp den här historien på fairshopping, väldigt bra sida om man har problem med något företag.
Då blev det full fart, dröjde bara några dagar innan jag fått igen mina pengar.
Enligt dom så berodde allt på ett datafel så det såg ut som att varan redan va skickad.
Men det är nog bara nån sorts efterkonstruktion, för när jag pratade med dom först så va felet helt och hållet mitt, men med lite uppmärksamhet så brukar dom flesta bli villiga att lösa problemen. Synd att det ska behövas ta till sånt för att dom ska ta tag i saker och ting.
Ensam är man inte värd ett skit.

Postad 05 June 2008 - 15:19

Socker-Conny
  • Socker-Conny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
nu när tråden ändå är bumpad. hur har det gått med din anmälan kiss_fan? nu har det snart gått 3 månader så du borde väl ha fått nått form av svar nu :)

Postad 05 June 2008 - 15:30

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Om det inte löst sig än så knåpa ihop hela historien och skicka in till fairshopping.se så kan jag lova att allt det här är klappat och klart innan du hunnit säga "brödrost"

Postad 05 June 2008 - 21:34

Socker-Conny
  • Socker-Conny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Om det inte löst sig än så knåpa ihop hela historien och skicka in till fairshopping.se så kan jag lova att allt det här är klappat och klart innan du hunnit säga "brödrost"

fast det är lite skillnad här. ditt ärende tycker jag var ganska klart att netonnet klantat sej. men trådskaparen är missnöjd över att ha fått 66% rabatt på en produkt. :)

Postad 05 June 2008 - 22:11

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

fast det är lite skillnad här. ditt ärende tycker jag var ganska klart att netonnet klantat sej. men trådskaparen är missnöjd över att ha fått 66% rabatt på en produkt. :)

Det är en lite märklig historia. Jag har varit för lat för att läsa igenom den allt för seriöst också.
men lite handlar om en förstärkare som inte är betald som dom tog tillbaks, så långt låter det ju inte som nåt större problem.

Just den här meningen är ganska lustig

" Och varför får jag inte lämna butiken med den Andersson som jag kom in med, trots att jag inte har betalt den?"

Ja varför släpper dom inte ifrån sig en vara som inte är betald, mycket märkligt. Trodde alla företag brukade låta folk ta vad dom vill utan att betala.

Postad 07 June 2008 - 18:17

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Tanken att man skulle ha rätt att få en vara utan att betala för den förbryllar mig.

Genom att lämna förstärkaren till kassören har man godtagit att betala den och misstaget att inte skanna den utgör inte en medveten rabatt.

Därmed är saken biff, antingen betalar man eller så lämnar man tillbaka.

Ärligt talat undrar jag hur det kommer att gå för det här landet när en hel generation verkar sakna vett.

Postad 09 June 2008 - 09:49

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Helt mina tankar Chris. Fattar inte hur man med normalt logiskt tänkande kan komma fram till annat.

Postad 09 June 2008 - 13:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag funderar om den här tråden bara är ett stort skämt.

Tycker att NetonNet ska ha en stor guldstjärna som till och med erbjuder en sån rabbat på stärkaren.

Det övergår mitt förstånd :)

Postad 09 June 2008 - 16:03

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Jag kan också tycka det är mysko om man kan behålla något man ej har betalt för något. Jag skulle gjort som dem.
Jag har svårt tänka mig om jag äger en affär med hifi anläggning. Om en kund sedan kommer in med en dyr DVD spelare eller annan grej. Kunden vill bytta ut den med något annat bättre grej. Sedan visar de sig han ej har betalt för den. Jag tro jag hade blivit sur jag också först har man självt betalt den för iköpspriset. sedan ska man ytterliga förlora på den nya han vill bytta till ??? klart man lagd. Visst det kan ju hända misstag. Alla är vi "felbara" :)
Men tro de hade blivit jäkla liv på kunden o jag hade tagit betalt dubbelt för varan. Men jag tycker de är ej bara affärer som ska ha skyldigheter , utan kund också. Jag tycker om kund har upptäckt han ej har betalt för varan. Så fall ska han göra det. Men jag hade ej sagt något själv, om jag hade upptäckt det. :rolleyes: Men jag tro jag ej hade haft mage gå till affären om den var sönder eller försöka bytta ut den emot bättre.

Postad 25 September 2008 - 15:55

DIEXEL
  • DIEXEL
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fattar inte tanken att inte sälja spelkonsoller. Dom lär ha tappat fett med cash med bl a GTA-boomen.

Spel som GTA säljer som smör till de båda konsollerna...

Bedrövligt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.