Inser att man just nu kan köpa Sanyo PLV-2000 från USA för 2200 dollar inklusive frakt. Frågan är hur stor trafo man måste ha för att kunna köra den hemma?
Sanyo PLV2000 från USA? 12000:-
Startad av
Unregistered271537fe
, Mar 19 2008 11:05
6 svar till detta ämne
Postad 19 March 2008 - 11:05
Hej!
Inser att man just nu kan köpa Sanyo PLV-2000 från USA för 2200 dollar inklusive frakt. Frågan är hur stor trafo man måste ha för att kunna köra den hemma?
Postad 19 March 2008 - 12:57
Inte för att taskig men du lär inte komma undan med 12000kr.
2200USD blir enligt valuta.se 13205,50SEK. Lägg på svensk moms 25% och du hamnar på ca 16507 kr.
Jag tror inte att hemelektronik heller är tullfritt så tullavgifter ska väl läggas på innan svenska momsen?
Lägg där till risken ifall produkten strular och du måste skicka tillbaka, det kan bli en kostsam historia.
2200USD blir enligt valuta.se 13205,50SEK. Lägg på svensk moms 25% och du hamnar på ca 16507 kr.
Jag tror inte att hemelektronik heller är tullfritt så tullavgifter ska väl läggas på innan svenska momsen?
Lägg där till risken ifall produkten strular och du måste skicka tillbaka, det kan bli en kostsam historia.
Postad 19 March 2008 - 15:09
Inte för att taskig men du lär inte komma undan med 12000kr.
Tull och Moms klarar jag mig undan. Jag exporterar den från min Amerikanska adress så *keep fingers crossed* brukar innebära att jag slipper momsen.
I övrigt håller jag med största risken är att något strular... Får ringa Sanyo o kolla vad som gäller...
P.S Man får 600 dollar cash back rebate just nu av Sanyo
Postad 20 March 2008 - 08:01
Det är ingen tull på LCD-projjar från USA, men momsen kan ju tillkomma om man har otur.
Shank, har du hittat nåt bra ställa att köpa den?
Jag ska snart över och tänkte köpa precis denna projj.
Om du kollar med Sanyo vad som gäller ang. garanti i Europa skulle jag uppsaktta om du postar det också.
Tack!
Shank, har du hittat nåt bra ställa att köpa den?
Jag ska snart över och tänkte köpa precis denna projj.
Om du kollar med Sanyo vad som gäller ang. garanti i Europa skulle jag uppsaktta om du postar det också.
Tack!
Postad 24 March 2008 - 13:08
köpte projektorlampa från usa och det var genom Fedex. Det verkade som om det låg i deras rutiner att skicka in leveransjournaler eller dyl. Jag fick räkning på momskostnaden några veckor efter det att min lampa levererats. Dessutom är jag extremt missnöjd med lampan, som jag trots allt betalat knappa 2000:- för. Den är som jag ser det ljussvagare än den lampa jag bytte ut och som varit med drygt 2500h (PLV Z3). orkar dock inte ringa och tjaffsa med amerikanskt bolag om saken när man inte är helt 100 på att det kan vara andra orsaker som utslitna paneler som även spelar in...
Postad 24 March 2008 - 14:34
Trådar som diskuterar moms och tull och risker med import har vi i klasar. Låt oss ha denna tråden till att diskutera prissättningen på sanyo i usa för tillfället och huruvida vi anser att det är prisvärt eller ej.
Postad 25 March 2008 - 22:41
Jag kollade den på www.bhphotovideo.com som är seriösa. SOm jag minns var den specad till 100-220 V dvs. trafon klarar både US och EU spänning. Däremot, du kan ju köpa den för 20ksek inkl. PS3 i Sverige och då försvinner ju mesta av förtjänsten (ifall du har nytta av PS3an)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
32 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?