jag har en tw-700 nu och har haft en sanyo z1x innan, precis som du så stod valet mellan dessa 2 när jag köpte ny, hade jag fått gjort om valet idag så hade det nog blivit en z5 helt klart då jag upplever tw700 som otroligt gryning eller orolig. när man ser blu-ray eller hd så ser det ok ut, dock så såg jag pirates caribbean 3 på blueray för ett tag sedan och den är då bland den med bäst kvalite säger dom, störde mig ändå på grynet i bilden, såg även the island på vanlig dvd härom dagen men den var jag tvungen att stänga av, gick helt enkelt inte att, sjukt mkt gryn i bilden, denna film har jag dock sett på min gamla proj och då funkade det hur bra som helst. Nu är kanske det är så att det är så att tw-700 är så grym att den visar upp det som är dåligt i filmen och att inte sanyon klarar det men enligt min mening så förstör det bara upplevelsen.
jag har dock väldigt ljust vardagsrum så den där extra lumen som tw700 har behöver jag men det behöver ju inte du, dessutom så är ju inte sanyon lika högljudd som tw700, stör mig dock inte så mkt på det men lägre är ju alltid nice.
så jag tror helt klart att sanyon vore ett grymt val för dig, speciellt när mörkläggning inte är ngt problem men att se båda live är ju dock det bästa om nu möjligheten finns. hoppas detta hjälpte dig ngt och lycka till.