Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector + NAD = ?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2008 - 08:44

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Någon som testat NAD ihop med Audiovector?

Funderar på att komplettera min 5.1 anläggning som idag drivs av en Marantz SR7001 med en ren två kanals setup.
Vill dock inte lägga alltför mycket pengar men vill ändå ha något som kan hålla tex ett par K3 super med järnhand.
Har tittat på NAD C355BEE Förstärkare som verkar helt ok för 5500:-

Lyssnar mest på rock a la Foo Fighters m.m

Tänkte alltså köra: 2kanal förstärkare + Audiovector golvare vita + Squeezebox Duet

/L

Postad 21 March 2008 - 10:26

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Någon som testat NAD ihop med Audiovector?

Funderar på att komplettera min 5.1 anläggning som idag drivs av en Marantz SR7001 med en ren två kanals setup.
Vill dock inte lägga alltför mycket pengar men vill ändå ha något som kan hålla tex ett par K3 super med järnhand.
Har tittat på NAD C355BEE Förstärkare som verkar helt ok för 5500:-

Lyssnar mest på rock a la Foo Fighters m.m

Tänkte alltså köra: 2kanal förstärkare + Audiovector golvare vita + Squeezebox Duet

/L

fungerar nog bra..

Postad 21 March 2008 - 16:29

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
varför inte hänga slutsteg på din Marantz? betydligt lättare

Postad 22 March 2008 - 02:41

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej

Jag använder för tillfället ett Nad slutsteg C272 till mina Audiovector Mi3 signatur, är väll en tillfällig lösning.

Hade ett slutsteg som jag inte använde, så prövade att hänga på de på min receiver för att kolla skilnaden, och vist blev de skilnad, basen är betydligt mycket snabbare, går jupare och känns inte lika bumlig som innan, dynamiken fick sig ett litet lyft, men jag tappar lite av detaljerna och luftigheten i diskanten.

Men helhetsintrycket är trots allt lite bättre än innan så den får nog bli kvar tills jag får för mig att köpa ett annat slutsteg.

Innanså var högtalarna biampade med min Denon 4306.

Postad 22 March 2008 - 11:11

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Hej

Jag använder för tillfället ett Nad slutsteg C272 till mina Audiovector Mi3 signatur, är väll en tillfällig lösning.

Hade ett slutsteg som jag inte använde, så prövade att hänga på de på min receiver för att kolla skilnaden, och vist blev de skilnad, basen är betydligt mycket snabbare, går jupare och känns inte lika bumlig som innan, dynamiken fick sig ett litet lyft, men jag tappar lite av detaljerna och luftigheten i diskanten.

Men helhetsintrycket är trots allt lite bättre än innan så den får nog bli kvar tills jag får för mig att köpa ett annat slutsteg.

Innanså var högtalarna biampade med min Denon 4306.

Om man märker en markant skillnad mellan biampan 4306 och ett slutsteg som är betydligt billigare så det ju nästan bevisat. Slutsteg äger :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.