Hej, skaffade en hp w2207h i veckan, genom DVI - VGA ser allt jättebra ut, rätt färger osv. (detta genom min PC med ATI 3870), däremot om jag kör DVI -> HDMI från 3870 så blir det konstiga gråa kanter vid filmtittande och via surfning osv är texten väldigt jobbig att läsa (svårt att sätta fingret på vad det kan vara).
Om jag däremot kör min mac till hp.n via DVI -> HDMI så ser allt jättebra ut, kanterna blir svarta som de ska vara och texten är bra.
Dvs,
ATI 3870 DVI - VGA = Bra färger, och allt fungerar och ser bra ut, men vill fortfarande helst köra hdmi eftersom det är digitalt.
ATI 3870 DVI - HDMI = Konstiga färger, surfning blir jobbigt för ögonen och vid filmuppspelning blir det gråa kanter
Mac DVI - HDMI = Bra färger, och allt fungerar och ser bra ut.
Bilder:
Mac: DVI - HDMI

ATI 3870: DVI - HDMI

Var kan problemet ligga? kör senaaste drivisar.
Om jag däremot kör min mac till hp.n via DVI -> HDMI så ser allt jättebra ut, kanterna blir svarta som de ska vara och texten är bra.
Dvs,
ATI 3870 DVI - VGA = Bra färger, och allt fungerar och ser bra ut, men vill fortfarande helst köra hdmi eftersom det är digitalt.
ATI 3870 DVI - HDMI = Konstiga färger, surfning blir jobbigt för ögonen och vid filmuppspelning blir det gråa kanter
Mac DVI - HDMI = Bra färger, och allt fungerar och ser bra ut.
Bilder:
Mac: DVI - HDMI

ATI 3870: DVI - HDMI

Var kan problemet ligga? kör senaaste drivisar.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?