Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 till förstärkare via optisk ljudkabel

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2008 - 18:22

Unregistered5fd1bfc6
  • Unregistered5fd1bfc6
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Verkar vara ett kanonforum här (kollat runt lite och blev nu medlem)

Försökt få svar på just mitt problem, men inte funnit det här. Har kopplat min PS3 till min plasma också via HDMI och det funkar bra.

Såg i PS3 manualen att den kunde bara ha en audio input (åt gången)..innebär det att jag måste göra ngn inställning PS# för att ljudet ska komma fram till min förstärkare?

Dvs jag kopplat PS3 till förstärkaren med optiskt ljudkabel.

Kanske ngn har tips för koppla ihop förstärkare, PS3 och TV på smartaste sätt (kanske antenn in till Förstärkare och därefter in till TV...)

Just nu lite off och villrådig efter checkat i timmar nu...

Postad 22 March 2008 - 08:32

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0
Det underlättar om du skriver vad du har för komponenter, märke & modell samt vad du vill åstadkomma.

Du kan antingen koppla PS3 med HDMI till förstärkaren (om förstärkaren har HDMI-ingång) och för över både ljud och bild dit (om förstärkaren kan ta ljudet via HDMI)

Eller så koppla du PS3 med HDMI till TV:n, ljudet vi optiskt till förstärkaren,
antenningång lär förstärkaren sakna, så antennkabel får du dra direkt till TV:n.

Postad 28 March 2008 - 14:01

jella
  • jella
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Du måste göra inställningen på PS3'an där du väljer att ljudet skall skickas optiskt, och inte via HDMI (om du nu har kopplat optiskt till förstärkaren). Har du HDMI-växlare på recivern så kanske det är att föredra. Men som sagt, kolla inställningarna på ps3an.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.