Nu låter fläkten väldigt högt när man spelar Blu-ray filmer och det är väldigt störande. Spelar jag spel så kan jag leva med att det väsnas lite men till film så förstörs mycket av upplevelsen när alla små ljud maskeras bort av fläktljudet.
Så jag tog med mig PS3 med kvitto till SIBA och ville åberopa 30 dagars öppet köp eller få den utbytt mot en som är tyst (Vilket jag hört att just 40GB modellen skulle vara) men då säger dom att öppet köp gäller inte på PS3 något jag inte blivit informerad om.
Det står på kvittot att apparater med inbyggd hårddisk tas en avgift på ca 600:- för kontroll och återställning. Den avgiften kan jag väl ta tänkte jag men det fick jag inte för att det inte är öppet köp på PS3 för att dom är plomberade.
När jag kom hem så ringde jag SIBAS kundservice och frågade om jag skulle köpa en PS3 har jag då öppet köp och kan få pengarna tillbaka. Ja svarade killen i kundtjänst. Då sa jag att jag redan hadde köpt en och att i butiken där jag köpt den sa att jag inte hadde öppet köp, dom sa att dom är plomberade. Vad är det för plombering frågade jag, ingen aning sa kundservice.
Plombering är väl sådant som mest är vanligt på CD/DVD och spel när man tagit bort plasten så är plomberingen spräckt och är väl mest till för att folk inte skall kopiera skivan och sedan få pengarna tillbaka. Dom brukar även klistra på en speciell plomberingsklisterlapp på sådana skivor som inte har plast.
Det står inget på SIBAS hemsida att öppet köp inte skall gälla för just PS3.
Vad kan jag göra? Har jag rätt till öppet köp?
Jag sade att jag kunde till och med tänka mig ett tillgodokvitto men fick nej där med.
Kan tillägga att jag var in och frågade på ett annan SIBA butik och där sa dom att jag kunde få pengarna tillbaka.
Är det någon som vet om man kan lämna tillbaka en köpt vara från ett annat SIBA butik och få pengarna tillbaka eller måste man lämna in den på köpstället?
Thomas
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?