(Klarar att få in en TV i bilen om den ligger, men knappast om den måste vara stående ...)
Postad 23 March 2008 - 15:28
(Klarar att få in en TV i bilen om den ligger, men knappast om den måste vara stående ...)
Postad 23 March 2008 - 15:42
Postad 23 March 2008 - 17:39
Postad 23 March 2008 - 17:47
Precis, det är absolut inte någon myt vad gäller plasma, just i och med den stora glasskivan, men vad gäller LCD går det såvitt jag vet bra att lägga apparaten ned vid transport.
Det finns väl LCDer som har sån där glasskiva också? Tänker lite på Samsung M8-serien, som har nån skiva framför sig, eller är det inte en sån?
HDTVtest.co.uk skriver iaf att den liknar en plasma just p.g.a. den glasskivan som sitter framför..
Postad 23 March 2008 - 18:15
Redigerat av Mr_Foppa, 23 March 2008 - 18:15.
Postad 23 March 2008 - 18:20
Ok, tänkte att det borde vara något åt det hållet i sådana fall. Om det är för att bespara glasskivan belastning så kan man ju i sådana fall transportera liggande om man är rejält försiktig. Att köra en kort sträcka liggande om det är bra väg kan ju då knappast vara någon jättefara. Vore de känsliga borde väl varningarna från producenthåll vara fler.
Tillverkarna brukar ju iofs ha "fragile"- och "this side up"-märkning av kartongerna varesig det behövs eller inte.
Postad 23 March 2008 - 18:35
Postad 23 March 2008 - 18:38
Jo, för all del. Men vore det så att det verkligen var stor risk skulle förmodligen varningarna vara fler. Att det står "fragile" osv är ganska logiskt om du någonsin sett hur posten/schenker (etc) hanterar paket. De flesta paketen kastar de ju hejvilt, sådant slipper man nog helst med en stor TV.Tillverkarna brukar ju iofs ha "fragile"- och "this side up"-märkning av kartongerna varesig det behövs eller inte.
Yep, men svårare om man handlar över nätet!Dom flesta TV handlare brukar hjälpa till att plocka ur TVn ur kartongen o lyfta in den stående i baksätet.
Bor nära postterminalen, bara 1km på ett ungefär. Funderade på om det var värt att lägga 600:- på att få den hemkörd till dörren, eller om jag fixar att köra den en kilometer själv.
Redigerat av Mr_Foppa, 23 March 2008 - 18:39.
Postad 23 March 2008 - 18:49
Annars kan du ju hyra en skåpbil en timme, alt ta med dig en kompis o packa om vid terminalen
Redigerat av Rabalder, 23 March 2008 - 18:50.
Postad 23 March 2008 - 19:03
http://www.hdtvtest....08d-non-review/

De flesta näthandlare har dessutom frakt hem till dörren.
Jag har handlat två plasmor ov fyndbörsen, båda kom självklart levererade till min dörr.
Redigerat av junkan, 23 March 2008 - 19:05.
Postad 23 March 2008 - 20:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?