Kan någon ge förslag på sub som skulle passa. Vill ha bra till framförallt bio men även musik. Hälst i silver då det passar inredning och reciever.
Någon har kanske även förslag på övriga högtalare i systemet
Kanon med tips från lite experter
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vilken sub för ca 3500kr till onkyo TX -sr605
Startad av
proton75
, Mar 23 2008 23:14
9 svar till detta ämne
Postad 23 March 2008 - 23:14
Har skaffat en reciever onkyo tx-sr605 och ska köpa högtalare. Då jag ska bygga upp ett skapligt system ska jag först köpa bas för ca 3500 kr och sedan komplettera med golvhögtalare front, satelit bak och en bra center.
Kan någon ge förslag på sub som skulle passa. Vill ha bra till framförallt bio men även musik. Hälst i silver då det passar inredning och reciever. Någon har kanske även förslag på övriga högtalare i systemet Kanon med tips från lite experter Postad 24 March 2008 - 01:54
Det finns redan en del trådar om just subbar i 3000krs.. klassen. Jaja.. åter till topic, Audio Pro Level 110 är en väldigt bra sub för pengarna, även XTZ 99 W12. Enklast är nog om du åker och lyssnar på subbar i den prisklassen och sedan själv avgör vilken just DU tycker låter bäst
Postad 24 March 2008 - 13:57
Jag köpte en Yamaha YST-SW515 innan Påsken och är helnöjd med den om du har ett rum på max 25kvm.
Placering är det viktigaste vad gäller sub. Postad 24 March 2008 - 14:36
Jag kan starkt rekomendera XTZ 99 W12, det finns riktigt mycket power att hämta. Den passar bra till musik också då man får "kuddar" man kan stoppa in i basreflexportarna för att fixera "torrheten".
Men försök att lyssna och skaffa en egen uppfattning. Postad 24 March 2008 - 17:34
Kan också tillägga att Yamahan har YST-II basteknik som gör att du kan växla mellan Musik och Movie läge.
Musik läget ger subben en mer tightare och snabbare respons på elementet. Postad 24 March 2008 - 17:40 Det tror jag inte alls, däremot kanske ett filter som skär bort den lägsta basen vid musiklyssning så att resultatet möjligen låter bättre. Om det nu var snabbare, varför vill man inte ha det så "snabbt" när man tittar på film? MVH /Chuck Postad 24 March 2008 - 20:35 Det tror jag inte alls, däremot kanske ett filter som skär bort den lägsta basen vid musiklyssning så att resultatet möjligen låter bättre. Du fårväl tro vad du vill, du äger ju ingen Yamaha så du ska nog inte uttala dig om hur den fungerar. Och sen sa jag inte den var snabbare vid film utan vid musik läget. Redigerat av Packetloss, 24 March 2008 - 20:36. Postad 24 March 2008 - 20:40 Men det tycker du att du ska göra? Jag vet att du skrev det, därför frågade jag varför man inte vill ha det "snabbt" när man tittar på film också? Du verkar ha gått på en marknadsföringsslogan, snarare än ha en susning om vad funktionen gör för "snabbheten". Men det är bara vad jag tror, du som äger den kanske kan utveckla teorierna och förklara vad som händer? MVH /Chuck Redigerat av Chuck, 24 March 2008 - 20:41. Postad 03 April 2008 - 09:17
Jag valde tillslut en AudioPro Sub Level 110 som bas.
Övriga högtalare är KLH front (gamla godingar) och lite 'billigare' Proson Sat 31 surround/center. Förstärkaren är förhoppningsvis snart utbytt mot en Onkyo TX-SR606 Postad 03 April 2008 - 11:10 Men det tycker du att du ska göra? Ser jag ut för att vara anställd på Yamahas utvecklingavdelning eller? Du verkar dummare än jag trodde. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |