VIlle bara kolla om någon kan rekommendera zeppelin? har långt till Hifiklubben så får köpa den över nätet. Någon?
Postad 24 March 2008 - 09:58
VIlle bara kolla om någon kan rekommendera zeppelin? har långt till Hifiklubben så får köpa den över nätet. Någon?
Postad 24 March 2008 - 15:29
Postad 24 March 2008 - 20:45
Postad 25 March 2008 - 16:30
Postad 25 March 2008 - 21:18
Postad 26 March 2008 - 12:16
Postad 26 March 2008 - 20:17
Postad 31 March 2008 - 23:28
Ser lite ut som - och låter - som en "cheap knock-off" av Meridians F80 (https://www.prisjakt...kt.php?p=195681)
Tror knappast dom försöker kopiera F80. DÅ har dom ju misslyckat på det sättet att zeppelinaren är ju redigt mycket finare.. Men smaken är ju olika.. =) Kommer jag köpa en? Ja skulle inte förvåna mig..
Postad 02 April 2008 - 15:48
Postad 11 April 2008 - 09:08
Postad 11 April 2008 - 09:33
Postad 13 April 2008 - 09:55
Kolla om den går att ställa om till 230V, eller om den är enbart för 110V...
Absolut, tack för påminnelsen!
Postad 15 April 2008 - 15:41
jag köpte en Zeppelinare igår. Jag har varit runt som en tok i stan och försökt hitta en värdig "iPod-dock-spelare", men allt har låtit burkigt och illa. Inte ens Bose övertygade. Men så kom jag in hos Hifi-KLubben och där stod en lustig skapelse som inte alls såg ut att göra mycket väsen för sig. Den såg även lite för designad ut för att kunna leverera. Men efter en stunds lyssning i butiken var jag grymt förvånad. Den lille Dj*veln presterade faktiskt ett fint och behagligt ljud som inte alls lät som de placerat en högtalar i ett mjölkpaket. Jag bad om att få återkomma när det fanns större möjlighet till att, som det heter, BRÖTA på lite. Så sent igår kväll dök jag in i butiken och då fick jag chansen att dunka på. Den har ett klart ljud som samtidigt som den på normala nivåer får emd sig ett djup. Dock ska sägas att man spelar inte så att det skakar i hårbotten, men det är ju förståligt. Efter 3 timmar igårkväll är jag supernöjd med mitt köp. Det enda som kan hämma denna stereo är alla dåliga nedladdade mp3 som folk sitter på. För att sammanfatta det kort och gott. B&W Zeppelin är det bästa jag hört i klassen "iPod-docka-spelare". Sen kan man diskutera i oändlighet om man skall satsa nån krona mer eller mindre på lösbits-hifi, men då tappar man ju konceptet och jämför päron och äpplen. Den är snygg, dyr och den låter jävligt bra!
PS: Till dig som funderar på att importera en Zeppelinare. Tänk om... Det var den mest välpaketerade lilla pryl jag stött på. Allt snyggt och prydligt med massor av frigolit och fina kartonger. Har inte lådan framför mig men skulle kunna tänka mig ett mått på 800x350x400mm. Kort o gott, du får han en hejdundrandes väska för att ta dig igenom tullen. Ha de fint! Kom ihåg: Flest prylar när man dör vinner!
Postad 21 April 2008 - 16:00
Mycket imponerad av ljudet.
Har en Teac micro stereo i sovrummet med Linn högtalare.
Zeppelinaren spelar väl så bra.
Helt ok stereobild trots det korta avståndet mellan elementen.
Mycket rent ljud och det går att kräma på utan att den tappar andan.
Switchad nätdel, går på 110-230V (Dvs det går att köpa en i USA, stor och tung kartong dock)
B&W gör bra pylar.
Postad 06 May 2008 - 21:43
Om någon annan vill ge sig på samma sak är måtten på kartongen 67,5 x 27 x 28,5 cm (tyvärr för stort för att gå som handbagage).
Är jättenöjd med både ljud och utseende!
Postad 10 June 2008 - 16:59
Kom hem från Usa i morse med en Zeppelin i bagaget! Med skatten (New york har 8,35% lokal skatt) inräknad slutade det på 3950 kr. Kartongen är rätt otymplig men det gick ändå bättre än jag trodde. Stoppade ner den i en stor väska och vadderade med kläder runt om.
Om någon annan vill ge sig på samma sak är måtten på kartongen 67,5 x 27 x 28,5 cm (tyvärr för stort för att gå som handbagage).
Är jättenöjd med både ljud och utseende!
Sticker till USA om ca: 1 månad och en Zeppelinare står på inköpslistan. Köpte du den i en fysisk butik eller beställde du från nätet, isf varifrån? Måste man pynta skatten som turist? Hur funkar det med inkoppling till vårat svenska elnät, är det bara att byta ut nätsladden eller?
Edit: Såg att frågan om nätdelen redan var besvarad
Redigerat av lobo, 10 June 2008 - 17:01.
Postad 16 October 2008 - 12:24
En bonus är ett den passar utmärkt att koppla till sin platta TV och köra ljud genom. Via mitt 2.1 system (HK970 och MA RS6) måste man ha rätt hög volym för att talet ska komma fram, men med Zeppelinaren låter det tydligt redan vid låga volymer. Naturtrogna röster, bra bas i TV:n blir en bonus.
Postad 09 December 2016 - 09:21
Någon som har en Zeppelinare av 2:a generationen (tror jag det är iaf), den när man la till AirPlay funktionen? Undrar om det är någon som utfört en operation och plockat bort iPhone stället/armen, har ingen glädje av den och det finns de som anser att högtalaren skulle bli än mer estetiskt tilltalande utan. Zeppelinaren används fortfarande och är fortfarande väldigt nöjd med ljudet så känns inte riktigt motiverat att köpa en ny.
IMG_8749.JPG 82.91K
0 Antal nerladdningar
IMG_8750.JPG 102.38K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 December 2016 - 10:13
Om inte då är en sådan här ett alternativ.
https://m.conrad.se/...CFSezcgodnigO9g
Då har du både blåtand och airplay
Redigerat av urbjo, 09 December 2016 - 10:16.
Postad 09 December 2016 - 10:16
Dockan används för fysisk anslutning av iPhone med den gamla porten, sitter en LED som visar status men det klarat jag mig utan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?