Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

tips på HDMI Switch?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 March 2008 - 22:43

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Jag undrar om ni har några HDMI swtchar att rekommendera ?

jag har en onkyo receiver med 2st HDMI in, men jag har 4st produkter med HDMI anslutning...

hade tänkt mig att DVDn ska ha en egen HDMI ingång, blir lättast så för frugan, då återstår 3st produkter med HDMI ut: PS3an, Parabol boxen och min sprillans nya Popcorn Hour.

det finns ju HDMI switchar lite här och var i varierande prisklass, allt från 500 till många tusenlappar, vad är det för skildnad på dessa, om det nu finns någon generell sådan...

i kort, jag behöver tips på produkter att köpa, det handlar om korta avstånd då allt i slutändan ska in i receivern för att sedan gå till projjen.

tack få förhand.

Postad 28 March 2008 - 10:49

Shagrath
  • Shagrath
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5673

Denna är jag mycket nöjd med!

Postad 28 March 2008 - 10:55

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
kika här

Postad 18 July 2008 - 14:48

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Är den aktiv eller Passiv? Hitar ingen info om det. ;)

Postad 19 July 2008 - 07:53

Silverstrom
  • Silverstrom
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Den funkar.
Men det är bättre med i alla fall fyra ingångar. Det är inte ingångarna som kostar det är IC kretsen. En billig IC krets blir i många fall ganska varma och som i sin tur inte klarar av det den ska göra.
Sanningen är att inte många vågar satsa på switchar och splitters. Det är bara ett segment på kanske 5 års tid som lider av teve-apparater med för få utgångar. I dagsläget så har de flesta teveapparater tre ingångar Det leder till att många inte kan visa upp bevis på att produkten verkligen garanterar hdmi 1.3. Många av oss kommer nog säkerligen köpa en ny teve om några år och då är behovet av en switch kraftig avtagande. Därav ser marknaden ut som den gör. Ta tex märket ATEN som en del köper. Funkar den bra? Dom har inte ens en vettig produktsida eller har de ens en hemsida? Inget jag skulle satsa på.

Vad jag har förstått så är kinesiska produkter de sämsta man kan välja rent generellt.
De enda som har varit med i gamet länge så är det gefen och cypress technology. Visst finns det bättre. Men då hamnar man verkligen i en högre klass.
Jag har själv kollat runt på en jäkla massa switchar.

En mekanisk switch är uteslutet. Billiga elektroniska likaså såvida du inte vill ha problem.
Jag valde cypress technology switch efter lite övervägande. De vet vad de gör för produkter i alla fall Det kostar lite om du vill ha någon form av funktionsgaranti.
HDMI har lite för många lösningar. Därför är det en del krångel och många switchar måste fuska med HDCP trots att det står att den är 100 % HDCP kompatibel.
Vad jag har läst så verkar det som att Gefen och Cypress technology är bland de bästa på feltollerans.
Nu är inte detta heller en garanti att köpa bland de bättre märkena. Men de har i alla fall en bättre marginal till att inte funka.

kolla in på digitaltvexperten.se de har många att välja på. RIng gärna dit och kolla med dem. Trevlig och kunnig personal. De har även andra märken som är billigare än gefen och cypress technology.
Belkin är ett känt märke men de gör även ganska mycket skit. Ex deras nätverkskort som inte ens duger som julgranspynt. Men i slutändan är det ju man själv som avgör. Vad är jag villig att betala. Det är ju trots allt plånboken som styr.

Postad 19 July 2008 - 09:29

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Jag skulle rekommendera Oppo HM-31 för 895:- plus frakt som jag är mycket nöjd och kan köpas enbart på Opposhop

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.