Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Näst bästa ratten till PS3?

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2008 - 08:06

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Ja som rubriken säger, om man inte är fullt så avancerad/inbiten att man vill ha G25, vilken ratt är det som gäller då?

Postad 26 March 2008 - 16:52

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nå? :)

Vad har ni för rattar hemma i stugorna? Vilka är det som gäller?

Postad 26 March 2008 - 21:14

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Jag kör med Logitech Driving Force Pro, grymt nöjd me den. Sen kostar den bara dryga tusingen oxå.

Postad 26 March 2008 - 21:16

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Jag kör med Logitech Driving Force Pro, grymt nöjd me den. Sen kostar den bara dryga tusingen oxå.

Jag kör också med den. Betalade dock bara runt 600 kr på webhallen.com. Köpte den som säljs som "PS2-modell", men den fungerar åtminstone till GT5P vilket är det enda jag ska ha den till. Antagligen fungerar den till andra spel också, men jag har inte provat något annat än GT5P.

edit: Såg nu att de numera bara har PS3-varianten för 945 kr..

Redigerat av VincentVegaSWE, 26 March 2008 - 21:22.

Postad 26 March 2008 - 21:40

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Tack för tipset grabbar!

Ja man kan ju inte låta bli att undra om den där PS3-varianten är nån vidareutveckling eller om det bara är en PS2-ratt med ny prislapp...

Det jag gillar förutom att den kostar hälften av G25 är att den har en uppsättning Playstation-knappar på ratten.

Hur lång är USB-sladden förresten? Har hört att det snålas med kabellängderna ibland...

Postad 26 March 2008 - 23:41

Dr-Damp
  • Dr-Damp
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Snåla inte på ratten :) Köp G25

Postad 27 March 2008 - 16:33

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Snåla inte på ratten :D Köp G25

Håller med, köp G25 så kommer du inte att ångra dig. Finns inget värre än när man snålar på något för att sedan upptäcka att men skulle nog ha lagt XXX:- till för att bli nöjd.

Är du inte nöjd eller tycker det är overkill så går den ju alltid att sälja av...

/ Anders

Postad 27 March 2008 - 19:14

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Snåla inte på ratten :P Köp G25

Håller med, köp G25 så kommer du inte att ångra dig. Finns inget värre än när man snålar på något för att sedan upptäcka att men skulle nog ha lagt XXX:- till för att bli nöjd.

Är du inte nöjd eller tycker det är overkill så går den ju alltid att sälja av...

/ Anders

F-n nu blev det svårt att bestämma sig! Varför ska ni krångla till det sådär! <_<

Det som talar emot G25 tycker jag är:
- det höga priset
- den är trådbunden vilket känns omodernt
- ingen handbroms trots att det är den värsta och dyraste ratten
- inga Playstation-knappar på ratten
- nästan inga spel som stöder koppling, få spel som stöder H-låda (?)
- lite plastig och onaturlig växelmekanism enligt en del recensioner

Alltså G25:ans force feedback är säkert kanon, likaså materialet och känslan, men den verkar inte fulländad. Borde man köpa ratt för halva priset och vänta in uppföljaren till G25? Den har väl funnits i 2 år nu så Logitech kanske håller på med nåt nytt kunde man hoppas? Eller hur ofta brukar de släppa nån ratt? Jag hoppas ju på en blåtandsratt men det är väl bara jag det... :D

Postad 29 March 2008 - 20:17

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Hehe, jag tänke slå till på den, häromdagen hade Webhallen typ 82 stycken inne, nu såg jag att de plötsligt har 0, beror det på GT5P och GTA kanske? :)

Nu får jag vänta på leverans, där får man för att man är seg och inte kunde bestämma sig i tid :)

Postad 29 March 2008 - 20:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
finns det ingen Bluetooth ratt? jag är nämligen allergisk mot sladdar, fast för att få force feedback att funka så antar jag att det krävs ström iallafall =/

Postad 29 March 2008 - 21:04

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Hehe, jag tänke slå till på den, häromdagen hade Webhallen typ 82 stycken inne, nu såg jag att de plötsligt har 0, beror det på GT5P och GTA kanske? ;)

Nu får jag vänta på leverans, där får man för att man är seg och inte kunde bestämma sig i tid :)

Du kommer inte bli besviken, ratten är hur skön som helst, speciellt i gt5p :) . Och vad är det som skilljer driving force pro från g25:an bortsett H-lådan och kopplingen? har fått för mig att det är samma ratt fast med olika knappar, ja bortsett den där H-lådan och kopplingen då förstås.

Postad 30 March 2008 - 07:48

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Hehe, jag tänke slå till på den, häromdagen hade Webhallen typ 82 stycken inne, nu såg jag att de plötsligt har 0, beror det på GT5P och GTA kanske? ;)

Du kommer inte bli besviken, ratten är hur skön som helst, speciellt i gt5p :) . Och vad är det som skilljer driving force pro från g25:an bortsett H-lådan och kopplingen? har fått för mig att det är samma ratt fast med olika knappar, ja bortsett den där H-lådan och kopplingen då förstås.

Jag har en Driving Force Pro och är väldigt nöjd med den, men G25:an är en annan ratt helt och hållet. Den är gjord i skinn och aluminium ((?)någon form av metall är det iaf)och har andra motorer för Force Feedback, som gör den både starkare och tystare. Men G25:an är inte den bästa ratten på marknaden, vilket många verkar tro. Kolla bara in dessa prylar http://www.frex.com/gp/

Men som sagt, jag är riktigt nöjd med min DFP. Klart den är sämre än G25, men priset för G25 är för saftigt för mig.

Postad 30 March 2008 - 21:16

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Bara för det såg jag nu att det släpps en Driving Force GT i maj som ska vara optimerad för Gran Turismo!

http://www.webhallen...od.php?id=85538

Undrar dock om det är mycket som skiljer. Visst med den där röda vridknappen kan man göra snabba justeringar men undrar om det är värt 300-400 spänn? Vad tror ni?

Jag menar vanliga Driving Force Pro kom ju till PS2 redan 2004, och sen släpptes samma ratt till PS3 hösten 2007. Jag misstänker att det är nyrelease av exakt samma ratt. Vore ju kul om de utvecklas lite från år till år. Nu sitter man ju faktiskt med en next-gen-konsol...

Angående blåtandsratt så är jag mycket sugen på det men har inte sett reklam för nån, finns ju en till X360 som verkar bra men nån sån konsol har jag inte... Klart en ratt drar mycket ström så en sladd till eluttaget blir det alltid men själva styrdata borde ju kunna skickas trådlöst mellan konsolen och ratten tycker man. PS3 som ska vara next-gen och allt, känns riktigt B med en massa sladdar som ligger som ormar på golvet.

Redigerat av Unregistered7c808eec, 30 March 2008 - 21:25.

Postad 30 March 2008 - 21:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Jag har en Driving Force Pro och är väldigt nöjd med den, men G25:an är en annan ratt helt och hållet. Den är gjord i skinn och aluminium ((?)någon form av metall är det iaf)och har andra motorer för Force Feedback, som gör den både starkare och tystare. Men G25:an är inte den bästa ratten på marknaden, vilket många verkar tro. Kolla bara in dessa prylar http://www.frex.com/gp/

Men som sagt, jag är riktigt nöjd med min DFP. Klart den är sämre än G25, men priset för G25 är för saftigt för mig.

J-vlar i min låda, den där frexen såg ju rätt avancerad ut! Men priset? Om den ens finns att köpa?

Postad 31 March 2008 - 05:17

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

J-vlar i min låda, den där frexen såg ju rätt avancerad ut! Men priset? Om den ens finns att köpa?

Allt går att köpa :) Jag vet inte hur lätt det är att få tag på Frex-prylar och har heller ingen aning om priser, men det är nog en bit över G25:an :)

Postad 31 March 2008 - 05:52

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Bara för det såg jag nu att det släpps en Driving Force GT i maj som ska vara optimerad för Gran Turismo!

http://www.webhallen...od.php?id=85538

Undrar dock om det är mycket som skiljer. Visst med den där röda vridknappen kan man göra snabba justeringar men undrar om det är värt 300-400 spänn? Vad tror ni?

Jag menar vanliga Driving Force Pro kom ju till PS2 redan 2004, och sen släpptes samma ratt till PS3 hösten 2007. Jag misstänker att det är nyrelease av exakt samma ratt. Vore ju kul om de utvecklas lite från år till år. Nu sitter man ju faktiskt med en next-gen-konsol...

Angående blåtandsratt så är jag mycket sugen på det men har inte sett reklam för nån, finns ju en till X360 som verkar bra men nån sån konsol har jag inte... Klart en ratt drar mycket ström så en sladd till eluttaget blir det alltid men själva styrdata borde ju kunna skickas trådlöst mellan konsolen och ratten tycker man. PS3 som ska vara next-gen och allt, känns riktigt B med en massa sladdar som ligger som ormar på golvet.

Om man kollar i GT5 manualen i spelet verkar det funka bra att "asigna" valfri knapp för att ändra inställningar under körning på dom gamla varianterna med inklusive EX en.
Det är säkert ingen större skillnad men dom får in den på game denna veckan om någon vill ha den nya till GT5 P.
Skulle kosta 1200 om jag inte missminner mig. :)

Postad 31 March 2008 - 18:30

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Hur funkar det med dom "gamla" driving force pro-rattarna då, är det krångligt att göra inställningar? Måste man använda nån speciell programvara som följer med, eller gör man alla ändringar i det spel man håller på med? Alltså hur stark force-feedbacken ska vara osv.

Postad 31 March 2008 - 18:51

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Hur funkar det med dom "gamla" driving force pro-rattarna då, är det krångligt att göra inställningar? Måste man använda nån speciell programvara som följer med, eller gör man alla ändringar i det spel man håller på med? Alltså hur stark force-feedbacken ska vara osv.

Jag kör med en "gammal" Driving Force Pro och det är inget krångel alls. Inställningarna görs i GT5P (det enda bilspel jag spelar) precis som med alla andra rattar spelet stöder.

Postad 02 April 2008 - 16:27

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag har en driving force pro och tycker den är klart mer prisvärd än G25an. Växelspaken på G25an är rätt så tattig då den inte har något inbyggt motstånd, men annars är den klart finare byggd. Har för mig att det skiljer mycket på utslagen på ratten. Har för mig att min ratt bara klarar strax under varvet, men en sån fin ratt klarar flera varv? Och därmed borde körandet bli mer realistiskt.

G25an med force feedback i växelspaken, det vore något!

Postad 02 April 2008 - 18:51

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Jag har en driving force pro och tycker den är klart mer prisvärd än G25an. Växelspaken på G25an är rätt så tattig då den inte har något inbyggt motstånd, men annars är den klart finare byggd. Har för mig att det skiljer mycket på utslagen på ratten. Har för mig att min ratt bara klarar strax under varvet, men en sån fin ratt klarar flera varv? Och därmed borde körandet bli mer realistiskt.

G25an med force feedback i växelspaken, det vore något!

Driving force pro och g25 har båda 900graders rattutslag, däremot är det inte alla spel som stöder det och då är det ett halv varv på ratten som gäller.

Postad 02 April 2008 - 20:08

Wheeliedevil
  • Wheeliedevil
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag har en G25:a och tycker den är värd varenda krona. Gav ca 2000 för den och jämför man med att köpa en för 12-1300 så levererar G25:an betydligt med för så pass lite mellanskillnad. Visst har man inte råd så, men den är suverän! Sen om man tycker det är avancerat med koppling osv. så måste man ju inte använda det. Alla spel kan ju konfigureras som man vill.

Postad 02 April 2008 - 20:16

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Visst runt 2-tusen för en g25.a är säkert värt vartenda öre, men även om man har råd så är det kanske inte så lätt att motivera ett sånt köp för regeringen hehe.

Postad 03 April 2008 - 16:56

Wheeliedevil
  • Wheeliedevil
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Visst runt 2-tusen för en g25.a är säkert värt vartenda öre, men även om man har råd så är det kanske inte så lätt att motivera ett sånt köp för regeringen hehe.

Inte? Hon köper bergis kläder för den summan varje vecka, hehe..

Postad 28 April 2008 - 10:11

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Måste spelen verkligen stödja 900 graders utslag? Är det inte signalen i ratten som sköter det? Jag tycker inte det borde vara någon skillnad på vilket spel man spelar? Om man gör fullt utslag på en ratt med 900 grader åt tex höger så skickar väl ratten en "100% höger-signal" till konsollen likväl som en 300 graders-ratt skulle göra samma sak om man gör fullt utslag på den? Eller gör den bara en "33%-signal" åt höger då? hehe. Jag har svårt att tro detta.
Har heller aldrig sett ett förpackning till ett spel där det står typ "supports 900°-steeringwheel"?

Postad 28 April 2008 - 11:22

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Måste spelen verkligen stödja 900 graders utslag? Är det inte signalen i ratten som sköter det? Jag tycker inte det borde vara någon skillnad på vilket spel man spelar? Om man gör fullt utslag på en ratt med 900 grader åt tex höger så skickar väl ratten en "100% höger-signal" till konsollen likväl som en 300 graders-ratt skulle göra samma sak om man gör fullt utslag på den? Eller gör den bara en "33%-signal" åt höger då? hehe. Jag har svårt att tro detta.
Har heller aldrig sett ett förpackning till ett spel där det står typ "supports 900°-steeringwheel"?

Spelet måste stödja 900 graders rattutslag för att det ska funka, kolla in länken där ser man vilka spel som stödjer det.

http://www.logitech....5/3849&cl=se,sv

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.