Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Sharp 65" LCD LC65GD1E till riktigt bra pris

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-65GD1E (TV) 1 (0) Inga priser

Postad 26 March 2008 - 13:01

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag har fått möjlighet att köpa en transportskadad LC65GD1E till riktigt bra pris, vi pratar 20k + moms. Skadorna ska vara begränsade till foten i form av ganska ordentligt avskavd färg och ett tilltryckt högtalargaller på ena sidan, sen är det dock några små repor på panelen i övre högra hörnet. Jag har själv inte sett skadorna ännu utan bara fått dem förklarade för mig. Självklart köper jag den inte utan att ha kollat och testat den.

Frågan är är den värd att köpa för de pengarna? Den är ju enorm, 65" är stort som attan men den kom väl 2006 och det händer ju en del i den här branchen på ett par år. Den är Full HD 1920x1080 men klarar inte 24p vad jag kan se. Den har inte HDMI vad jag kunnat utröna och så verkar den ha nån form av anslutningsbox som man kopplar in alla kontakter i och sen drar man en systemkabel till själva skärmen. Anslutningarna på boxen är, scart, komponent (koax), S-video, DVI-I osv. osv. men som sagt ingen HDMI. Har försökt hitta några tester utan vidare lycka.

Är det någon som sett denna skärm live och kan berätta hur den presterar? Generella synpunkter? Bästa pris enligt pricerunner och prisjakt är 90k och sträcker sig upp till galna 130-140k, så det är ju riktigt bra jämfört med det.

Mer info och nerladdningsbar brux etc. finns här:

http://www.sharp.eu/...31_SVE_HTML.htm

Postad 26 March 2008 - 14:12

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Ljusstyrka (cd/m²)/Panelkontrast: 450/800:1
Skärmresponstid (ms): 12

Såg väl inte så vidare vasst ut? :)

Postad 26 March 2008 - 15:10

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Nää, inte med dagens mått mätt, men den kanske levererar bra bild ändå. Säkert värt att kolla på den iallafall för det priset. Är den sen inte bra så kan du alltid ha den som köks-tv eller bara helt enkelt kasta den.

Postad 26 March 2008 - 15:23

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Nää, inte med dagens mått mätt, men den kanske levererar bra bild ändå. Säkert värt att kolla på den iallafall för det priset. Är den sen inte bra så kan du alltid ha den som köks-tv eller bara helt enkelt kasta den.

Hehe, ja hygglig köks-tv <_<

Postad 26 March 2008 - 15:41

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Köks-tv på 65", det vore nåt det :)

Postad 26 March 2008 - 15:49

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Om man betalar som för en köks-tv så skall man inte skämmas för att ha den som det också! :)

Postad 26 March 2008 - 15:50

Unregistered1369
  • Unregistered1369
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tjena ! :) Jag tycker att du borde ta det lugnt och låta saker gå som det går <_< Jag har ingen aning om vad 60 tummare kostar men jag vet att generationerna går fort med teve apparaterna och du kan få underbaraste bild av bara byte på 1 generation så om den e från 2006 och ex generation 5 kan du redan idag köpa generation 11 som e Total skillnad . Satsa på en Pioneer 50 Generation 9 som kommer i sommar ev . 9 mm tunn och Bästa teven samt bild , svärta , färghanteringar på marknaden . I klass med oled + billigare skriver experter . Bästa plasman någonsin . Punkt slut säger alla tester . satsa på en sådan för 29000 / 35000 kr istället för den Sharp . Värt spara lite pengar för Pioneer , Annars sikta på Panasonic . Dem har " A material som pioneer " . Sjukt värt det .

Ha de bäst , trevlig påsk . ;)

Bifogad fil(er)

Postad 26 March 2008 - 15:58

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Fast nu fattade jag det som att trådskaparen inte ens tänkt att köpa en tv, utan bara fick detta affärsförslag presenterat för sig, och till rätt pris så finns det ju alltid en köpare...
65 tum är skitstort, jag hade själv kunnat ha det i vardagsrummet. Kör med 52 tum idag, men det är ganska smått måste jag säga.

Postad 26 March 2008 - 18:51

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag inte köpt den,tar hellre bra bild men mindre istället för större och garanterat sämre än dagens LCD:er

Postad 26 March 2008 - 20:33

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag inte köpt den,tar hellre bra bild men mindre istället för större och garanterat sämre än dagens LCD:er

Det var lite det jag var inne på, men samtidigt skulle det vara kul att höra från någon som verkligen sett denna TV in action, har svårt att tro att den skulle vara så värst dålig med tanke på nypriset för ändå inte så värst länge sedan.

Ingen som sett denna live?

Och som svart till högre upp så stämmer det att jag inte inte direkt planerar att köpa någon just nu men dock hade jag tänkt att köpa något på minst 50" innan året är slut.

Postad 27 March 2008 - 10:16

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Nån annan köpte den, så går det när man velar :D Men men, kanske lika bra det :D

Postad 27 March 2008 - 10:53

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Nån annan köpte den, så går det när man velar :D Men men, kanske lika bra det :D

Asch, det var ju bara en kökstv. Nu får nån annan lida av den gamla tekniken istället. Tänk så, så kanske du glömmer bort din livs affär lite snabbare... :D

Postad 18 April 2008 - 18:49

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
65tum för 20k är oerhört billigt, även om den är skadad men inte stör den enorma bilden. En riktig hembio-TV utan plasma problem. Hade vart kul att höra din rec av denna. Satt på väggen så kunde fot+högtalare komma bort och om inte hörnskadan syntes så skulle det vara så bra....om du inte har så höga krav.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.