Först och främst vill jag säga att jag kanske postar fel här, har suttit och letat igenom forumet men inte hittat rätt tråd att posta i. Så blev det fel så accepterar jag en moderering
Jo, det är såhär att jag vill köpa mig en ny TV, sitter på en 32" Samsung CRT nu jag haft i snart 10 år skulle jag tro, men jag vill ha något större. Polaren som lusläser Hemmabiotidningar tjatar om plasma, han har själv köpt en skitfin Pioneer 42" plasma. Men jag vill ha större än så. Så jag fastnade för Samsung 52" LCD-TV LE52M87BD. Har lusläst specifikationerna och den verkar riktigt fin. Den passar plånboken bra också.
Så till frågorna.
1. Vad är skillnaden mellan den och LE52M86BD? De kostar lika mycket.
2. Är det fel att det är en LCD? Jag har en Samsung SyncMaster 226CW som datormonitor som lider av viss backlight bleeding, vill inte vara med om det igen.
3. Hur är det med eftersläpningar osv? Spökbild eller vad det nu kallas?
4. Denna har HD fullt ut, det har inte polarens och hans kostade 27.000, sånt får en att undra.
5. Den skall kunna klara av 24hz, gör den det? Har inte lyckats gräva fram det.
Vad jag ska ha den till:
DVD tittande, i framtiden Blu-Ray, comhem TV, alltså ingen dator kopplad till den eller något TV-spel.
Bör jag satsa på en Plasma istället? Hittar ingen 52" på komplett.se (där jag tänker beställa).
Kommer jag att bli hånad i all oändlighet pga LCD-valet eller passar den perfekt till filmvisning? Jag menar, utvecklingen har ju gått framåt så som jag förstår.
Vore riktigt extremt tacksam om någon tog sig tid att svara.
MVH
Redigerat av LaResistance, 26 March 2008 - 19:01.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?