PSN Hacked
17 svar till detta ämne
Postad 27 March 2008 - 14:51
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Kanske redan nämts i någon tråd (sorry isåfall) men postar infon ändå: "Notice to PLAYSTATION®Network Users We have found out that there has been a possibility of unauthorized access to personal information on the PLAYSTATION®Store through PCs, a content download service of the PLAYSTATION®Network. Although unlikely, it is possible that the passwords of a small percentage of PLAYSTATION®Network users may have been changed through unauthorized access, making it possible to view users’ personal information and/or use the Wallet for the PLAYSTATION®Store. PLAYSTATION Network accounts do not display entire credit card numbers, so any unauthorized access to your PLAYSTATION Network account is very unlikely to compromise your credit card number.
We have taken immediate measures to rectify this issue and system security is restored.
We have investigated the extent of unauthorized access and possible alteration of passwords that could have occurred before corrective measures were taken, and are directly contacting customers who may have been affected by this incident. In order to verify that your account is intact, we strongly suggest that PLAYSTATION®Network users sign in to the service. If you can successfully sign in with your pre-set password, your account is not affected by this incident.
For more information, please contact Customer Service.
Remember; do not disclose your log-in or password details on any email communications.http://uk.playstatio...ENetwork-Users/Inte längesedan jag funderade på när nåt sånt här skulle hända....nu är det tack och lov inte så allvarligt då det så vitt jag kan se det handlar om att dom som fått tillgång till kontona endast kunnat shoppa i PSN store på den summa man hade innestående i sin PSN Wallet och kontokortssiffrorna är XXXXXXX:ade men känns fanimej inte särskilt kul... Får se om man fått nåt mail från sony då... Har/hade iofs bara typ 70:- kvar på PSN kontot ändå...
Redigerat av Cragganmorax, 27 March 2008 - 14:55.
Postad 27 March 2008 - 15:13
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Pinsamt att det ens går. Skärpning Sony!
Postad 27 March 2008 - 15:15
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Allt går väl att hacka om man bara kan och vill....??
Postad 27 March 2008 - 15:31
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
förmodligen.. tur att ingen är i xbox live....än;)
Redigerat av Unregistered1272, 27 March 2008 - 15:32.
Postad 27 March 2008 - 16:12
Heracles_H
-
Heracles_H
-
Rookie
-
7 inlägg
öhh MYCKET SKRATT?? Vad hade det att göra med att psn hackas.. crackern kanske sitter för sig själv och tänker lol men asså hallå!1!
+Att när det är en person som använder kunskap inom datorer för att förstöra heter det cracker;)
Redigerat av Heracles_H, 27 March 2008 - 16:15.
Postad 27 March 2008 - 16:20
Heracles_H
-
Heracles_H
-
Rookie
-
7 inlägg
Undra om det har med att göra att folk kör yellowdog på ps3;erna och att man går därigenom för att ta sig in.. är nog inte helt omöjligt då linux brukar öppna dörrar som man inte trodde fanns;)
Redigerat av Heracles_H, 27 March 2008 - 16:21.
Postad 27 March 2008 - 16:24
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Yellowdog kanske är ett sätt att ta sig in med.... riktigt kasst av Sony vilket fall som helst. Bäst för dom att luckan är ordentligt stängd nu
Redigerat av Cragganmorax, 27 March 2008 - 16:32.
Postad 27 March 2008 - 16:26
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Var det inte så att det var PC Playstation store som hackades?
Postad 27 March 2008 - 16:33
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Hehe nu blev jag lite fundersam med.. när man läser så kan det faktiskt tolkas som att det var användarna till PC storen som drabbats....inget vidare vilket fall som helst...
Postad 27 March 2008 - 16:36
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Ja det va PC storen och liknande hände väl på MS Liven för något år sedan, fast då hade dom fått tag på kontonr har jag för mig, kan minnas fel där dock.
Postad 27 March 2008 - 16:40
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Ja det va PC storen och liknande hände väl på MS Liven för något år sedan, fast då hade dom fått tag på kontonr har jag för mig, kan minnas fel där dock.
Känns som om både sony och microsoft har läckor i systemenxD
Redigerat av Unregistered1272, 27 March 2008 - 16:40.
Postad 27 March 2008 - 16:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nope inte riktigt samma, de hade där hackad privatpersoners datorer och fått tag i inlogg för Microsoft Passport, det som avänds till alla dina MS tjänster. Så den attacken var inte mot MS utan det var mot användare.
Postad 27 March 2008 - 16:42
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
OOOhh.. när jag gick i skolan hörde jag att man skulle "skydda" sig men kanske inte emot detta direkt!
Postad 27 March 2008 - 16:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
öhh MYCKET SKRATT?? Vad hade det att göra med att psn hackas.. crackern kanske sitter för sig själv och tänker lol men asså hallå!1!
+Att när det är en person som använder kunskap inom datorer för att förstöra heter det cracker;)
Yes men detta är en hacker, att ta sig förbi säkerhet för att plocka information är att hacka. Cracka är att förstöra antingen system, säkerhetssystem eller program.
Postad 27 March 2008 - 16:45
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Spelar egentligen ingen roll om det var mot PS3 PLAYSTATION Store eller PC PLAYSTATION Store för min egen del så kan jag logga in med samma PS3 ID i PC Storen... Lite sne blir man men som sagt...Det mesta går att hacka. Kollade förresten i PC storen... Mina 110:- finns kvar  (Trodde jag bara hade 70:- så det var ju positivt!) http://store.playsta.../store/index.vm
Redigerat av Cragganmorax, 27 March 2008 - 16:45.
Postad 27 March 2008 - 16:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hehe nu blev jag lite fundersam med.. när man läser så kan det faktiskt tolkas som att det var användarna till PC storen som drabbats....inget vidare vilket fall som helst...
Det står att intrånget var möjligt via PC inte att det bara var PC, så någon har hittat en lucka som kan öppnas via hackning från PC för att sen få uppgifter till PSN konton.
Postad 27 March 2008 - 16:47
Unregistered1272
-
Unregistered1272
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Spelar egentligen ingen roll om det var mot PS3 PLAYSTATION Store eller PC PLAYSTATION Store för min egen del så kan jag logga in med samma PS3 ID i PC Storen... Lite sne blir man men som sagt...Det mesta går att hacka. Kollade förresten i PC storen... Mina 110:- finns kvar (Trodde jag bara hade 70:- så det var ju positivt!) http://store.playsta.../store/index.vm
Eller också var det du som hackade och fick ut en sådan enorm vinst till dina 70,xD
Postad 27 March 2008 - 16:53
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Spelar egentligen ingen roll om det var mot PS3 PLAYSTATION Store eller PC PLAYSTATION Store för min egen del så kan jag logga in med samma PS3 ID i PC Storen... Lite sne blir man men som sagt...Det mesta går att hacka. Kollade förresten i PC storen... Mina 110:- finns kvar (Trodde jag bara hade 70:- så det var ju positivt!) http://store.playsta.../store/index.vm
Eller också var det du som hackade och fick ut en sådan enorm vinst till dina 70,xD
Sssssshhhh... <slår på polisradion>
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|