Jag är ny på det här med HTPC och ber därför vänligen någon med erfarenhet att hjälpa mig med följande frågor.
Jag vill kunna spela upp alla vanligt förekommande filmformat (.avi .mkv .mp4 h.264/x.264 etc) med subtitles. Bilden vill jag skicka ut via DVI till en 720p projektor och ljudet vill jag kunna skicka digitalt via SPDIF utgången till en extern receiver. Jag har läst flera trådar här på forumet och detta är den konfiguration som rekommenderats upprepade gånger:
KMPlayer
Haali mediasplitter
CoreAVC
Ac3filter
Nu till frågorna:
1. Vid installation av KMPlayer kan man välja vad som ska installeras. Ska jag välja att installera följande eller behövs de inte?
- KMPlayer Extender File.
- KMPlayer Internal Codecs.
- KMPlayer External Codecs.
2. Vilken uppgift har Haali mediasplittern? Finns det ingen splitter inbyggt i KMPlayer? Om det nu är så att Haali mediasplittern är bättre än den inbyggda splittern i KMPlayer, för vilka format ska jag använda Haali istället för den inbyggda?
3. Är det något vanligt förekommande filformat som jag inte kommer att kunna spela upp med denna konfigurationen?
4. Kommer jag att kunna visa subtitles (.srt) i samtliga av dessa filformat med denna konfigurationen?
5. I dagsläget har jag bara DivX Codec installerat, ska jag låta denna vara kvar eller kommer den inte att behövas längre?
6. Vad vinner jag på att även installera ffdshow? Kommer jag att kunna spela upp några fler filformat? Bättre bild? Etc…
7. Vilka inställningar behöver jag göra för att få KMPlayer att använda Haali mediasplittern, CoreAVC samt Ac3filtert samt när ska de användas?
Jag inser att det blev ganska många frågor. Hoppas ändå att det finns någon kunnig person som vill hjälpa en nybörjare en bit på vägen…
Tack på förhand!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?