Det jag vill ha är en digitalkamera som ger så bra bilder som möjligt, megapixel är skitsamma... bra bild och en snygg design helst, har ni några tips?
Det är en vanlig digitalkamera jag pratar om
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 31 March 2008 - 11:09
jag har släktingar i USA som kommer hem snart, och jag har faktiskt ingen kamera, så tänkte att de kunde köpa hem en åt mig...
Det jag vill ha är en digitalkamera som ger så bra bilder som möjligt, megapixel är skitsamma... bra bild och en snygg design helst, har ni några tips? Det är en vanlig digitalkamera jag pratar om Postad 31 March 2008 - 11:17
Med "vanlig digitalkamera" menar du kompkatkamera, eller?
(Inte systemkamera, alltså) Vad får den kosta? Postad 31 March 2008 - 11:21
japp kompakt ja =) ingen systemkamera den får kosta vad som helst =) dollarn är så låg vetu, men 5000 kronor max är väl en bra gräns Postad 31 March 2008 - 11:27
Är storleken viktig?
Ska den vara liten och platt, eller ska objektivet sticka ut och ska den ha ett stort handgrepp? Postad 31 March 2008 - 11:31
haha dessa val jag gillar stor skärm =) på baksidan aså... jag vill inte att nått objektiv skall sticka ut när den är avstängd så att säga, helst så smal som möjligt och handgrepp är inte viktigt Postad 31 March 2008 - 11:34
Jag försöker bara minska urvalet från tusentals kameror till några hundra Vad ska du fota? Partybilder inomhus eller vida landskap eller närbilder på vilda fåglar eller småbarn? Är du ute efter en semesterkamera eller fotar du mycket annars också? Postad 31 March 2008 - 11:38
jag vill kunna ta en miljöbild då och då =) alltså om man är ute och går så ser man " oj de där ser fint ut" så tar man upp kameran så funkar det bra =) och blir en fin bild, inga partybilder de tar andra de som är rätt viktigt dock är att korten blir bra om de börjar bli lite mörkt ute =) , vilket som kanske är omöjligt med en vanlig kompaktkamera? =) Postad 31 March 2008 - 11:41 Ja, nu blev det svårare, vilka krav! Var är alla andra tipsare!? Redigerat av FEA, 31 March 2008 - 11:42. Postad 31 March 2008 - 11:45 Ja, nu blev det svårare, vilka krav! hehe de kommer väl =) men de e svårt med kameror för med tex en TV så kan man se hur bra den är, snabbt o bra.. men med en kamera, det går inte,, på media markt tex, de e hur många som helst, och försäljare kan man inte lita på när de gäller sådant Postad 31 March 2008 - 11:55
Jag kom att tänka på, att eftersom priset inte spelar så stor roll; köp en dyr kamera (av ett känt märke), man får ju faktiskt vad man betalar för.
Då kan du ju gå mer på känsla. Gillar du utseendet på kameran, är den bekväm att hantera, går den lätt ner i fickan? Ett enkelt råd Postad 31 March 2008 - 12:22 har kollat runt och jag hittade tillslut något som verkade lovande =) den verkar grym =) 5x optisk zoom stor display =) mums Redigerat av ESAFESA, 31 March 2008 - 12:22. Postad 31 March 2008 - 13:53
Okej, jag tar tillbaka det där med att välja vad som helst bara det är dyrt, eller också måste det vara ännu dyrare
Tips: läs recensionerna för den kameran på prisjakt.nu Redigerat av FEA, 31 March 2008 - 13:53. Postad 31 March 2008 - 17:15
haha menar du att den var för dyr eller? =) den fick inte så bra på testerna, men alltså jag tycker alla kameror får runt 7 av 10 i betyg, en kompakt kan inte vara så bra som en systemkamera det vet jag =) , det fanns en panasonic Lupic eller nått också som skulle vara bra =) men sonyn känns mer gedigen, och mer välskapt design =) denna sony kameran, får jag för 2300 och det anser jag att den är värd =) Postad 31 March 2008 - 17:39
Nej, jag menar för billig
Den får verkligen inga bra testresultat; men den ska inte jämföras med en systemkamera heller, den får dåliga resultat jämfört med andra kompakter. Postad 31 March 2008 - 19:38
jaså? vilken får bra da? =) jag eller bäst om man säger så Postad 31 March 2008 - 19:46
Jag skulle ha sagt Sony W-95 eller liknande..T300:an såg inte så snygg ut i mina ögon dock.
Men för 5lax i USA får du ju även systemkamera om du vill lära dig det.. Postad 31 March 2008 - 20:05
Kanske men Sonys kamror brukar vara billigare när det gäller att ha IS i huset..
Postad 31 March 2008 - 20:07
digitalcamera_mju1030_green__front_M.jpg 8.66K
0 Antal nerladdningar
digitalcamera_mju1030_black__front_M.jpg 8.69K
0 Antal nerladdningarEn Olympus kanske?
CaplioR7.jpg 34.93K
0 Antal nerladdningar
r7.jpg 19.03K
0 Antal nerladdningarSjälv har jag en Ricoh, deras Caplio R-serie brukar få bra kritik. Den aktuella modellen heter R7 (innan R8 kommer) Redigerat av FEA, 31 March 2008 - 20:45. Postad 31 March 2008 - 20:16
du menar W300 va? finns ingen 95 Postad 31 March 2008 - 20:22 Kanske var en: han menade Postad 31 March 2008 - 20:24
W85..w95 Sak samma..Finare än T300 dock..Men kolla på Richo kamror annars..Fina saker
Postad 31 March 2008 - 21:00
nu blev de som förra gången jag skulle köpa kamera
men i W serien hos sony, vad skiljer dem åt? den nya 300 modellen med en jädra massa megapixel är den lika bra som dem andra? Postad 31 March 2008 - 21:37
Du gör felet som dom flesta andra gör. Du är Megapixel kåt..En W-85 kommer räcka för du kommer inte märka skillnad ändå..Skillnaden skulle du väl märka om du körde på systemkamera
Postad 31 March 2008 - 22:02
nej jag vet att de inte spelar någon roll =) för de extrema upplösningarna kommer man inte ha någon nytta av ändå, men tänkte att den nyaste kanske har många bra nya funktioner kanske? =) man kan ju sänka megapixlarna så korten inte blir lika stora.
eller är dem alla i W serien likvärdiga? för de kostar ju ungefär lika mycket allihopa =) annars tycker jag denna serien har riktigt fin design =) Redigerat av ESAFESA, 31 March 2008 - 22:03. Postad 31 March 2008 - 22:18 Det spelar roll.. men åt andra hållet. Hade de använt sensorteknologin idag och gjort en 4MP-kamera hade den utan tvekan smiskat rumpa med konkurrenterna. Postad 02 April 2008 - 13:22
Jag har med tänkt införskaffa mig en kamera från USA inom snar framtid och har ungefär samma krav som du. Efter lite snabbt läst på www.digitalcamerareview.com så lutar det åt en Panasonic Lumix DMC-FX35. http://www.digitalca...asp?newsID=3394
Panasonic Tz5 ser fin ut med, Canon har en del kompaktkameror som lockar med iofs. Postad 02 April 2008 - 14:24
Tjena ESA!
Ett litet tips från en gammal teknikare Kan tyvärr inte så mycket om vilka kompakt kameror som gäller men jag hade valt en kamera som är lite mer vidvinkel på, du får med mer på bilderna då. tex innomhus, då slipper du backa för att få med mer av rummet. Det finns en del som börjar från "28mm" istället för den vanliga "35mm". Några som jag skulle börja titta på, 25mm, ännu mer vidvinkel 28mm, Canon ett säkert val i djungeln 28mm, En superzoom i miniformat, gäller även R7-modellen Se till att fixa påskrivet internationell garantibevis också, om det är möjligt. //Ronny Postad 16 April 2008 - 13:33
tack så mycket, de blir en sådan panasonic istället =) kolalt recensioner osv, och den har fått väldigt bra, och ser rätt bra ut med =) du får ha de bra Ronny, hehe hoppas du inte fastnar i Älvängen allt för länge Postad 17 April 2008 - 10:31
EDIT: Såg att du hade bestämt dig.
Redigerat av Explorer45, 17 April 2008 - 10:39. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |