Jag har en lite äldre multifjärr som har stöd för makron. Jag har försökt att använda dem, ni vet drömmen om ett knapptryck för att se på film....
Men det fungerar inget vidare i mitt tycke, det är ju alltid så att någon apparat redan är tillslagen. Eller så måste man stega från ett läge till ett annat och antalet steg beror på utgångs läget.
Dvs. Säg att man vill ha ett makro för att slå på tvn, dvd, reciever, ställa in rätt kanal på tv:n, rätt mode på recievern, lagom ljudnivå på recievern, slå av ljudet på tv:n, etc..
Men allt beror ju på huruvida man kanske kollade på nyheterna på tv innan eller slog på dvd:n och stoppade i skivan först eller glömde slå av den kvällen innan.
Det är ju helt värdelöst att man skall behöva stänga de prylar som redan är i gång.
Finns det ingen fjärr som kan hålla koll på statusen som maskinerna borde vara i, förutsatt att det är den enda fjärren man använder?
Är det någon som fått det att fungera?
Just nu använder jag fjärren manuellt till alla grejor och det funkar ju hyfsat men funderar på om det är värt att byta ut fjärren mot en nyare.
Mvh
Andreas
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
244 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?