Bestämt mig för att bygga HFLS-1, vars köper man komponenterna billigt
Startad av
Unregistered8ed1a4b3
, Mar 31 2008 23:14
3 svar till detta ämne
Postad 31 March 2008 - 23:14
Så nu har man bestämt sig för att börja bygga ett par HFLS-1, ska och inhandla mdf i veckan. Kollade lite på Hifikit och de har ju 2st olika paket varav ett är nästan 1000kr dyrare, vilket ska man välja om man ska köpa därifrån. Vars kan man annars köpa komponenterna från, finns de i billigt i Tyskland nånstans?
Postad 01 April 2008 - 07:52
Så nu har man bestämt sig för att börja bygga ett par HFLS-1, ska och inhandla mdf i veckan. Kollade lite på Hifikit och de har ju 2st olika paket varav ett är nästan 1000kr dyrare, vilket ska man välja om man ska köpa därifrån. Vars kan man annars köpa komponenterna från, finns de i billigt i Tyskland nånstans?
Hej!
Jag köpte det billigaste paketet från Hifikit. Passade samtidigt på att handla bitumen, dämpmaterial mm därifrån.
Snabba leveranser och bra grejer. Jag kollade aldrig nånannanstans.
Bra val av hgt. Du kommer med största säkerhet att bli mycket nöjd. Kom ihåg att lägga upp en byggtråd
Mvh Tony
Postad 01 April 2008 - 08:36
Beställda mina element samt filterkomponeneter från Nederländerna och det blev ca 500:- lägre pris. Har visserligen inte fått hem prylarna ännu men siten verkar ok så kolla vad samma prylar kostar där. http://www.bmm-electronics.com/
Nu bygger ju inte jag HFLS-1 så det är möjligt att du inte hittar rätt filterkomponenter där.
Edit: Nederländerna, inte Tyskland.
Nu bygger ju inte jag HFLS-1 så det är möjligt att du inte hittar rätt filterkomponenter där.
Edit: Nederländerna, inte Tyskland.
Redigerat av Unregistered0ad535b7, 01 April 2008 - 18:10.
Postad 01 April 2008 - 20:13
Så det blev bara 500kr billigare, de kändes inte värt att beställa från nederländerna/tyskland för den lilla skillnaden så får nog bli hifikit, sen nu är ju frågan om man ska köpa det billigare eller dyrare, vilket är mer prisvärt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
113 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?