Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Presentationstråden (Xbox 360)

46 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2008 - 08:45

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Det finns ingen sån här tråd så vitt jag sett? I så fall får ni radera den här.. Annars:

Man vill ju gärna veta vilka man snackar och/eller spelar med, så fyll på här..presentation av er själva på valfritt sätt, men uppmanas ta med iaf stad och ålder + gamertag och kanske nåt om vilka spel ni gillar och konsoller ni kör, hur länge ni spelat TV-spel, bästa spelet genom tiderna etc - och den som orkar kanske också nåt om annat än spel, typ fave movies/musik eller whatever, etc etc etc.. Men roligast tycker jag ändå vore veta: var bor du och hur gammal är du??

Redigerat av torslanda423, 01 April 2008 - 08:45.

Postad 01 April 2008 - 09:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Hej hej, Pär Wirdfors heter jag och är 32 år gammal spelmissbrukare. (alla i kör hej Pär!).

Skämt å sido, jag sitter på både en xbox 360 och PS3 men spelar överlägset mest på min 360. Det jag spelar mest varierar men just nu är det Call of Juarez och Spider-Man 3 (då dessa skall bytas in mot GTA IV i slutet på april). Annars varierar det mycket, jag har en tendens att köpa fler spel än jag hinner att spela, så i år när det ser lite lugnare ut med tunga titlar tänkte jag faktiskt spela alla spel jag köpte förra året och inte hann med att spel.

Favoritspelen är föga överraskande CoD 4 och Mass Effect från förra året men även NBA Live 08 och NHL 08 var roliga. Takedown brukar jag också spela en hel del faktiskt, det är pervest roligt att springa omkring och skjuta bilar upp i luften. Favoritspel all-time är nog faktiskt Railroad tycoon som jag spenderar många sena kvällar med eller möjligtvis Championship Manager/Football Manager, det är trots allt något visst med att se Salzburg vinna Champions League.

Bor det gör jag också, närmare bestämt hemflyttad till Stockholm efter en 9 års lång utflykt till Göteborg. Och min gamertag är tinboy75

Postad 01 April 2008 - 15:09

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Ålder: 33 år
Bor: Göteborg

Äger: Endast 360
Gametag: torslanda423

Spelar: CoD4, Fifa 2008 + diverse annat, men det ska rätt mycket till för att ett spel ska fastna och jag ska behålla det en längre tid, oftast byter jag bort dom igen efter en kortare period.

Hållt på sen: 360:n bara sen november 2007, TV- och dataspel sen Philips spelmaskin i början av 80-talet..!!

Annat: Driver hardcore techno-klubben www.shocks.se, har två kids (4 och 6 år, grymma på Bee Movie och Zuma) + heltidsjobb och därmed bara en bråkdel av tiden jag skulle vilja ha till att spela. ;)

Postad 01 April 2008 - 16:58

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Henrik Nyblad, 23 år , frilansande journalist.

Äger: Xbox 360, PS3, Wii
Spelar: inte så mycket som jag skulle vilja. Mest på PS3, sen XB och sist Wii
Hållit På: Så länge jag minns. När man var yngre smet man över till grannens 8-bitars som man bara fick spela på om det regnade ute.
Gör: frilansar som journalist, bla redaktör för en spelblogg och en hembioblogg.
Favoritspel just nu: UT3 till PS3. Instagib med shockbeam är grymt!

Postad 01 April 2008 - 20:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Mikko Karppinen, 27 år, jobbar som innesäljare. Bor i en liten byhåla 2 mil utanför Värnamo (Törestorp / Hillerstorp).

Gamertag Xbox 360: MikkoK80

Har idagsläget Nintendo Wii (varpå jag endast spelar Guitar Hero 3 med min sambo :) och därför funderar på att sälja det ) och Xbox 360 där jag spelar mest Call of Duty 4 och Halo 3 nu. Helsåld på 360:n sen jag köpte det av min svåger i början av året (-08).

Bästa spelet genom tiderna måste nog ändå vara Resident Evil på PS1:an, men min gamla Commodore 64 som står i garderoben och möglar har man ju många minnen till med. Half Life 1 ligger också i topp 5.

Har nyligen köpt villa som jag håller på at renovera för fullt, därför finns det alldeles för lite speltid just för tillfället. Men ni som vill adda mig på era 360 - varsågoda!

Onödigt vetande: Min absoluta favoritbok (som jag läst 4 eller 5 gånger nu) är Liftarens Guide till Galaxen. Mer fantasi än Douglas Adams har får man leta efter (ja jag vet att han förmodligen gick på diverse substanser, men ändå!)

Redigerat av MrSpokk, 07 April 2016 - 10:19.

Postad 02 April 2008 - 09:03

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Linus Johansson, 25 år. Jobbar på Canal digitals Kundtjänst. Bor i Piteå.

GT: Bullet82SWE

Nuförtiden spelar man bara 360, mestadels CoD4 men blir ändring på det 29 april :blush:

Finns inte mycket mer att säga, om ni hör en norrlänsk stämma på live som kan en massa fula ord så är det garanterat jag :lol:

Postad 02 April 2008 - 09:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

ni hör en norrlänsk stämma på live som kan en massa fula ord så är det garanterat jag :lol:

Du har säkert lärt dig de flesta svordommarna i kundtjänsten för Canal Digital. :blush:

Hum, presentation av mig?

Fredrik Jagenheim. Är 33 jordsnurr gammal. Spelar min 360 mest om nätterna när fru och barn har gått och lagt sig.

Mest känd för att jag kan sova överallt och närsomhelt (se ovan för skäl till det).

Postad 02 April 2008 - 10:28

Unregistereda6376499
  • Unregistereda6376499
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Sebastian Sandberg 21 år jobbar som ungdomsledare i min församling här i Gamleby.

Spelar just nu graw1 xbox 360 när jag hinner.
Men det hela började med nintendo 8-bitars, sen har det svängt mellan dator och konsol.
Men konsol vart lite mer intressant med 5.1 å 100tum:)
Och så är man nyförlovad!

Postad 02 April 2008 - 11:35

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Lillkille, 31 jorden-runt-solen snurr, ordmärkare, paranoid (därav avsaknad av namn och stad). Spelar mest för att aldrig bli gammal. Började leka med Lego för ett tag sen också. Erbjuder tjänster, inom IT, mot betalning. Förstående flickvän vars största videospelsprestation är 13% avklarat på 1:a låten i GH3 på Easy.

Började "karriären" på farfars Pong hemmatvspel. Och lirar just nu enbart på 360. Har även en NDS men den spelas bara när 2:an vankas och man känner för en lugn stund. Övrig maskinpark består av bärbara PC (något jag gick över till för några år sen) men funderar starkt på en spelkapabel PC för SC2 (och övriga RTS jag missat sen Dawn of War).

Man kan lätt se en aktuell lista av de spel jag lirar just nu genom att förflytta blicken strax upp och till vänster där du skådar en realtidsuppdatering av mina 5 senaste spel. Jag har få riktiga favoriter just nu och har en tendens i att finna njutning i det mesta (därav 1000p i Pimp My Ride). Har såpass med självinsikt att erkänna att jag är sjukligt beroende av GamerScore.

Historiskt sett har mina roligaste spelögonblick varit i MP spel där zergling-rush:en i StarCraft är absolut topp. Efter det kommer Assault i 1:a Unreal Tournament. När en vän, i extas, utbrister "OMG They've got dogs" när vi lirar Red Alert första gången är trea. Solljusöverkänsligheten man ådrog sig efter att ha lirat Diablo2 konstant i 2 veckor efter släpp. Och GTA serien som sista plats i min topp-5 (ej MP men ändå ... ganska schyssta lir).

-lk

Postad 02 April 2008 - 15:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Har även en NDS men den spelas bara när 2:an vankas och man känner för en lugn stund.

:blush:

Postad 03 April 2008 - 11:53

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Klistra denna tråden, för framtida bruk?

Och: fyll på nu, ni som ännu inte klivit fram ur skuggorna..

Postad 03 April 2008 - 12:07

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Okej får väll krypa fram ur skuggorna då.

Ålder: 27 år
Yrke: Jobbar som Art Director på ett företag i film/spel-branschen och frilansar även som Webdesigner.
Äger: Xbox 360
Spel: Spelar enbart Cod4 nu *torsk* Men även NHL08 med kompisarna ibland..
Favoritspel. Call Of Duty-serien, Tiger Woods PGA Tour, Delta Force, Battlefield, Rainbow Six Vegas.
Intressen: spela, musik, film, gymma, innebandy, brudar, berusa mig...
Det får räcka!

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 03 April 2008 - 13:12.

Postad 03 April 2008 - 12:22

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Ålder: 29 år
Yrke: Jobbar i spelbranchen.
Konsoller: Alla, haha, nej men alla aktiva i alla fall. Min 360 spelar jag klart mest på, därefter delat mellan wii och ds. Spelar sällan eller aldrig online då jag lätt blir beroende av detta. Nöjer mig inte med att hamna någonstans i mitten på rankinglistorna.
Övriga intressen: FIlm, musik, fotboll(spela själv, inte glo på) kvinnor, öl och vänner.

Postad 03 April 2008 - 14:18

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Fan va gamla vi är=) trodde lätt att det skulle gömma sig flertalet sub 20 bakom tagsen. Men det kanske kommer?

Postad 03 April 2008 - 14:41

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag får väl också flika in lite snabbt då. Själv är man en 31-årig Trollhättebo som sitter framför 360´n på tok för mycket. Eller det är nästan det enda jag gör när jag inte är på krogen, i sängen eller är jobbet och bygger bilmotorer. Kul att medelåldern är så hög här på forumet, det gör att man ännu inte känner sig för gammal för att spela. Fast det kanske man aldrig blir...

Jag har genom åren ägt nästan varenda konsoll som går att äga (tvspelssfreak som man är/varit) Men har bara en 360 just nu. Anledningen är väl att jag är så attans nöjd med den, och då speciellt över att MS lyckats så bra med Live, eftersom jag mestadels spelar onlinespel på konsollen. Och så tycker jag det här med Gamescore är klockrent, det känns som man får ut mer av spelen nu på nåt sätt.

Spelar just nu: NHL 08 (säkert 600+ matcher, och 1200+ matcher i 07:an) tröttnar nog aldrig på NHL på 360´n. Så jädra kul Live, trots alla buggar. Lirar oxå för tillfället Lost Odyssey (45+ timmar nånting) Är RPG-älskare så man får nöja sig med dom spel som kommer.

Väntar tröstlöst på årets två stora spelsläpp: GTA 4 och Battlefield: Bad Company....

GT: OneSlimJim

Simma lugnt!

Postad 03 April 2008 - 15:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bor: Ronneby, Blekinge
Äger: 360, PS2, PS3, Gamecube, Wii + GBA SP och DS Lite.
Gametag: radiozo

Spelar: Ingenting just nu. Har knappt spelat ngt detta året pga skralt spelutbud. Spelat lite Mythos beta till PC bara

Hållt på sen: Spelat spel sen 1979-1980 ungefär. Orkar inte lista alla konsoller jag haft genom åren. Tyvärr har jag av dumhet sålt dem. Numera tjänar jag såpass bra så nu är det inte tal om att sälja några konsoller längre :)

Postad 03 April 2008 - 15:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
David här

23 år som är på landsflykt från Skåne och bor nu i Göteborg.

Studerar Civilekonomi på Handels här i stan och är på gång att flytta till Milano för utlandstermin.

Grov Malmö FF fan som dricker för mycket och pluggar för lite. Karriären inom Tv-spel har från början varit Nintendo 8-bitars och Gameboy som alla kids från mitten av 80-talet. Intresset för konsoler dog och det blev stark övergång till PC på en mer nördig nivå med LAN-party osv.

Gled sen in på konsol igen med Xbox 1 sen blev det all in och intresset för PC som spelmaskin är död. Inofficiell mästare i mest teknik mer kvadratmeter i Göteborg och studentlivet är underbart.

Postad 03 April 2008 - 15:39

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Tjena, Oskar heter jag och är 18 år.
Bor hemma med morsan och en av mina tre systrar i Kävlinge i Skåne.

Studerar fortfarande på gymnasiet - Samhälle Ekonomi

Mitt konsolintresse började väl när jag fyllde 11 och fick en N64 i födelsedagspresent.
Efter det följde en PSone (den lille versionen), sedan en Xbox 1 och efter det var jag fast för Xbox :)

Min Gamertag är Ollieee
Kommer snart börja spela Live, då blir det till att börja med R6 Vegas 2, kanske lite Forza också. Sedan blir det GTA i slutet av april om de har några bra onlinelägen.

Verkar som att jag är första under 20 som skrev här, aja får se vad som dyker upp här sen. :)

Edit: Åldern fö fan! Fyllde ju arton i juni.
Dessutom spelas det nästan bara COD4 online just nu, samt Saints Row 2.

Redigerat av Unregistered78af1102, 04 November 2008 - 20:21.

Postad 03 April 2008 - 23:12

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jaha då var det kanske min tur :)

Sebastian heter jag 28 år ung och bor i Örebro jobbar som säljare på en stor buitkskedja.

Första kontakten Tv-spel var NES.
Brukade samla ihop pengar med någon kompis så vi kunde hyra konsolen med något spel på helgerna :D
Gick sedan över till att spela på Amiga/PC, Han faktiskt införskaffa en PS1 med ett spel (FF VII) innan jag fick för mig att bli "vuxen" och sluta spela tv-spel.
Så tyvär missade jag allt kul som släpptes senare på PS1, PS2 och Dreamcast m.m

Intresset väcktes på nytt 2004 när jag var mellan jobb och införskaffade en Xbox1.
Nu har jag en Xbox 360 och spelar allt som inte verkar helt värdelöst ,men brukar ofta byta/sälja spelen relativt fort för att få nya spel upplevelser och Gamerscore (tror jag blivit lite beroende) :rolleyes:

Bästa spelet jag spelat måste nog vara Ninja gaiden till Xbox1, tyvär finns det inget spel till Xbox 360 där jag fått en liknande WOOW känsla så har svårt att nämna någon riktig favorit.

Postad 04 April 2008 - 09:05

lesterjester
  • lesterjester
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Gamertag: lesterjester
Bor i Linköping och jobbar som psykolog, är 28 år gammal. Har haft en lång period när jag inte spelat något särskilt på grund av att jag levt ungdomens glada dagar och studentlivets fattiga dito. Annars började jag spela på ett ninty 8-bit. Nu tjänar jag dock pengar och tycker krogen är tråkig. Alltså hamnar en stor del av pengapungen på teknik, och då gärna någonting till min 360.

Planerar också att införskaffa en ps3, mestadels för blurayspelaren (eftersom jag införskaffat en projje) och för att min sambo skall kunna spela singstar, vilket förhoppningsvis blir en inkörsport för en mer sund spelkonsumtion från hennes sida.

Jag är positivt överraskad av den höga medelåldern bland alla andra här, då känns det närmare till hands att leta upp er för MP-rundor av olika slag (är evinnerligt trött på gnälliga 11-åringar (Yanks) som råkar i luven på varandra trots att de spelar i samma lag och försöker övertyga varandra att de minsann är 20 år gamla). Är förresten ännu mer trött på att de med sin reaktionsnabbhet inte sällan låter mig döden dö.

Postad 04 April 2008 - 09:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Namn: Linus
Ålder: 33
Yrke: Undersköterska
Konsoler:Nintendo 64...Nintendo Gamecube..Nintendo Wii..Playstation 2+3.Xbox+360
Gillar 360 och PS3 väldigt mycket..Bägge har sina fel och brister..
Tyvärr är Wii en besvikelse för mig..
Annars har jag spelat tv-spel sen collecovision eller hur det stavas :D

Favvospel
Final Fantasy
Bioshock
Dragonquest.
Lost Odyssey
Zelda Wind waker
Oblivion
Guitar Hero 3

Tyvärr så kan jag numera bara spela sena kvällar/nätter då jag har tant+barn :)

Postad 04 April 2008 - 09:41

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Gamertag: bajsniklas
Namn: David
Ålder: 24 år imorrn.
Stad: Göteborgggg!
Yrke: Utvecklare/Tekniker av produkter för digital videoöverföring. Webkameror, övervakning, videolagring osv.

Jag fick ett Gameboy julen 89, först av alla på gatan.
Ägde aldrig ett NES men min otroligt bortskämda granne hade ungefär alla spel som fanns (tyckte man då). Sen blev det ett SNES. Efter det sålde jag ut till PC men efter Dreamhack 2001 slängde jag alla spel och köpte en xbox för jag blev så trött på hårdvarustressen som spel skapade, blev för dyrt.
Sen 2006 har jag kört xbox 360 och numera blivit såld på gamepoints, på gott och ont. Äger även ett Nintendo DS.

Tycker dagens spel är alldeles för lätta, men det finns några guldkorn.

Favoritspel:
Call of duty 4
Bioshock
Skate
Guitar Hero
Gamla Tony hawk-serien.
Sen säkert massor av andra.

Redigerat av asbra, 04 April 2008 - 09:42.

Postad 04 April 2008 - 14:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Ålder: 24 år imorrn.

Grattis i förskott! :)

Postad 05 April 2008 - 11:35

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Gamertag: Bizhop
Namn: Patrik
Ålder: 29.....hade jag varit kvinna skulle jag förbanna det faktum att 30 kommer efter 29.......men det gör jag inte.....alls :)
Stad: Sveriges framsida, baksida, mittpunkt, rövhål...värnamo
Yrke: Konstruktör inom butiksinredning, cad och Solidworks som huvudsyssla

Sega mastersystem följde som första konsol efter att Commodore 64 lärt mig rucka tac2 i rätt takt för att få ett led med oerhört intressanta pixlar till samlag.
Nu ljuger jag nog...googlar...Intellivision var ju den första konsollen jag hade! Åhhh var det inte något spel med klättring i trappor och något med hamburgare??
Och ett annat med ett bombplan har jag bestämt för mig osså.
Ps1 -> pc -> Xbox -> 360 ->?Ps3 är ordningen av spelmissbruk + tänkt sådan, Ps3 är inget som är ett måste i dagsläget, spelmässigt, nada som lockar för stunden, men Blu-ray givetvis ett lockrop.

Familjemässigt har jag lyckats skapa en liten flicka via opixlat samlag.
Hon är i år 5 och skall snart börja drillas i (vad som nu ger bäst avkastning för pappa) idrott...tennis, golf ligger väl nära till hands.
Sambo har jag också....hon stöttar mitt spelande genom att ha ett fantastiskt intresse för telefoni, minst ett par timmar var kväll utforskar hon den tekniken, vilket ger mig tid för annat.....tack för det televerket.

Jag har på sista tiden mer flutit övertill att vara fps junkie, och framförallt livespelandet har en förmåga att glädja.
Rpg och rts funkar givetvis oxå men det var länge sedan jag nyttjade formen.

Det var lite om mig, kul tråd som ger en bild av folk man tidigare läst inlägg ifrån och förundrats, förskräckts och förälskats i/av....fokk da grammar om det nu blir lite galet på slutet.
Mvh
Patrik

Postad 05 April 2008 - 12:23

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Name: Jesper "Jeppe"
Ålder: 22 år
Bor: Eskilstuna
Yrke: Pluggar te byggnadsingenjör samt jobb vid sidan av på Telia, butikssäljare. Men till hösten é man ju klar i plugget =) (håll tummarna!).
Äger: Xbox 360 o psp
Spel: Spelar nästan bara Cod 4, händer att jag slänger i Burnout osså =). Nästa spel på listan é GTA, yeah!
Favoritspel. Cod4!!
Intressen: Träna, gejma, musik, film, polare, damen min(om man kan kalla det ett intresse =P), discgolf (ja faktiskt) m.m
Gamtertag: Nosvatten

Är väl ingen harcore gamer, men tycker det är gött som faen o spela lite! Cod4 har väl fått mig att spela lite fööör mycket om man frågar damen min =p men men. Hade inte Live funnits hade jag inte spelat alls tror jag. Tycker nästan uteslutande att det är online som é kult, eller att man lirar med nån polare at home.

See you on the green side!
/Jeppe

Postad 05 April 2008 - 17:25

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Gamertag: DaSmisker
Bor: Huddinge men Kalmar i mitt hjärta
Jobb: Säljare, både Sverige och utland
Familjefar, (3 barn: 4, 2½ och 1 år) samt hustru.

Spelade WoW tills för ca 1 månad sedan. Hade lite av en uppenbarelse då min 2v2 arenapartner (SL/SL-lock) var borta och jag drog in en Hunter från Guilden som erbjöd sig. Rogue/Hunter har aldrig varit en bra kombo men jag behövde ett visst antal poäng för gear. 69 matcher senare gick jag och lade mig med denna insikt:
- Jag kommer få tre timmars sömn inatt, morgondagen kommer vara smärtsam och hård
- Jag är skitsur och missnöjd med mig själv och mitt liv
- Jag fick inte poäng nog för min gear
- Är detta vad en vuxen människa ska hålla på med?

Sagt och gjort - wow är numera lagt på is och jag har äntligen tid att lira lite annat.

XBOX360
Shottie-whor.e i COD4, oavsett bana väljer jag oftast shottie bara för att jag älskar att pressa den mot ryggslutet på någon och trycka :)
Det spelet är väl det som får mest uppmärksamhet, har andra spel men jag fastnar oftast för ett per maskin. Var rejält frustrerad över hur svårt jag hade att hänga med men efter ett par nätter i veckan sedan jag lade ner WoW har jag äntligen kommit i fas med mig själv. Ninja Gaiden är ett stycke rejält lir oxå.

PC
Älskar att köra Wehrmacht eller Panzer Elite i Company of Heroes. Det är ett av de vackraste (kan man säga så om ett spel där man spränger folk i luften?) spelen på marknaden och det blir aldrig tråkigt. Stalker kör jag lite oxå, ibland Hellgate: London.

Ser fram emot Mass Effect, BF:BC, W.A.R. (vet ej om jag borde men nyfiken)

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 05 April 2008 - 17:32.

Postad 05 April 2008 - 19:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Välkommen tillbaka TheSmisker

Saknat dina inlägg :)

Postad 05 April 2008 - 21:37

nickebooy
  • nickebooy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Name: Niclas
Gamertag: Nickebooy
Ålder: 22 år
Bor: Luleå
Yrke: Pluggar till civilare i riskhantering samt brandingenjör.
Äger: Xbox 360 och 8-bitars
Spel: Just nu spelas det endast Cod4 i väntan på Gta4
Favoritspel. Cod4 for the moment
Intressen: Skolan, Spela, Gym, Fotboll, Enduro, mm

Den lilla ledighet man har från plugget tillbringas framför projjen eller med flickan..

Postad 06 April 2008 - 14:16

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Namn Morgan Andersson
Gamertag OscarVincent (Mina söners namn)
Bor Norsjö , norrland
Ålder 29 , 30 i sep
Jobb Svetsare
Intressen Mina barn står högst upp på min lista såklart =)

Lirar mest Gears of war nu. Har varit en sportsspelsfanatiker i alla år tills skiten NHL 08 fått mej att hata allt va sportspel heter. Sr fram emot GTA 4 väldigt mkt.

Postad 06 April 2008 - 15:59

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Namn: Jesper
Gamertag: Nilfisk47
Ålder: 29
Bor: Nyköping med min sambo(Bra att ha när man vill låsa upp låtarna i CO-OP läget på GH3)
Yrke: Lagerarbetare
Intressen: Spela gitarr, Spel och kolla på film
Började spela spel på Nintendo 8-bitars.
Just nu har jag Xbox 360, Nintendo wii, PSP, PC
Lirar mest Call Of Duty 4 och Guitar Hero 2-3 på 360.
Favorit spel genom tiderna måste nog va Football Manager, Call of Duty 4. Lineage 2.
Längtar efter ett riktigt bra bilspel med säsongläge och riktiga mästerskap typ F1.
Ja sen lär väl Rock Band inhandlas när det släpps.

Postad 06 April 2008 - 19:29

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Tackar allra ödmjukast! Känns som jag kommit ur en rejäl vinterdvala efter jag lade ned WoW, låste äntligen upp ACOG-siktet på M16A4 igår. Har inte gillat det på ngt annat vapen men på M16 med burst är det sanslöst! Nya kartorna är riktigt bra oxå - varmt rekommenderade.

Välkommen tillbaka TheSmisker

Saknat dina inlägg :)

Postad 08 April 2008 - 10:23

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ålder: 33
Gamertag: Ymer SWE
Yrke: Dödsfall
Favoritspel på 360: NHL08, Flatout UC, Saints Row och Crackdown.

Jag har varit inne i spelsvängen sen VIC20 eran. Jag hade turen att ha en mycket datorintresserad far som såg till att mitt barndomshem alltid hade häftiga datorer som jag kunde leka med. Vic 20 --> C64 --> diverse PC-maskiner.

Jag var med andra ord en dedikerad och insnöad PC-gamer som stod på sin peak i när Novalogic släppte sin Delta Force-serie. Detta var alltså 1998-2000 och då var jag nästan sjukligt vass på just Delta Force: Land Warrior. Efter att jag kom ur den fasen av mitt liv kändes PC som spelmaskin ganska död och jag köpte då en Xbox som min första konsol. Den maskinen använde jag dock inte speciellt mycket och det var först när jag köpte 360 i januari 2007 som jag blev insnöad igen. Jag är även väldigt nöjd med att ha förstått tjusningen med gamerscore och jagar dessa med barnslig iver.

Nu när pengar inte är något hinder är spelandet att likställa med livskvalité.

För övrigt är jag en idrottsnörd som älskar all slags idrott. Jag är fanatisk när det kommer till min livsluft, nämligen mitt älskade Södertälje SK. Och så är jag en jävel på att åka skidor utför.

Postad 08 April 2008 - 10:33

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Dagens

Jens är då mitt namn.
Blir 29 i juni
Bor och är uppväxt i Eskilstuna
Yrke: Parts Engineer, på såklart Volvo här i stan.
Har bara haft två konsoler, Xbox och Xbox 360
Äger bara Call Of Duty 4 så det är det enda man spelar.

Är sambo med en söt kvinna så det tar lite tid.
Så man jobbar väll annars lr spelar såklart.

mocus016 är då taggen...
ses

Postad 08 April 2008 - 11:18

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

• 490 inlägg
  • 0
Daniel Holm är mitt namn
född i mölndal (götet) men bor sedan typ 20 år i karlstad
blir snart ännu äldre (för tillfället 31)

yrke... jobbar natt som personlig assistent, kul jobb men lönen kunde varit högre

började med en c64 när jag var sju sedan hade jag de flesta spelkonsollerna fram till n64 kom, som jag tyckte och fortfarande tycker är ett stycke skit snöade in på datorer igen tröttnade lite på spel men spelade ändå en del och höll på med det tills xbox1 kom och jag hade konsoll igen, men när 360'n kom och tillsammans med cod2 så upptäckte jag hur förbannat kul det är med spel igen

så nu lirar jag en del, just nu las vegas 2

dholm swe är mitt nick på live

/Daniel

Postad 08 April 2008 - 14:56

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag, som helt ny på detta forum, passar på att presentera mig här också.

Bor i småland och är 35 år.

Använder min xbox360 flitigt (så flitigt det går med jobb och familj) och spelar mest Mass Effect just nu. Favoriten annars är CoD4.

Min gamertag är XX eX inferiS på Live.

Medelåldern här verkar ganska hög och jag bidrar väl inte till att sänka den... :wacko:

Postad 08 April 2008 - 22:57

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Bra initiativ, jag bygger på...

Gamertag: Nichal

35år (herregud vad fort det gick) och inbiten spelknarkare. Allt startade med Pong...

Sedan blev det Donkey Kong (den orangefärgade) och lite Nintendo 8 (som hyrdes på lokala bensinmacken). Commodore 128 klev in på banan och senare PC.

Har även ett svagt minne av att jag varje lunchrast i högstadiet knallade ca 1,5km för att spela afterburner på ortens enda arkadmaskin... ;)

Skaffade sedan en PS2 och varvade den med PC tills jag bytte PS2:an till Xbox1. Körde även PSP ett tag, men den sålde jag (ångrar mig lite).

Efter att ha skaffat 360:n så dog PC-spelandet helt. (Testkörde lite på mitt gamla Max Payne2 nyligen, men tröttnade när jag inte fick några achievements för mina halsbrytande slo-mo kills)

Lite av en allätare på spelsidan, skaffade guld live för COD4 (och ångrar mig inte).

Har nu en närmast sjuklig längtan efter GTA IV. Måste ha lagt 1000-tals timmar på GTA-serien.

Har även stora abstinensbesvär just nu, efttersom jag och frugan just har flyttat till radhus och 360:n ligger i en flyttlåda. (skulle kunna mörda för en kvarts COD4 nu... :) )

Men vi ses snart på liven igen...

Postad 08 April 2008 - 23:56

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Namn: Olle
Ålder: 21
Gametag: Sabnack

Älskar allt som rör spel och nöter just nu CoD4 innan GTA 4 kommer ut. Sen blir det AoC på PC för hela slanten.

Postad 13 September 2008 - 06:34

Unregistered1423
  • Unregistered1423
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Postad bild

Ålder: 32
Yrke: Bantekniker på Banverket i Malmö (Rallare hette det före min tid).
Favoritspel: Carnage Heart (PS1), The Seed (PS2), Operation Flashpoint (PC), Dungeon Master (Atari), speedball 2 (Atari), Metal Gear Solid 1-3 (har inte spelat 4:an ännu), Silent Hill 1-3, Resident Evil 1-3 + alla andra bra spel jag inte kommer på just nu.

Har spelat spel sen jag var en liten grabb. Vi hade en spelkonsol från Atari (kommer ihåg att den var brun) och sen dess har jag alltid gillat spel.

Postad 13 September 2008 - 08:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Kul tråd :)
Magnus heter jag är 27 år gammal och bor i Stockholmsregionen, men är uppvuxen i Umeå.
Är äntligen färdig civilare och jobbar numera som systemingenjör på ett av våra större teknikföretag.
Har sambo och hund som tar upp tid då jag inte sitter vid min X360 eller PSP. Min spelbana började med C64 gick vidare till Amiga 500+ för att sedan ta steget till PC. Sedan tog jag en paus och lagom till att jag blev klar med mina studier inhandlade jag en PS2, X360 och PSP under ett och samma år. Spelar allt utom sportspel eller bilspel. Just nu är det mycket Call of Duty 4. TV-spel tar upp i snitt 10 - 15 timmar i veckan överlag. Förstående sambo B)

Gamertag: magnus80a

Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 September 2008 - 09:37.

Postad 13 September 2008 - 10:37

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Name: Daniel
Gamertag: Ohrstrom
Ålder: 27 år
Bor: Göteborg
Yrke: Personlig assistent för tillfället.
Äger: Xbox 360 Arcade, Ps2 (som är till salu :)), och en hembio (bortsett från vettig tv) som man kan öka spelglädjen med. :)
Spel: Har ett begagnat Forza motorsport 2 och Assassins creed.
Favoritspel. Ptja, har spelat igenom Assassins Creed och börjat lite på Forza, men meningen med livet är ju ändå FIFA 09, så fort det kommer blir det max ös. Bestämde mig för att inte ödsla pengar på att köpa fifa 08.
Intressen: sambon, spel, musik, film, en hel del sporter och dyl.

Postad 13 September 2008 - 12:37

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Namn: Anders
Ålder: 28
Yrke: murare
Gamertag: tegelsten
Bor: Borås

Började spela på ett sega master system en gång i tiden och har sen dess ägt i stort sett alla konsoler som funnits. Har idag wii, ps3 och ett xbox360 men spelar i stort sett bara på 360-n

Postad 13 September 2008 - 15:29

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Mitt namn är ganska uppenbart...

Mitt Gamertag är DanielESS.

Bor i Sveriges närmaste stad, Enköping. Upplands pärla, parkernas stad, Mälardalens paradis...ja, eller nåt sånt.

Är 34 och har precis slutat som medresursarbetare (det fina namnet på plusjobb) och går över som IT-assistent halvtid snart.

I maskinparksbokhyllan står ett Sega Mastersystem, Sony Playstation, Nintendo 64, Sega Dreamcast, Microsoft Xbox, Sony Playstation 2, Nintendo Gamecube, Microsoft Xbox 360, Sony Playstation 3 och Nintendo wii. Undanpackad finns en Commodore Amiga 500, ett Sega Gamegar och ett Nintendo Gameboy Pocket. Förutom de maskinerna har jag haft ett SuperNintendo och ett Sega Megadrive med Mega-CD.

Mitt första minne av spelmaskiner vet jag inte vilket det var. Antingen var det Mattel Intellivision hemma hos en halvbror eller Commodore 64 hos en bekant till mors kusin. Vi lånade också hem en Pongmaskin av en kompis till min far en vecka vill jag minnas. Man kunde inte spela mer än en timme i taget på den för sen blev den för varm...

Bland favoritspelen finns Shenmue, Secret of Mana, Myst, Xenogears och Fable. det låter på dem som jag kanske spelar bara rollspel och pusselspel men jag spelar allt.

Favoritmultiplayerspelet till 360:n är de två GRAW-spelen. Övriga spel som jag inte har nåt emot att spela online är Rainbow Six Vegas, Test Drive Unlimited, Halo 3, Final Fantasy XI och Prey.
Det värsta är att med mina futtiga 20GB så har jag som mest 2GB ledigt och jag har därför inte extrabanorna till Vegas, Prey eller GRAW-spelen inladdade på disken men det kan jag fixa om jag får lite förvarning.

Även fast jag inte har flicka eller barn så brukar jag dock hålla mig hemskt upptagen med någon av mina andra intressen som bland annat inkluderar rollspel, serier, tecknande, målande och läsande.

Postad 15 September 2008 - 07:16

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Sebastian, 31 år från Limhamn (Malmö). Har fru och två barn. En grabb på fyra och en tös på tre.

Jobbar som Lead Environment Artits hos Io Interactive (Hitman, Kane & Lynch).

C64 var de som fick mig in i detta intresse. Gick senare över till NES, SNES. Har haft alla möjliga konsoler fram tills idag då jag äger en Wii och en 360.

Postad 15 September 2008 - 07:28

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Name: Mathias
Gamertag: Bergan
Ålder: 31 år
Bor: Stockholm
Yrke: Kundansvarig säljare
Familj: Min sambo samt mina två katter Nemi och Zelda.
Äger: Xbox 360, Playstation 3 och Nintendo Wii
Spelar: Just nu finns det inget annat än Call of Duty 4. Hade en liten paus när GTA kom och man körde igenom hela den storyn, men nu är det CoD4 åter igen!

PS3:an är egentligen meningen att jag bara ska ha som Blu-ray spelare, men tyvärr har man ju blivit ägare av några spel till den med.

Nintendot köpte jag mest för att återuppleva de gamla klassiska NES liren. Men just nu står den och samlar damm och jag funderar på att sälja den.

Postad 16 September 2008 - 13:39

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
tjena tänke att jag också kunde presentera mig.
hejsan HETER Patric men en GAMETAG "Muwit" är 22 ÅR gammal (försöker att förtränga) spelar just nu dator(WoW) och xbox360 datorn e för alla kompisar som spelar som man fortfarande håller kontakten med.. xboxen spelar jag NHL 09 o CoD4 försöker hinna med att lira mellan alla kompisar flickvännen.
Jobbet på en bildelsåterförsäljare tar också tid där jag har en massa olika andsvarsområden som jag blivit pålastad efter att folk slutar så får jag deras om råden så är nu uppe i 4st villket ger turen att man kan sitta en del vid datorn o "forska" lite på saker tex detta forum.
började spela vid typ 5 års ålder så jag bode i england å spelade flipper på PCn har sen varit på ps1an när det kom ut för att gå över till N64 (som inte tål ungefär en halvliter apelsin jiuce) efter att slutat med det blev det en PS2a,, xboxen kom ju också så klart efter det så dog allt TV spelandet och blev bara dator tills att jag kom på xbox360 för ungefär 5 månader sedan :)
typ det då hade!

Postad 04 November 2008 - 19:58

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
hmm, kanske blir man bannad om man okynnes-bumpar trådar - men jag tar risken, tycker man saknar många namn på listan som kanske missat tråden..
kanske kunde den klistras?

anyway! fyll på.. ;)

Postad 04 November 2008 - 20:17

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
tycker iaf det är väldigt kul och lite betryggande att man inte är ensam 30+ med barnasinnet kvar. ;) Man får ju en del kommetarer när folk kommer hem till en och ser alla konsoller och ett berg av spel. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.