Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonics TV bänkar

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2008 - 19:52

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har försökt hitta en svensk firma som har ett utbud av Panasonics TV bänkar om den här:

http://www.panasonic....html?iso=sv-SE

men har lite problem med att hitta det. Så första frågan kan juh vara ifall någon vet vart man kan införskaffa såna här bänkar, för Panasoniv 50'' Viera skärmar?

Andra frågan är vad ni tycker är snyggast.. Jag har inte möjlighet att dölja kablar bakom väggen, så om TVn är upphängd blir det en kabellist eller liknande som går ner från TVn. Så ifall ni fick välja, skulle ni skaffat er en liknande Panasonic TV bänk som den i länken ovan, eller hänga upp på väggen?

Tycker det är jäkligt svårt att få till nåt snyggt under en upphängd TV. Får juh bli nån form av trämöbel med lite grejer på, och i så fall med undangömd elektronik. Men även om det blir panasonic stället så blir det inte mycket elektronik som syns. Tänkte köra relativt cleant och det enda som kommer finnas framme blir en Xbox 360, förstärkare och kanske Blu-Ray spelare/PS3.

Tacksam för idéer och tankar!

Postad 01 April 2008 - 20:32

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Bara en uppdatering, jag har hittat ett par utländska företag som säljer panasonicbänkar till helt ok priser och com skeppar till sverige. T ex hiwayhifi.com har ett antal olika för olika modeller!

En liten nojjig undran: Det står att bänken passar till 50PZ700B plasman, men det bör inte spela nån roll om han har en 50PZ70 väl? Skulle bli förvånad ifall de har annan stomme, utan är väl mest in-/utgångar och lite småjidder som skiljer modellerna åt?

Postad 01 April 2008 - 21:45

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
En platt tv ska ju hänga på väggen :D sen behöver man ju inte ha någon bänk heller enligt mig, kika i mitt galleri så förstår du vad jag menar ;)

Postad 01 April 2008 - 23:24

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

En platt tv ska ju hänga på väggen :P sen behöver man ju inte ha någon bänk heller enligt mig, kika i mitt galleri så förstår du vad jag menar :lol:

Oj ja fick helt klart lite nya idéer att sprudla! Tackar o bockar! Skulle även spara 7000:- som panabänken kostar :blush:

Fortsätt gärna med fler tankar och förslag!

Postad 02 April 2008 - 08:37

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Jo bänken är ju snygg men jag vet inte, trist om man skulle tröttna om något år :blush:
Lite mer avancerade alternativ, dock inte så farligt.

https://www.minhembi...m/Sliffy/178400
https://www.minhembi...m/Warrow/172624

Postad 03 April 2008 - 16:15

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som testat att limma kabellister från exempelvis kanallisten.se? Vi helst borra så lite som möjligt då jag har en vansinnigt hård vägg, och dessutom slippa hål i väggen :)

Eller kanske bättre at köra med nån tunn dubbelhäftande tejp av något slag? Någon som har förslag?

Postad 05 April 2008 - 23:08

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Listerna från kabellisten skall klämmas fast med clips. Tror det blir svårt att få clipsen att sitta så hårt att det håller. Köp sättlim, typ PL-400 och testa. Dubbelhäftande tejp går fetbort.

Postad 06 April 2008 - 02:27

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja, funderar numer på att testa betongspik. Det bör gå bra eller? Och är väl kanske enklare för en novis (utan verktyg) som jag att sätta upp, antar jag?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.