Fick fritt tillträde till deras Hifi rum och började med Monitor Audio RS6 - sagt som gjort, satte mig ned och satte på Robert plants nya album Risning sands.............va va det här?? Det lät inte alls som jag hade föreställt mig, instängt och maskerat. Bytte snabbt till GS20 och det lät betydligt bättre, klart en högtalare jag skulle kunna leva med, dock så är den drygt 11000.- dyrare så viss skulle det vara skillnad men så stor.
Gick över på Canton Vento 807 DC och där var det som jag letade efter, nyanserna, 3D känslan, och krispigheten fanns där dock utan att någonsin bli påträngande. Satt och lyssnade på denna högtalare i ca 30 min, så fick jag en "urge" att prova nått riktigt fint så jag kopplade ihop Monitor audios Platimum PL300 med Bladeus Tyr och Grendel och visst fasen lät det förbaskat bra dock kostade detta lilla system ca 255000.- på Allradio ex kablage. Nöjd över vad jag hört ställde jag siktet på Hifiklubben för att lyssna på Dali Ikon 6 och B & W DM683, väntade i 25min utan att man fick service så jag stuntade i dom och gick därifrån duktigt besviken för jag var verkligen nyfiken på dessa högtalare.
Gick istället till Ljudkompaniet där jag för första gången i mitt liv fick lyssna på ett rent Linn system och det lät helt sjukt bra. Systemet tror jag var En Unidisk SC, Akurate förförstärkare och en Majik 2100 effektförstärkare samt Majik högtalare. Och jag tror jag har gått och blivit kär
Så om jag ska sammanfatta detta lilla äventyr för att lyssna på högtalare....
Monitor Audio RS6.......skräp i min mening (läs MIN)
Canton Vento 807 DC grymt bra och hade det "där" som jag letade efter
Linn Majik om möjligt ännu bättre än Canton Vento men också 7000.- dyrare
Hifi Klubben BUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, skäms på er!!!!
//Schill
Canton Vento 807 DC
Monitor Audio RS6
Monitor Audio GS20
Linn Majik
Redigerat av Schill, 03 April 2008 - 07:05.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?