Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ikeas Ektorp-soffa

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 April 2008 - 18:28

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Letar lite efter en svart eller vit tygsoffa, gärna med avtagbar klädsel... då den också måste vara billig har jag kikat mycket på ikeas "ektorp"...

Är det någon som har denna soffan och kan yttra sig om hur den där? Har bara sett den på bild nämligen.. Är armstöden ordentligt stoppade så man kan ligga på den och ha huvudet mot armstödet utan att det blir obekvämt?

Någon som har lite trevliga bilder på den?

Tack på förhand =)

Postad 02 April 2008 - 20:39

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Letar lite efter en svart eller vit tygsoffa, gärna med avtagbar klädsel... då den också måste vara billig har jag kikat mycket på ikeas "ektorp"...

Är det någon som har denna soffan och kan yttra sig om hur den där? Har bara sett den på bild nämligen.. Är armstöden ordentligt stoppade så man kan ligga på den och ha huvudet mot armstödet utan att det blir obekvämt?

Tack på förhand =)

Jag va ute och letade efter soffa för någon månad sen. Va intresserad av ektorp eftersom jag tyckte om designen. Dock blev jag besviken när jag kom till IKEA. Den va ganska hård, inte så skön att sitta i och djupet va alldeles för dåligt. Blev att man åkte till mio och köpte en provence. Har lite bilder i galleriet. Dock snackar vi det dubbla priset tyvärr. Men har du möjlighet så ska du självklart åka och provsitta. Vi alla har ju olika preferenser.
Lycka till

Postad 05 April 2008 - 09:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Jag har en Ikea Ektorp 3 sits med 2 fotpallar, då blir soffan rätt djup. Men den är inte så hög i ryggen och det är ju en nackdel om man vill sitta rakt i den, jag ligger dock oftast nu när jag har fotpallarna. Sen köpte jag den mycket för prisets skull, letade någon bra soffa under 10.000 men det fanns inte. Vill man ha en soffa med bra rygg och riktigt djup så räkna med att lägga ut 15.000, eller så kör du på det billigare alternativet från Ikea.

Postad 06 April 2008 - 17:42

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Kolla på ikeas Fothult. Jag har en sådan och tycker den är förbannat skön. Jag hade planerat att byta i framtiden för att passa in bätter i stilen på rummet som jag gör om men jag är nästan tveksam pga att den är så skön att sjunka ner i :)

Postad 11 April 2008 - 10:37

Utsvulten
  • Utsvulten
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Tack på förhand =)

Har haft en i 8 år o den e fortfarande grym. Lätt o hålla ren iof avtagbar klädsel plus att enligt mig är den förbaskat skön o sita i. Kan inte annat än att rekomendera den. En nackdel är dock att bäddsoffelösningen väger bly!
Annars tycker ja det är en grym soffa. Kan vara så att den va lite hård i början minns inte men nu är den otroligt skön i sitta i.

Postad 13 April 2008 - 09:33

anna_carin
  • anna_carin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
jag har 2 st ektorpsoffor. jag har haft dom sen 2002 tror jag. dom är skitsköna.
men jag provsatt en på ikea härommånaden och den var MYCKET hårdare. jag tror att dom har gjort sofforna hårdare för jag tror aldrig att jag hade köpt dom från början om dom hade varit så hårda?!?!
jag köpte för några månader sedan två ektorp bromma fotpallar till och dom är lika hårda som de "nya" sofforna, men det gör ju inte lika mycket.

så mitt tips är: hitta en billig på blocket och shoppa på dig lite extra klädslar på ikea, så får du antagligen en mjuk soffa och garanterat kamelont-effekt på köpet =)

Postad 13 April 2008 - 09:37

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Jag har nydligen köpt en Ektorpsoffa (2-sits med schäslong). Jag tycker att den var den bekvämaste soffan för de pengarna jag hade att spendera. Jag skulle nog inte rekommendera dig att använda armstödet som huvudkudde, men dom duger att luta sig mot! Kan ta lite bilder om du vill.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.