Har nyss uppdaterat drivrutinerna och letat vida över nätet efter svar på frågan i någon timme nu så skulle vara evigt tacksam för svar.
Mvh
//Strang3
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Hur väljer jag en upplösning som inte står med?
Startad av
Strang3
, Apr 03 2008 14:47
8 svar till detta ämne
Postad 03 April 2008 - 14:47
Är så att jag skaffat ny bärbar Hp Pavilion med geforce 7150M och tänkte köra den till min samsung le32s81b precis som jag gjorde med förra datorn, vet att tvn bara klarar vissa upplösningar, vill köra den i 1280x768 men det finns inte att välja, bara 1280x720 men det stödjer tvn inte.
Har nyss uppdaterat drivrutinerna och letat vida över nätet efter svar på frågan i någon timme nu så skulle vara evigt tacksam för svar. Mvh //Strang3 Postad 03 April 2008 - 16:46 i Nvidias referensdrivare så går man in i Nvidias kontrollpanel. Sedan tar man "manage custom resolutions" under "display". Detta på en dator med XP engelsk+Nvidia. Det intressanta är att jag inte har motsvarande inställning på min andra dator med Svenskt Vista+Nvidia. Skulle kunna bero på vilken version på drivarna man har. Men det borde även gå att fixa i rivatuner. Uppdatering: Du måste köra vers. 174.12 på drivarna: http://forums.guru3d...isplay.php?f=21 Redigerat av dunde, 03 April 2008 - 16:59. Postad 09 April 2008 - 14:28
Nu kör jag ju engelskt vista men lyckades lösa det med powerstrip efter någon timmes hårslitande, och där lyckades jag lägga in önskad upplösning samt uppdatering av bilden. Det mest mysko tycker jag är att när jag testa köra igång förra burken på tvn så funkade upplösningen 1280x720 på det grafikkortet... men fortfarande itne på bärbara. fatta inte riktigt var jag skulle leta på din länk... Postad 09 April 2008 - 15:24
Här finns nu ännu nyare drivare: http://forums.guru3d...ad.php?t=257650
Postad 09 April 2008 - 15:38
jag vet inte om du redan har gjort detta, men högerklicka på skrivbordet å välj egenskaper, sedan går du till fliken inställningar å väljer avancerat. Där så trycker du på fliken bildskärmskort å sedan på knappen"visa alla lägen...".
Där så visas alla giltiga lägen, finns inte d du vill så stöder inte kortet den upplösningen, eller tvn för den delen. Men d låter skumt att tvn stödjer 720p (vilket betyder 1280x720), men du säger att den inte gör det. Pröva å testa den upplösningen i olika Hz lägen (60hz eller 50hz). Det står även att upplösningen på tvn är 1366x768, kolla på den med om den funkar. Postad 09 April 2008 - 15:52
ah där var det, där kan man ställa in olika lägen ja,f ast tog ett tag att hitta för är inte direkt som du skrev i Vista. hade man kunnat slippa pillat som en tok i powerstrip säkert Står vel inte att tvn INTE stöjder 1280X720 men inte lyckats med det förut, måste varit för att jag körde för hög HZ lr något. Japp tvn klarar 1366x768 men blir som ett flicker 1 cm överst på tvn vilket kan vara irriterande, läst här i forumet att fler har problem med samma upplösning på tvn. Postad 09 April 2008 - 16:04
hmm jo d ng sant, anledningen att jag fick 1280x720 att funka va för att jag använde DVI-Hdmi från datorn till tvn. å så valde jag 60hz, på 50hz såg d lite konstigt ut. med en vga sladd fick jag bara problem å bilden va inte lika skarp.
Postad 09 April 2008 - 16:17
Stämmer nog det, på förra burken som klara 1280x720 körde jag också DVI till HDMI men bärbara är det bara VGA, men funkar konstigt nog lättare att läsa texten på VGAn Testat cleartype etc men verkar inte funka endp 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |