Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer LCD KURO

131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro KRL-37V (TV) 0 8.333332 (2) Inga priser
Pioneer Kuro KRL-32V (TV) 0 8.333332 (2) Inga priser
Pioneer Kuro KRL-46V (TV) 1 6.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 April 2008 - 21:09

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
KURO LCD TVs for smaller screen sizes

The KURO LCD TV range is ‘HD ready 1080p’ compliant with 100Hz frame mode, offering an unmatched fast moving picture performance. What is more, the LCD TVs feature an anti-reflective filter, triple HDMI 1.3 support and a specially tuned, high-standard picture quality. This latest Pioneer product is available in three sizes: 32 inch, 37 inch and 46 inch and differentiates itself from KURO plasma TVs in terms of design with an attractive ‘aluminum look’ finish.

http://www.pioneer.e...oPortfolio.html

Postad 18 June 2008 - 07:58

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Ingen som sitter på lite bilder?

Postad 18 June 2008 - 08:43

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Är det Sharp-paneler i dessa? Åtminstone har jag hört ryktats om detta.

Postad 18 June 2008 - 08:44

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Yep det är det.

Postad 18 June 2008 - 08:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Är det fortfarande lika mycket strul med Sharps paneler/modeller som det var för ett tag sen så bådar detta inte speciellt gott.....

Postad 25 June 2008 - 12:53

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Pioneer har nu visat upp dom första Kuro lcd'na - 32" och 37". Enligt dom spec som nämns verkar dom inte bli något speciellt. Utom kanske speciellt dyra?

Areadvd.de nyhet

Youtube film

Postad 25 June 2008 - 13:06

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Prisuppgifter?

Postad 25 June 2008 - 13:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Pio om nån har ju visat att spec inte betyder ett dyft men ja, jag tror man kommer sakna G8 i <50"... :)

Postad 25 June 2008 - 13:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Pio om nån har ju visat att spec inte betyder ett dyft men ja, jag tror man kommer sakna G8 i <50"... :)

Jo, man har svårt att se vad Pioneer kan göra åt sådana saker som betrakningsvinkel. Betrakningsvinkeln är ju LCD största besvikelse.

Mest nyfiken är jag nog på G10. Absolut svärta är liksom "ballare"!

Postad 25 June 2008 - 13:24

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Det som kan bli lite halvintressant med dessa LCD:er är att se dom ISF:ade med en så "korrekt" bild som möjligt sen, vilket jag utgår ifrån kommer vara möjligt även på dessa modeller. Då kan man sätta en LCD mot en plasma(G9) side by side och se vilket man föredrar, för korrekt inställda LCD:er är något som är på tok för sällsynt idag därute..

Postad 26 June 2008 - 08:03

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Officiell info. Ganska snygg design.

Postad 26 June 2008 - 09:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

The result is an LCD picture that closely matches the visual experience of a plasma picture.

betyder: yeah vi är nöjda med våra lcd men ska du ha kuro prestanda på allvar får du gott ta en plasma. :)

"100Hz processing"...undra om det är interpolering. Hade hoppats på att Pio skulle provat på nån black frame insertion variant - högre motion resolution men ingen risk för interpolerings-artefakter och "framerate-fel".

Postad 26 June 2008 - 09:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Det som kan bli lite halvintressant med dessa LCD:er är att se dom ISF:ade med en så "korrekt" bild som möjligt sen, vilket jag utgår ifrån kommer vara möjligt även på dessa modeller. Då kan man sätta en LCD mot en plasma(G9) side by side och se vilket man föredrar, för korrekt inställda LCD:er är något som är på tok för sällsynt idag därute..

Även om den uppvisar en korrekt färgtemperatur så räcker det med att man står i en skarp vinkel för att ändra på den. Nu har jag ju inte sett LCD:n i fråga, men det är svårt att överkomma vinkelproblematiken.

Postad 26 June 2008 - 10:56

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Hmmm, varför timmerhusdesignen? Jag tycker inte det var snyggt alls.

Sen, 176° viewing angle... my arse! :)

Postad 26 June 2008 - 14:24

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Vacker form - skönt att slippa blank plast.

Postad 27 June 2008 - 00:08

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Även om den uppvisar en korrekt färgtemperatur så räcker det med att man står i en skarp vinkel för att ändra på den. Nu har jag ju inte sett LCD:n i fråga, men det är svårt att överkomma vinkelproblematiken.

Det är därför man placerar TV´n rakt framför soffan och inte vid sidan av ;)
Skämt åsido jag ser med spänning fram emot och se vad den kan.
Vad tror ni priset landar på för en 46"

Postad 04 August 2008 - 00:09

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Vad tror ni priset landar på för en 46"

Enligt Prylportalen.se så hamnar priserna följande:

Prisbilden är inte klar men preliminärt får man hosta upp över 15 000 kronor för 32-tummaren KRL-32V,
37-tumsmodellen över 20 000 kronor och 46-tummaren mer än 25 000 kronor.

Ser verkligen fram emot tester av denna rackare , speciellt 46-tummarn :)
Om det blir som jag vill så står den ut ur mängden vilket resulterar i ett köp direkt (hade tänkt köpa en Sharp först men nu kan man ju lika väl vänta å se)...

Sen att Sharp har haft stora potentialer men inte riktigt levererat gör saken bara bättre, då Pioneer ska stå för elektroniken (det som till störst del styr bilden) och Sharp får stå för skärmarna som då trots allt ska ha bra förmåga att visa "fin" bild...

Postad 04 August 2008 - 07:43

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Jag saknar nog ännu mer en G9 i <50"... :)

Ja, det har du rätt i det är få LCD-tillverkare som ens gör det möjligt att justera in en korrekt bild, Toshiba är väl en av de få som kan matcha Pioneer när det gäller CMS (colour management system).

Lika svårt som att komma över inbränningsproblematiken på en plasma. D v s inte svårt alls om man tittar på en nyare årsmodell, det beror också mycket på vilken panel som de använder.

Postad 04 August 2008 - 10:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Lika svårt som att komma över inbränningsproblematiken på en plasma. D v s inte svårt alls om man tittar på en nyare årsmodell, det beror också mycket på vilken panel som de använder.

Oron ligger väl i att även nya Sharp har problem med titt-vinkeln och då Pio använder Sharp-paneler så... Men det återstår att se om Pio kommit över en extra god panel eller inte.

Postad 04 August 2008 - 12:32

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Intressant tråd...

Har stirrat mig blind på 50" G9 men 46" LCD kanske vore ett alternativ då?

Postad 04 August 2008 - 15:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Intressant tråd...

Har stirrat mig blind på 50" G9 men 46" LCD kanske vore ett alternativ då?

Nähä du. Kolla plasma först. Jag har svårt att tro att Pioneer har fixat betrakningsvinkeln. Du blir säkert besviken efter en vecka eller så.

Klart du får välja vad du vill... :)
Jag tror du blir nöjdare med plasma.... !

Postad 04 August 2008 - 15:50

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Betraktningsvinkeln är väl idag ett mindre problem ( inom rimliga vinklar, fast sharp var ju riktigt usla så det kanske kvarstår...) medan rörelseskärpan fortfarande är ett stort problem eftersom det ännu inte finns ngn LCD som uppvisar mer än hälften av vad plasma klarar.

Postad 04 August 2008 - 19:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
För mig är LCD en död teknik. En teknik där för mycket tid läggs ner på att förbättra svärtan, förbättra vinkelproblemet, och förbättra snabbheten på kristallerna.

Om jag ens ska börja titta åt LCD så ska de komma över förutnämnda problem först. När totalsvärte-plasman kommer snart finns det inte så mycket hinder kvar för plasma. En sådan plasma kommer säkert dra mindre energi, bli fläktfri, så småningom, och bli rejält plattare.

Postad 04 August 2008 - 19:16

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

För mig är LCD en död teknik. En teknik där för mycket tid läggs ner på att förbättra svärtan, förbättra vinkelproblemet, och förbättra snabbheten på kristallerna.

Om jag ens ska börja titta åt LCD så ska de komma över förutnämnda problem först. När totalsvärte-plasman kommer snart finns det inte så mycket hinder kvar för plasma. En sådan plasma kommer säkert dra mindre energi, bli fläktfri, så småningom, och bli rejält plattare.

Och det här inlägget tillförde ju en massa vettigt till tråden.

Tycker själv att den ser riktigt intressant ut, lite för dyrt för min plånbok bara. Designen på den var bland de snyggaste jag sett, tyckte att det var riktigt läckert.

Men vad menar det exact med viewing angle? när de anger 176 grader, ska man se lika bra på 176 grader som på 90 då? 90 grader måste väl vara rakt framifrån.

Postad 04 August 2008 - 22:48

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tycker också att denna TV har en riktigt snygg design, endast Bang & Olufsen:s BeoVision 4 ramar är snäppet bättre... :(

Hoppas dock att Pioneer filtret (för bättre svärta) som ska sitta på skärmarna funkar som det är tänkt, även fast det är samma filter som sitter på Plasmaskärmarna så behöver effekten inte vara positiv på en LCD-skärm... ;)

Sen ska det bli kul att se om funktionen som ska känna av hur ljus/mörk omgivningen är, och därmed automatiskt ändra inställningarna för att maximera TV:ns återgivning, ska fungera. Risken är att som med de flesta specialfunktioner en TV har så kommer man i slutändan stänga av dessa ändå...

Redigerat av Pelle J, 05 August 2008 - 03:43.

Postad 04 August 2008 - 23:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Och det här inlägget tillförde ju en massa vettigt till tråden.

Tycker själv att den ser riktigt intressant ut, lite för dyrt för min plånbok bara. Designen på den var bland de snyggaste jag sett, tyckte att det var riktigt läckert.

Men vad menar det exact med viewing angle? när de anger 176 grader, ska man se lika bra på 176 grader som på 90 då? 90 grader måste väl vara rakt framifrån.

Jag förmodar att man inte förlorar allt för mycket ljusintensitet när man sitter vid sidan om. Jag antar att 176 graders betraktningsvinkel betyder att du utan problem kunna se bilden.

Betraktningsvinkeln säger dock inget om att färgen ändras. Det är jag orolig för. Jag har inte sett någon LCD som inte blir blåaktig i svärtan vid höga betraktningsvinklar. Det är ett riktigt LCD problem. Detta lider inte plasma av.

Men vem vet? Kanske Pioneer lyckas med att göra LCD bra.

Postad 05 August 2008 - 09:11

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Jag förmodar att man inte förlorar allt för mycket ljusintensitet när man sitter vid sidan om. Jag antar att 176 graders betraktningsvinkel betyder att du utan problem kunna se bilden.

Betraktningsvinkeln säger dock inget om att färgen ändras. Det är jag orolig för. Jag har inte sett någon LCD som inte blir blåaktig i svärtan vid höga betraktningsvinklar. Det är ett riktigt LCD problem. Detta lider inte plasma av.

Det finns det lcd-paneler som inte alls blir blå-violetta från sidan, t ex IPS-Alpha. Men det spelar ju egentligen inte så stor roll eftersom de flesta väljer att sitta framför tv:n.

Man ska vara väldigt försiktig med att förutspå en tekniks död, hade det inte varit för Pioneer:s G8 så är jag övertygad om att plasma hade varit en lågbudget-produkt i de stora el-ladorna idag. Samma tekniksprång kan ske hos en LCD-tillverkare.

Redigerat av Veritas, 05 August 2008 - 09:12.

Postad 09 August 2008 - 00:38

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Oj oj, ser ut som dom har börjat sälja TV:n i Tyskland nu (se länk nedan). Nu kan det väl inte dröja allt för länge innan tester börjar rassla in ;)

http://www.engadgeth...in-german-shop/

De säger att första anblicken visar konkurerande bild mot plasman :rolleyes: gillar vad jag hör, men jag tror knappast att den kommer slå plasman...

Mycke prat om att den ska släppas som en 120Hz i England. Om så är fallet så kommer jag importera en därifrån ;)

Redigerat av Pelle J, 09 August 2008 - 00:42.

Postad 09 August 2008 - 01:03

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Den var ju inte direkt ful, hade ju inte varit fel med en sådan i 46" och förpassat min gamla G6 någon annanstans :rolleyes:

Det bådar ivarjefall gott om läser den lilla reviewen som cnet gjort om den.

CNET review Kuro LCD

Postad 12 August 2008 - 22:25

pixelplus
  • pixelplus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
För de som har vägarna förbi Mediamarkt i Lund så finns nu 37" modellen att beskåda där. :blink:

hmm.. det var nog 32" om jag tänker efter lite...

Redigerat av pixelplus, 12 August 2008 - 22:28.

Postad 12 August 2008 - 22:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Designen liknar den special edition lcd Sharp släppte i USA i vintras. Nå ska bli intressant att läsa mera om dessa.

Redigerat av andersos, 19 August 2008 - 13:17.

Postad 13 August 2008 - 08:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

CNET review Kuro LCD

"What better way to illustrate the black level on an LCD than by using nature's very own test pattern: the zebra."
:blink: Öhh, näe, den bilden är typ den sämsta möjliga för att visa svartnivån - vilka tomtar.

"Initial reports suggest that image quality rivals that of a KURO plasma, but with more reflections"
Där ser man. Lite Sammy-tänk på filtret kanske.

Postad 14 August 2008 - 14:39

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Lite info om TV:ns prestanda tills ett "riktig" test genomförs ;)

Länk: http://whathifi.co.u...ost/116600.aspx

Postad 15 August 2008 - 20:24

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

För de som har vägarna förbi Mediamarkt i Lund så finns nu 37" modellen att beskåda där. :)

hmm.. det var nog 32" om jag tänker efter lite...

Hur ser den ut?! Och vad kostar den?

Postad 17 August 2008 - 21:32

Pelle J
  • Pelle J
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli, måste länka en liten mini-recension till :(

http://www.avforums....mp;postcount=81

Postad 17 August 2008 - 23:13

crantor
  • crantor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Den verkar vara den klart bästa LCD'n på marknaden. Perfekt för att koppla upp PS3'n till i spelrummet.

Postad 18 August 2008 - 14:36

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Riktigt bra LCD-skärm :(, bättre blir nog inte en LCD skärm 2008.

//Max Reference

Postad 18 August 2008 - 14:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Kommer ju LED LCD i år till rimliga priser från Samsung och (litet dyrare) från Sony ...

Postad 19 August 2008 - 09:23

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Jag var inne och tittade på dessa apparater igår (32 och 37-tummaren) och de var helt klart de ABSOLUT BÄSTA LCD-SKÄRMARNA jag någonsin sett! Bilden var otroligt lugn och fin, schyssta färger och med en fantastisk svärta!! Helt klart KURO-klass på denna!! Man kunde t o m nästan tro att det var en Pio-plasma man stod och tittade på, för så schysst var verkligen bilden!! Ska bli mkt intressant att se 46-tummaren också (när nu den dyker upp?) för detta var riktigt imponerande, starkt jobbat Pioneer!! :)

Edit: kan dock tillägga att jag inte är helt såld på designen... hade nog varit snyggare med en "hel ram" i st f detta "bygge"... men borstad aluminium är ju fint iofs...

Redigerat av ajzman, 19 August 2008 - 09:24.

Postad 19 August 2008 - 12:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
HBC har fått in dem och enl Perra verkar de minst sagt bra... :)

Postad 20 August 2008 - 08:39

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

HBC har fått in dem och enl Perra verkar de minst sagt bra... :)

Håller med honom (perra) till 100%, bildmässigt ser det inte ut som LCD, snarare som en riktigt grym plasma (dvs Pio). :) Nu står jag i valet och kvalet mellan en Kuro LCD 46-tummare samt kommande 500 KRP-M (monitormodellen)... Men det blir nog monitorn pga lite snyggare design (imo).

Postad 22 August 2008 - 09:10

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Väldigt dyr TV.
Önskar att vi som kosumenter skulle visa tillverkare och återförsäljare att vi inte köper dessa produkter.

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 25 August 2008 - 08:46.

Postad 22 August 2008 - 09:14

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Väldigt dyr TV.
Önskar att vi som kosumenter skulle visa tillverkare och försäljare att vi inte köper dessa produkter.

Det är ju ingen som tvingar dig att köpa, det finns billigare alternativ :)

Postad 22 August 2008 - 09:32

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Väldigt dyr TV.
Önskar att vi som kosumenter skulle visa tillverkare och försäljare att vi inte köper dessa produkter.

Man får vad man betalar för, och kvalité kostar så gott som alltid. Ingen tvingar dig att köpa. Tänker du likadant om tex BMW, Merca eller Mio Möbler oxå eller?

Postad 22 August 2008 - 09:42

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Man får vad man betalar för, och kvalité kostar så gott som alltid. Ingen tvingar dig att köpa. Tänker du likadant om tex BMW, Merca eller Mio Möbler oxå eller?

Och om designkläder och märkesväskor?

Postad 22 August 2008 - 09:48

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Håller med honom (perra) till 100%, bildmässigt ser det inte ut som LCD, snarare som en riktigt grym plasma (dvs Pio). :) Nu står jag i valet och kvalet mellan en Kuro LCD 46-tummare samt kommande 500 KRP-M (monitormodellen)... Men det blir nog monitorn pga lite snyggare design (imo).

Då måste dom verkligen vara bra, men har fortfarande svårt att tro att en lcd (med vanlig backlight) är så bra att den kan komma ifråga gentemot kuro plasma. Man måste väl se den för att förstå.

Postad 22 August 2008 - 10:17

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Hoppsan, här trampade man visst på många ömma tår.
Visst kostar kvalitet och det är jag beredd att betala för, men här har vi en TV som kostar flera tusen mer än andra
kvalitetsmärken(Sony och Toshiba). Då tycks det för mig att man betalar extra för just ingenting.
Exemplet med Mercedes var väl inget vidare om vi diskuterar kvalitet. De ligger knappast i topp i undersökningar(bilprovning). Här betalar du för något annat(status).
Det är likadant med kläder, hur många skulle inte känna sig "smålurade" om man köpte t.ex. en designad klänning för 25 000 kr.
Det är inget "fel" att köpa detta, men man betalar för så mycket mer än just kvalitet.
Har själv letat TV i över ett år, så jag skulle inte heller köpa vad som helst.

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 22 August 2008 - 10:27.

Postad 22 August 2008 - 10:44

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Okej, jag vet att jämförelsen till viss del var haltande där men det är poängen jag ville ha fram, inte just specifikt dom märken jag nämnde, så om vi hoppar över hårklyverierna nu tack. Jag har iofs aldrig sett en Pio LCD i verkligheten så jag har egentligen faktiskt ingen aning om hur bra dom är, men efter vad man hört och läst så ska dom ju vara en bra bit bättre än sina konkurrenter. En Sony eller Toshiba LCD skulle jag inte lägga mina pengar på(ja dom har jag sett däremot) så dom pengarna skulle för mig vara ganska så bortslösade och är Pion så bra som dom lovar så skulle det då för mig vara en bättre investering, dvs mer valuta för pengarna eftersom jag mer troligt då kommer bli nöjd. Enkel logik. Man får inte bara utgå ifrån sigsjälv hela tiden då vi alla har helt olika krav på en produkt/bildvisare..

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 22 August 2008 - 10:50.

Postad 22 August 2008 - 11:33

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Det är inget "fel" att köpa detta, men man betalar för så mycket mer än just kvalitet.
Har själv letat TV i över ett år, så jag skulle inte heller köpa vad som helst.

Har du letat tv i över ett år så gissar jag på att ditt pristak inte motsvarar de krav du ställer på en tv:s kvalité. Man kan inte köpa en tv av referenskvalité för en kostnad av en budgetmodell. Pioneer ligger som regel minst ett år framför sina konkurenter när det gäller tv och har åtminstone producerat refernsapparater de senaste 5 åren. Och då får man antingen hosta upp de surt förvärvade slantarna och gå hem med en kanonprodukt eller så får man agera snåljåp och nöja sig med något mediokert. Valet är fritt och upp till var och en att bestämma. Huvudsaken är att var och en blir nöjd med sitt köp.

Men du har rätt i att man betalar för mer än kvalité. Man betalar även för allt det arbete som Pioneer lagt ner för att ta fram sina produkter. Ett arbete som kostar mycket eftersom de ligger främst i utvecklingen, istället för att använda redan befintliga tekniker så utvecklar de alltså dagens teknik till morgondagens. Och det är dyrt...

Redigerat av jonsod76, 22 August 2008 - 11:37.

Postad 22 August 2008 - 11:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Visst kostar kvalitet och det är jag beredd att betala för, men här har vi en TV som kostar flera tusen mer än andra
kvalitetsmärken(Sony och Toshiba). Då tycks det för mig att man betalar extra för just ingenting.

Har du sett Pion alltså? Och du menar att den inte är ett dugg bättre än "semi-budget" Sony/Toshiba alltså? Ojdå, var såg du den då?

Vad är det som gör Toshiba och Sony till kvalitétsmärken föresten? Har inte sett nått av dem som är anmärkningsvärt bra. Sonys nya toppmodeller kanske är bra dock - deras prislappar är iofs högre en Pio:s. Vilket inte är fel om de presterar därefter. Hög prestanda är det som driver utvecklingen framåt så mer av den varan, hoppas mao att om denna tv är bra (inte sett den själv) så säljer den oxå bra. Tror på fler bra produkter i framtiden om vi konsumenter visar att vi tittar efter prestanda och inte på prislappar först och främst.

jonsod76>>
Huvet på spiken!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.