Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech G25 drivrutin/inställningar

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 April 2008 - 19:34

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
har precis fått hem en g25. men den verrkar skum. trög ffb, inget jämnt flöde alls. har testat GT5P och även Burnout Paradise där ratten inte funkar över huvud taget. är det nåt viktigt jag har missat? please help!

Postad 04 April 2008 - 23:39

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Det ska bara vara plug n play, jag har då inte behövt greja me nåt för o få min driving force pro att funka. Burnout stöder väll inga rattar? ladda ner dirt o sega rally demot och kolla om det känns bättre i dom spelen.

Postad 04 April 2008 - 23:53

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

har precis fått hem en g25. men den verrkar skum. trög ffb, inget jämnt flöde alls. har testat GT5P och även Burnout Paradise där ratten inte funkar över huvud taget. är det nåt viktigt jag har missat? please help!

Tjena!
Har också G25 till GT5P. Testa gör så här för att kolla om den funkar:
Anslut rattens USB när PS3 är frånslagen. Se till att nätadaptern är ansluten till ratten. Slå på PS3 från konsollen och inte från handkontrollen (så att ratten blir kontroll nr1). Använd nu endast G25 till att bläddra i menyer mm och starta GT5P. Bläddra med G25:s styrkors. Funkar detta bör ratten funka. Testa och kör en runda. Angående FF så ökade jag min från 5 i styrka till 7 under generella rattinställningar i options. Blev lite mer känsla då.

Lycka till och du får gärna skicka ett pm om det är något jag kan hjälpa dig med! // Mårten

Postad 05 April 2008 - 18:32

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Tjena!
Har också G25 till GT5P. Testa gör så här för att kolla om den funkar:
Anslut rattens USB när PS3 är frånslagen. Se till att nätadaptern är ansluten till ratten. Slå på PS3 från konsollen och inte från handkontrollen (så att ratten blir kontroll nr1). Använd nu endast G25 till att bläddra i menyer mm och starta GT5P. Bläddra med G25:s styrkors. Funkar detta bör ratten funka. Testa och kör en runda. Angående FF så ökade jag min från 5 i styrka till 7 under generella rattinställningar i options. Blev lite mer känsla då.

Lycka till och du får gärna skicka ett pm om det är något jag kan hjälpa dig med! // Mårten

Håller med, så gör jag oxå och det fungerar jättebra...

/ Anders

Postad 06 April 2008 - 17:38

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Angående burnout paradise så måste du starta spelet ifrån xmb med rattens x knapp, det funkar för mig iaf.
Lycka till

Postad 06 April 2008 - 21:17

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Stort tack grabbar, nu funkar det bättre!

Postad 09 April 2008 - 13:45

naglfar
  • naglfar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Funkar kopplingen på GT5P genom att trycka in trekant (översta svarta knappen?) eller hur är det? Jobbar borta så kan inte prova på ett tag... /Roger

Redigerat av naglfar, 09 April 2008 - 13:47.

Postad 09 April 2008 - 13:48

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Funkar kopplingen på GT5P genom att trycka in trekant (översta svarta knappen?) eller hur är det? Jobbar borta så kan inte prova på ett tag... /Roger

Ja, den funkar.

Postad 09 April 2008 - 14:05

naglfar
  • naglfar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ja, den funkar.

Nice :) Finns det någon möjlighet att tilldela knapparna andra funktioner i GT5P på G25an? lyckades inte sist...jäkligt märkligt den inte går att välja in under options!
Kan man växla med paddlarna om man ställer lådan till sekventiell?
/Roger

Postad 09 April 2008 - 14:09

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Nice :) Finns det någon möjlighet att tilldela knapparna andra funktioner i GT5P på G25an? lyckades inte sist...jäkligt märkligt den inte går att välja in under options!
/Roger

Har för mig att ratten går under namnet "Logitech Driving Force Pro" i menyn.

Postad 09 April 2008 - 21:01

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Nice :D Finns det någon möjlighet att tilldela knapparna andra funktioner i GT5P på G25an? lyckades inte sist...jäkligt märkligt den inte går att välja in under options!
/Roger

Håller med helt, ofattbart att inte dyraste ratten finns med i menyerna... Det är väl för att det är en PC-ratt. Men man kan gå in under Driving Force Pro, precis som Grympy skriver.

Ja, när växelspaken står i sekventiell kan du även växla med paddlarna på ratten.

Postad 10 April 2008 - 12:06

naglfar
  • naglfar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Håller med helt, ofattbart att inte dyraste ratten finns med i menyerna... Det är väl för att det är en PC-ratt. Men man kan gå in under Driving Force Pro, precis som Grympy skriver.

Ja, när växelspaken står i sekventiell kan du även växla med paddlarna på ratten.

Ok tackar! Får se om man kommer hem i helgen så man kan prova :D

Postad 23 May 2008 - 12:03

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Mappningen av knapparna, Gran Turismo Prologe.
Ratten går under namnet: Logitech Driving Force Pro, i menyerna.
Postad bild

Postad 02 July 2008 - 17:18

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Alltså hur ska Force feedbacken kännas egentligen? När jag körde Grid demot så va den ställd på 50% och va sjukt trög. tyckte 10-20% va ok.Allt känns väldigt grovt och ryckigt på något sätt. Är det menat att den ska vara så eller ska den vara "mjukare" ? Kanske är olika beroende på vilket spel det är också.

Redigerat av Unregistered883bce2a, 02 July 2008 - 20:02.

Postad 02 July 2008 - 20:47

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Alltså hur ska Force feedbacken kännas egentligen? När jag körde Grid demot så va den ställd på 50% och va sjukt trög. tyckte 10-20% va ok.Allt känns väldigt grovt och ryckigt på något sätt. Är det menat att den ska vara så eller ska den vara "mjukare" ? Kanske är olika beroende på vilket spel det är också.

Har precis fått hem denna ratt och kopplat in den i ps3, måste vänta på systemuppdateringen till PS3 bara sen ska jag testa att spela med GT5 prologue.

Om du får rätt på det med grid berätta gärna om det är något att ha tillsammans med G25...

Postad 04 December 2008 - 00:52

coolspot
  • coolspot
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Någon som använder G25 till Grid & PS3?? Har googlat och läst en hel och vet att kopplingen inte fungerar men hur är styrning osv, går det ställa in så att det blir bra känsla? Ska beställa playseat g25 och det är ju ändå 6-7000kr, då måste det fungera bra.

Vad har ni för inställningar?

Postad 29 May 2010 - 14:42

daywalker
  • daywalker
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Har precis kopplat in min G-25ratt som jag köpte för ca 3månader sedan, Hum har inte haft tid att testa tidigare, skulle spela sega rally, och följande problem har jag stött på spelet säger till att den hittat en ratt och frågar om jag ska använda denna vilket bekräftas med x, gasen fungerar bromsen fungerar växling fungerar men det går inte att styra, är är ratten trasig ? eller är det någon inställning som jag missat? står i manualen till sega rally något om controller i menyn och att det går att ändra dock så hittar jag inte denna meny, hjälp tack

Redigerat av daywalker, 29 May 2010 - 14:43.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.