Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Projektor och TV funkar det?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 April 2008 - 09:10

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Har en projektor som jag idagsläget kör dvd på via hdmi. Dvd spelaren är också kopplad via komponent till tvn då den skickar ut signal på båda samtidigt även om det bara är 576i på componenten men det funkar för barnfilm.

Dvd-spelaren är kopplad via optisk kabel till min stärkare men även stereo ut till tvn så att jag slipper slå på stärkaren såfort min dotter ska se barnfilm (typ varje dag efter dagis).

Har även en gammal xbox kopplad via komponent till projektorn. Min plan med en ps3 är att ersätt både dvd och xbox så jag kan få lite mer plats i tv-bänken men är osäker på om det funkar.

Har inte lyckats inta någon info om ps3an skickar ut bild både via hdmi och component samtidigt (om ja är bilden uppskalad också?), och om det går att få ut stereo ljud till tv samtidgt som den är kopplad till stärkeren.

Jag är ruskigt sugen men vill som sagt gärna få bort två prylar.

Kan någon hjälpa mig med svar så jag vet om siba ska få ett besök :)

Postad 05 April 2008 - 09:30

Unregisteredb0131ecf
  • Unregisteredb0131ecf
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
tyvärr skickar den inte ut 2 bildsignaler samtidigt, inte heller 2 ljudsignalersamtidigt.. it sucks för oss med projje.

Postad 05 April 2008 - 10:06

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Men hur lågbudet är det då?!!! Går det då att switcha utsignal utan att gå in i menyerna? För lite vardags så funkar ju tvn men om man nu spelat lite lyxigt på på projjen på helgen o sen stänger av utan att ändra signal. Är det då så oerhört dåligt att jag måste slå på projektorn för att kunna byta till komponent?

Kan ju lösas med en switch men det är ju sura pengar, störigt med ljudet då det skulle innebära att jag behöver ha på stärkaren typ från det jag kommer hem tills jag går o lägger mig och dottern vill ha ljudet via tvn då hon tycker det blir lite för bra via 5.1 systemet.

Kan det tänkas att detta kan fixas via firmware?

Postad 05 April 2008 - 10:48

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Funkar det inte att koppla allt till stärkaren och via den få bild till projjen?
Du skriver att du vill slippa slå på stärkaren när din dotter tittar på film, hur han det vara så jobbigt att sätta på stärkaren?? Jag kanske missar något väsentligt här?

Jag har med en projje och en stärkare kopplat till bla PS3 + en massa andra grejjer (iPOD, Videokamera, digitalboxar etc), men jag har löst det så att allt regleras med hjälp av stärkaren. Ett vrid på ratten och ljud/bild kommer från en annan källa...smidigt.

Men det kanske inte funkar i ditt fall pga din stärkare??

Redigerat av Numero1, 05 April 2008 - 10:49.

Postad 05 April 2008 - 14:58

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Numero1: Tyvärr är min stärkare rätt gammal så jag har inte hdmi switchning annars hade jag definitvt gjort det redan med min dvd-spelare istället för att köra hdmi till proj o component till tv.

Det är ju ett ruskigt ilands problem det här med att inte orka köra via stärkaren men jag använder den i princip aldrig om jag inte kollar på film. För barnfilm o slötittning på tv så duger helt enkelt tv-ljudet. Men som sagt i-lands problem.

Dock är det mer störande att den inte skickar ut signal på component och hdmi samtidigt. Också ett ruggigt ilands problem för hur jobbigt är det egentligen att gå in i menyerna o ändra till hdmi när jag vill använda projjen o ändra tillbaka till komponent när jag är klar.

Postad 05 April 2008 - 17:18

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Finns hdmi-splitter för några hundralappar på Kjell & Co. Om du nu har HDMI på tv:n alltså.

Postad 05 April 2008 - 17:19

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Numero1: Tyvärr är min stärkare rätt gammal så jag har inte hdmi switchning annars hade jag definitvt gjort det redan med min dvd-spelare istället för att köra hdmi till proj o component till tv.

Det är ju ett ruskigt ilands problem det här med att inte orka köra via stärkaren men jag använder den i princip aldrig om jag inte kollar på film. För barnfilm o slötittning på tv så duger helt enkelt tv-ljudet. Men som sagt i-lands problem.

Dock är det mer störande att den inte skickar ut signal på component och hdmi samtidigt. Också ett ruggigt ilands problem för hur jobbigt är det egentligen att gå in i menyerna o ändra till hdmi när jag vill använda projjen o ändra tillbaka till komponent när jag är klar.

ok, va synd. Det är riktigt smidigt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.