Jag hade sedan tidigare kikat en hel del pÄ XTZ 99.36 och i stort sett bestÀmt mig för att inkassera dem eftersom att jag tÀnkte att ett par högtalare i 10 000 kronors klassen kan inte vara dÄliga... Men sen sÄ tog jag en svÀng förbi Dennis Brunby Hifi i Kalmar och provlyssnade MA R6 samt Dynaudio Audience 72, drivet av en tvÄ kanals Arcam stÀrkare och en Arcam CD i prisklassen 7500 kr.
Mina tidigare referenser var endast ett gammalt hembiossystem frÄn Pioneer i prisklassen 8000 kr som Àr 7-8 Är gammalt, alltsÄ Àr steget ganska stort till det nya systemet... NÀr jag provlyssnade de ovan nÀmnda högtalarna (samt ett par andra billigare modeller) sÄ fastnade jag omedelbart för Audience 72ans ljud, den gav liv i musiken pÄ ett sÀtt som jag inte trodde var möjligt med mina tidigare referenser. MA R6 dÀremot tyckte jag var raka motsatsen och spelade livlös musik som jag lika gÀrna kunde stÀngt av istÀllet...
Jag har inte möjlighet att Äka och lyssna pÄ XTZ 99.36 och börjar nu tycka att det Àr ett "long shot" att köpa dem och chansa pÄ att de gÄr hem. Priset Àr dock vÀldigt attraktivt och dessutom sÄ Àr de otroligt mycket snyggare Àn vad Dynaudion Àr...
Min egentliga frÄga Àr alltsÄ riktad till er som lyssnat pÄ XTZan och kan jÀmföra dem... tenderar de att förmedla musik pÄ ett likartat sÀtt? Eller Àr de tvÄ högtalarna helt olika varandra?
Vore enormt tacksam för era intryck av dessa högtalare!
Redigerat av Schnabbe, 06 April 2008 - 21:47.
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?