Råd från "folk som vet"? Då undrar jag vilka du frågat? Försäljare? Tv-spelare? Om du skulle fråga "folk som vet" här på forumet kan jag garantera att majoriteten säger plasma som bästa bild

Dessutom så finns det även plasma som har 1080 paneler.
Hursomhelst så är inte inbränningar ett stort problem längre, pioneer har nästan eliminerat det, panasonic får det om man missköter tvn, samsung vet jag inte riktigt, men Lg ligger däremot något år efter i utvecklingen och brukar fortfarande kunna få inbränningar. Men visst, lcd har inte den risken över huvud taget, å andra sidan har de andra nackdelar...
Och till sist, om du ändå skalar upp bilden så kommer du inte tjäna mycket på att ha full-hd före hd-ready. Om du tittar på blu-ray/hd-dvd som har 1080p upplösning så ser vissa stor skillnad medans många inte ser någon skillnad alls. Om du däremot skalar upp en dvd med 576i upplösning så finns det ju inget på en 1080 tv som inte finns på en 720/768 tv, eftersom "utfyllnaden" inte är "riktig" information.
Hoppas du hittar en tv du är nöjd med iaf

Jag sitter 2,5m från min 42" och det känns lagom stort tycker jag... större bild så blir nog vanlig tv bild lidande, det är inte den skarpaste bilden direkt som det är nu
Mvh
Redigerat av Unregisterede3e9db38, 09 April 2008 - 21:51.