Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii60 innan jul?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2008 - 09:07

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Hurra, vänta nu bara. Snart har även vi möjlighet att välja bland 6-7 nya skitspel i veckan.

Xbox 360 Version Of Wii Remote Has Been In Development Since Summer, Source Exclusively Tells MTV News

If everything goes according to plan, Microsoft's response to Nintendo's Wii will appear before the end of the year, a developer who has been briefed on the project told MTV News. The Xbox 360 manufacturer has been working on its own version of the motion-controlled Wii remote since last summer, the developer said.

The controller itself isn't much different in functionality or design from Nintendo's Wii remote, but comes with four face buttons, an analog stick and microphone. There are also plans for the controller to interact with the Xbox Live Vision Camera, the source said.

Microsoft's controller isn't just a response to "Wii Sports"; it's slightly more ambitious. "They want the usual assortment of 'Halo'/ 'Gears'/ 'Forza'/ whatever, just in waggle form," our source told us.

The biggest parts of their marketing materials outline how easy it would be for third parties to port their Wii games to the 360."

Postad bild
Postad bild

-lk

Redigerat av LillKille, 08 April 2008 - 09:08.

Postad 08 April 2008 - 09:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Krupp indeed.

Postad 08 April 2008 - 09:39

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Denna bild undanröjde mina sista tvivel:
Bifogad fil  4_7_08_360wiimote.jpg   12.07K   1 Antal nerladdningar
Sålänge den kommer i svart har jag inget emot produkter som designats i MS Paint.

-lk

Postad 08 April 2008 - 10:58

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Låter som ett aprilskämt.

Postad 08 April 2008 - 11:07

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Bifogad fil  xmote222.jpg   11.59K   0 Antal nerladdningar

skulle kunna se ut så här

Postad 08 April 2008 - 17:17

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja äntligen Wii spel på min 360!

Skämt åsido detta måst vara ett aprilskämt. Annars är det någon/några på MS som fått rejält hjärnsläpp.

Postad 08 April 2008 - 17:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja äntligen Wii spel på min 360!

Skämt åsido detta måst vara ett aprilskämt. Annars är det någon/några på MS som fått rejält hjärnsläpp.

Varför det? Wii säljer miljoner utan att ha bra titlar i någon större mängd enligt kritikerna. De når ut till andra målgrupper som varken Sony eller Microsoft är nära och rör.

Det är klart man villl ha en del av den kakan. Utveckling är trots allt att folk kopierar lyckade produkter och försöker göra dem bättre, oavsett om det är inom konsolindustrin eller läkemedel.

Postad 08 April 2008 - 19:43

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Men Wii-spelen kommer inte komma till 360 bara för den får en rörelsekänsligkontroll.. Nej usch, väck med det möget!

Postad 08 April 2008 - 20:20

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Sjyst! Ja skulle köpa direkt, alla fina fps spel med lite roligare kontroll!
Hoppas, längtar!

//EasterN

Postad 09 April 2008 - 08:05

lesterjester
  • lesterjester
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hmm... den är ju skriven 7:e april. Möjligtvis att reportern själv gått på ett aprilskämt isf.

Jag skulle definitivt inte ha något emot att få detta som ett komplement till min 360 dock, så länge det är en produkt med hög kvalitet och inte som vii (den kinesiska). 360s grafik och gameplay med wiimote låter mer mumma än huga. Sen behöver man ju inte köpa "Sonic mega lumberjack 4"-spelen om man inte vill.

Postad 09 April 2008 - 08:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hmm... den är ju skriven 7:e april. Möjligtvis att reportern själv gått på ett aprilskämt isf.

Jag skulle definitivt inte ha något emot att få detta som ett komplement till min 360 dock, så länge det är en produkt med hög kvalitet och inte som vii (den kinesiska). 360s grafik och gameplay med wiimote låter mer mumma än huga. Sen behöver man ju inte köpa "Sonic mega lumberjack 4"-spelen om man inte vill.

Det ska inte vara ett april skämt:

http://www.maxconsol...ws&newsid=26741

Bilden från MS Paint har dock inget med MTVs story att göra då de aldrig fått tag i en bild pga säkerhet för källan.

Redigerat av PalmiNio, 09 April 2008 - 08:25.

Postad 09 April 2008 - 09:30

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Varför det? Wii säljer miljoner utan att ha bra titlar i någon större mängd enligt kritikerna. De når ut till andra målgrupper som varken Sony eller Microsoft är nära och rör.

Det är klart man villl ha en del av den kakan. Utveckling är trots allt att folk kopierar lyckade produkter och försöker göra dem bättre, oavsett om det är inom konsolindustrin eller läkemedel.

Visserligen handlar allt om pengar, men någon yrkesstolthet tycker man de bör ha. Börja kopiera Nintendos barnspel. Sabbar bilden av XBOX i mina ögon. Ett stort känslomässigt NEJ.

Postad 09 April 2008 - 09:59

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Detta är nog sant då det ryktats länge om att xbox 360 kommer med en wii-liknande kontroll.

Postad 09 April 2008 - 10:22

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Visserligen handlar allt om pengar, men någon yrkesstolthet tycker man de bör ha. Börja kopiera Nintendos barnspel. Sabbar bilden av XBOX i mina ögon. Ett stort känslomässigt NEJ.

Fast nu finns det ju en del bra spel till Wii som inte är barnspel: T ex Wii Sports och Super Mario Galaxy.

Postad 09 April 2008 - 10:28

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

There are also plans for the controller to interact with the Xbox Live Vision Camera, the source said.

Det har tidigare pratats om ett Rare-projekt där Live Vision Cam skulle användas. Har för mig att det var en planerad XBLA titel. Verkar som detta projekt blivit lite mer ambitiöst.

Väldigt tråkig mock-up dock. Hoppas på att den färdiga produkten känns lika gedigen som kontrollen till 360:n.

Postad 09 April 2008 - 10:39

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Fast nu finns det ju en del bra spel till Wii som inte är barnspel: T ex Wii Sports och Super Mario Galaxy.

OK, trodde bestämt det var barnspel.

Kanske kan detta kan vara kul om det kombineras med lite arcadespel för familjens små. Men då får priserna vara rimliga med.

Postad 09 April 2008 - 14:22

mindhunter
  • mindhunter
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
April skämt var det.
http://news.teamxbox...e-Wii60-Bundle/

Postad 09 April 2008 - 14:38

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Haha tack gode gud:) Ingen jäkla Mario på XBOX!

Postad 09 April 2008 - 14:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Alla kopierar, varken Microsoft eller Sony eller Nintendo kom på handkontrollen men ändå har alla kört med den i ytterst liknande utformingar, slump? knappast. Kontrollen som Nintendo utvecklat har visat sig sälja och fått en positiv feedback så varför inte försöka utveckla en liknande.

Microsofts försök lär ändå skilja sig en del från Nintendos resultat och de har ju tänkt att få med kameran i det helan, något som faktiskt kan ses som en rip av EyeToy. Lika så har man släppt en rip av Buzz och Sonys onlineläge har gått från noll till väldigt likt Live, slump?

Nu menar jag alltså att de kopierar kontrollen, inte själva spelen. Men om de nu fixar en liknande kontroll så varför inte försöka kopiera liknande spel som varit poppis så som Wii Sports och kanske få med en del tredjepartstillverkare.

April skämt var det.
http://news.teamxbox...e-Wii60-Bundle/

Den länken är en helt annan nyhet, det var TeamXbox's aprilskämt.

Det som tas upp i denna tråd är information som MTV har fått från en källa och är INGET aprilskämt enligt MTV själva. Är trots allt inte första gången som ryktet har funnits.

Redigerat av PalmiNio, 09 April 2008 - 14:43.

Postad 09 April 2008 - 16:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Grejen är att det aldrig kan bli lika framgångsrikt som på Wii eftersom det inte är standard. Visst att vissa skulle köpa kontrollen, men långt ifrån alla.

Postad 10 April 2008 - 07:51

lesterjester
  • lesterjester
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kanske Zoiler, men tänk dig att det visar sig att de med rörelsekänslig kontroll har någon form av fördel i ett populärt fps. I sådana fall tror jag att den kommer att slå mycket hårt.

Sedan tror jag också att många som väljer mellan wii och 360 istället kan komma att välja 360 med motiveringen att kontrollen ändå finns till den senare konsollen också, men grafiken är snyggare och utbudet bredare.

Postad 10 April 2008 - 07:58

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Ska jag vara ärlig så är det riktigt äckligt av microsoft att kopiera Nintendo rakt av, men visst, business is business. Själv tror jag inte det kommer sälja en massa xbox 360 på sekunden. Dem som är sugna på det är dem som redan har en 360. Wii kommer fortsätta att dominera totalt och en prissänkning på 1000 kr (som det ryktas om) kommer få wii att sälja ännu mer.

Postad 10 April 2008 - 08:02

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Lol, vad gjorde Sony då när Nintendo demonstrerade Wiin för första gången? Ooh oooh WE NED THAT TOO! Uuuh what do we do? I Know, SIXAXIS! Put that shit int there, cram it in! Rumble? Hell no, get rid of it.

Postad 10 April 2008 - 09:41

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
yup, det var lika vidrigt av SONY också. Fast deras kontroll är ju verkligen USEL!

Postad 10 April 2008 - 12:03

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
STOP THE PRESS!

Microsoft släpper WiiMote och SIXAXIS kopia till PC!!!:

Innovative Force Feedback Wheel and Freestyle Pro Join SideWinder Family

Lite lustigt att drivrutinerna är till Windows 98 och att det är enbart Gameport enhet och inte USB som är ganska standard. M$ Copycats!

Finns lite info här också:

Microsoft SideWinder Freestyle Pro

Själv är jag inne i Zoilers spår; då kontrollen är lika ickestandard som Freestyle Pro:n var på sin tid kommer den inte slå. Pga av saknad support från spelmakare. Blir lika populär som kameran eller som Scene-It kontrollern verkar bli.

-lk

Postad 10 April 2008 - 13:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ska jag vara ärlig så är det riktigt äckligt av microsoft att kopiera Nintendo rakt av, men visst, business is business. Själv tror jag inte det kommer sälja en massa xbox 360 på sekunden. Dem som är sugna på det är dem som redan har en 360. Wii kommer fortsätta att dominera totalt och en prissänkning på 1000 kr (som det ryktas om) kommer få wii att sälja ännu mer.

Som skrivit tidigare så är inte Nintendos eller Sonys teknik först i sitt slag. Microsoft har redan haft en till PC och det fanns säkert innan. Nintendos andra del med IR öga som läser av position mot en bouncare är heller inget nytt. Dock är det nytt i den form att kombinationen är ny inom konsol.

Vi kanske ska vänta och se vad Microsoft har. Det behöver ju inte vara en kopia rakt av för att fylla liknande funktionen, jag är spänd på och se hur de kombinerar rörelsekänslighet med kameran.

Populariteten ligger helt i Microsofts händer, hur mycket stöd kommer de ge kontrollen? Sony har ju lyckats totalt med både EyeToy, Singstar och Buzz där nästan allt som kommer till dem är från Sonys egna underhus men alla tre har sålt riktigt fint.

Visst är kameran och Scene it dåliga idag, men det är för att Microsoft egna stöd till dem har varit mer eller mindre lika med 0. Scene it är bra men vad är det nya? skulle jag varit bakom hade jag släppt mängder med DLC osv till den.

Redigerat av PalmiNio, 10 April 2008 - 13:53.

Postad 29 April 2008 - 11:51

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Vet inte om detta har något med denna "Wii60" att göra, men jag antog det.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/209912.html

/ Alex

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.