Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Duscha i en jacuzzi/bubbelbadkar

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 April 2008 - 20:02

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Jag och sambon tänkte införskaffa en jacuzzi/b.badkar men hur funkar det att tex duscha i,nåt man ska tänka på.B.badkar ska ju rengöras oftare än ett vanligt badkar har jag hört.
Vi harbara ett badrum så det är ett måste att det ska funka på vardagen och inte bara vid b.badning.
Nån som vet hur det är?

Postad 09 April 2008 - 20:35

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,

Vi har en sådan uppsättning och det är inga problem över huvud taget. Självklart måste man rengöra ett badkar oftare men är man noga med att skölja av badkaret när man är färdig-duschad så behöver du inte tvätta det oftare än en dusch skulle jag vilja säga.

Jag var tidigare emot ett badkar då jag älskar att duscha, men min flickvän hade en stark vilja och nu så här i efterhand så är det inte helt fel trots allt. Det är mycket, mycket skönt att i mellan åt få lite massage av bubblorna :D

Jag badar numer oftare än jag någonsin har gjort! :)

Redigerat av Unregistered702582a3, 09 April 2008 - 20:48.

Postad 12 April 2008 - 21:20

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
finns medel som man häller i badvattnet och låter cirkulera ett tag, det vi säljer på bauhaus har jag för mig att det rekommenderas att användas var 3:e månad ungefär

Postad 05 May 2008 - 14:26

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej,

Vi har en sådan uppsättning och det är inga problem över huvud taget. Självklart måste man rengöra ett badkar oftare men är man noga med att skölja av badkaret när man är färdig-duschad så behöver du inte tvätta det oftare än en dusch skulle jag vilja säga.

Jag var tidigare emot ett badkar då jag älskar att duscha, men min flickvän hade en stark vilja och nu så här i efterhand så är det inte helt fel trots allt. Det är mycket, mycket skönt att i mellan åt få lite massage av bubblorna :)

Jag badar numer oftare än jag någonsin har gjort! :lol:

Hur har ni löst själva duschandet? Har ni draperi eller någon vägg? Bifoga gärna lite bilder så man kan få lite tips.

Postad 19 June 2008 - 09:20

kaffe15
  • kaffe15
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag skulle köpa ett emaljerat stålbadkar från dem här;
www.langenfeld.se
Badade själv i ett på Clarion Hotel Skanstull. Det var jättestort!
Tydligen så kan man få dem med olika bubbelsystem.
30 års garanti på badkaret och 6 på bubbelsystemen verkar ju rätt så bra....

Postad 28 July 2009 - 14:37

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Vart köper ni erat rengöringsmedel till era bubbelbadkar?
finns det något ni rekomenderar som inte är allt för dyrt. just nu köper jag något i Jönköping på BAD & VVS 1 liter 220 :- är det normala priser?

OBS!! ska vara rörsystemrengöringsmedel + bakterier

Postad 29 July 2009 - 07:02

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Allt beror på hur stort badkar du ska skaffa, själv när jag hade mitt bubbel så kom det knappt ngt vatten på golvet just pga det var så brett. Och till rengöringsfrågan, det är inga större problem, spola av det som sagt efter du duschat och gör en större städning på det när ni städar. Dock kan det vara värt att gå igenom det med en skurborste när ni bubblat, annars blir det en mysig liten rand då man badat :S

Sen en sak som inte jag tänkte på innan jag skaffade bubblet var att den är inte tyst, det är nästan svårt att prata med varandra när man har igång bubblet på full sprutt.

Postad 31 July 2009 - 08:09

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Hur har ni löst själva duschandet? Har ni draperi eller någon vägg? Bifoga gärna lite bilder så man kan få lite tips.

Det är praktiskt taget omöjligt att duscha i ett bubbelbadkar utan att hela badrumsgolvet fylls av vatten. Man kan minska spillet genom att sitta ned men hur kul är det att sitta ner och duscha liksom?

Postad 31 July 2009 - 16:48

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Fick specialbeställa ett duschdraperi för just bubbelbad. den bågen kostade 600:- :S

sen har jag köpt 2 st vanliga duschdraperier från ikea som jag satt omlott som du ser på bilden.

Bifogad fil(er)

Postad 20 August 2009 - 10:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Funderar på att göra i ordning pannrummet i nya villan till en relaxhörna med bubbelbadkar, det finns även möjlighet att göra i ordning en bastu. Badkar har jag redan i badrummet men det kommer nog åka ut till förmån för en vanlig dusch i såna fall. Men vad rekommenderas för bubbelbad ?
Jag har kolllat importlagret.com och dom verkar ju billigast. Jag ska köpa ett bubbelbad för 2 personer, något annat är ju inte meningsfyllt om man ska ha ett bubbelbad. Jag har iaf kollat in detta, är det något att ha ?
http://www.importfab...Bindu-1515B.htm

Postad 27 August 2009 - 05:17

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
nån som brukar beställa desinfektionsmedel till sitt bubbelbad på nätet? vart kan man beställa det isåfall. har inte hittat något nånstans än. var i jönköping igår på Bad & VVS där jag alltid köpt mitt medel men nu har dom börjat med en halvliter i istället för en lite för samma pris som innan :S tycker inte det var värt pengarna riktigt så måste finnas få tag på nånstans på nätet. men vart?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.