Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med MCE-fjärrkontrollen

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 April 2008 - 12:35

joohn
  • joohn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
När jag använder upp/nerpilen inne i mediaportal blir det som dubbelklick.

Tex

Filmer
Bilder
Radio
Väder

när jag är på filmer och trycker på ner så hamnar jag på Radio istället för Bilder?

Hur löser jag det här?

Jag har installerat MCE Replacement plugin

Postad 11 April 2008 - 13:13

joohn
  • joohn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Var iMON som störde. Tog bort alla kortkommandon där så fungerade det prima. Men några knappar på fjärren fungerar inte och jag vet inte hur man ska fixa inne i mediaportal är ganska stökigt där i MCE replacements-pluginet. Någon som vet hur man gör?
Lägger till kommandon till knappar osv

Postad 11 April 2008 - 19:42

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Som ett alt till MCE REplacement Plugin kan du också prova IR Server. Samma upphovsman, mer funktioner, och fortsätter utvecklas.

En annan aneldning till dubbelklick kan vara om du har MCE replacement drivers installerade. Ta i så fall bort dem och använd enbart eHome drivers.

/Peter

Postad 12 April 2008 - 10:46

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Varför kör du Replacement driver? Det är bättre att köra Microsofts originaldrivrutin, funkar utan problem. MCE Replacement driver är en gammal lösning som inte längre rekommenderas, ens av den som har skrivit den:

http://forum.team-me...obsolete-29024/

Postad 12 April 2008 - 15:50

joohn
  • joohn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Varför kör du Replacement driver? Det är bättre att köra Microsofts originaldrivrutin, funkar utan problem. MCE Replacement driver är en gammal lösning som inte längre rekommenderas, ens av den som har skrivit den:

http://forum.team-me...obsolete-29024/

MCE Replacement Driver & MCE Replacement Plugin är väl två olika saker. Den senare har väl iaf uppdaterade drivisar eller jag kanske har fel?

Körde Microsofts originaldrivers förut och det fungerade inte så bra + några knappar funkade inte.

Postad 22 April 2008 - 22:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

MCE Replacement Driver & MCE Replacement Plugin är väl två olika saker. Den senare har väl iaf uppdaterade drivisar eller jag kanske har fel?

Körde Microsofts originaldrivers förut och det fungerade inte så bra + några knappar funkade inte.

Vilket IR-öga kör du? Microsofts medföljande eller det inbyggda i Antec chassit? (Antar att du har Antec chassit ;) )

Oavsett så rekommenderar jag att du kör microsofts egna drivrutiner. Sen väljer du "Microsoft Remote" i MP's Config och även där kan du mappa om alla knappar om du nu skulle vilja det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.