rummet är 4 meter brett, och jag har tänkt att ha en 90'' duk. rummet kan mörkläggas helt, därför behöver jag ingen ljusstark.
jag var iväg och kikade på projektorer i helgen och jämförde sida vid sida, DLP kan jag inte ha, det går helt enkelt inte. jag såg regnbågar exakt hela tiden utan att behöva leta efter dom, så DLP är uteslutet.
behöver alltså tips på LCD-projjar eller D LIA( tror det hette så)-projjar (det fanns info om dom i någon sticky, fast jag har aldrig sett någon sådan, exempel?)
BenQ W500 testade jag med xbox 360 och dvd, jag såg screen door effect väldigt väl, vet inte om det är något jag kommer störa mig på... den lät också ganska mycket.
och några frågor:
1.hur kan en vanlig DVD-film skalas upp? töjs den ut digitalt? det borde ju bli ap-fult?
2.finns det DLP-projjar med mindre regnbågseffekt? eller är det antingen eller?
3.är 90'' duk för stort? tittavståndet är 3.5 till 4 meter, det ska vara behagligt.
4. om man nu kan ändra hjulets hastighet på en DLP, borde inte det slita något enormt på projjen?
5. HDMI eller komponent?
6.vilken är den absolut billligaste projektorn till bästa priset?
kom på en till fråga! 7. hur är det med bilduppdaterings-frekvens? har aldrig sett något om Hz på tekniska specifikationer! den är väldigt viktig, ska kolla på storslagna detaljerade stridsscener och sport
så vad brukar projjar ha för bilduppdaterings-frekvens?
skulle vara tacksam om jag fick lite svar! mvh!
Redigerat av QuiksilverN, 11 April 2008 - 21:21.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
73 bilder
734 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?