Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En ny bärbar HTPC från ACER

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2008 - 11:33

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej

Acer släpper denna om en vecka i Sverige

Här är en länk med lite bilder på den.

Vad tror ni. Kan den här vara något som HTPC?
Den har:
Blue Ray
HDMI 1.3
S/PDif
Verkar vara ett bra grafikkort.
1900*1020 i upplösning.

Vad tror ni? Om jag får ett bifall här så tror jag att jag köper en.

mvh

Eric

Redigerat av ericdvd, 12 April 2008 - 12:06.

Postad 12 April 2008 - 11:40

Unregistered1369
  • Unregistered1369
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag förstår inget . Klarar en liten Bärbar blu-ray utan att lagga osv men alla whinar på stationära inte kan utan lagga? större kylning på dem . Beror det bara på typ vilken mediaplayer man använder för se osv? Satsa på den om du har lust :) eller helst tycker jag du borde gå in på tradera.se , bärbara datorer avdelningen . Finns företag som säljer nya värda 12000 kr för som går på auktion för ca 7000 . Så sparar du så mycket pengar, 13000 e för mycke för ny , du får ju en ny ;) Hoppas jag vart till hjälp. /mvh Marco

Postad 12 April 2008 - 12:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Det är säkert femte inlägget du gör marco om att man skall kolla på tradera/blocket.... Det är utropspriser du pratar om och tittar du på vad dessa autioner slutar på för pengar så hade åtminstone jag valt tryggheten med garantier osv från väl etablerade försäljare.

Att spela upp bluray från skiva är mindre krävande än att koda av en 1080p dts-kodad .mkv fil - det är det folk gnäller på...

Postad 12 April 2008 - 12:18

Unregistered1369
  • Unregistered1369
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
OKay . ursäkta :) /mvh Marco

Postad 12 April 2008 - 13:22

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej allihopa.

Och nu tillbaks till ämnet.

Vad tycker ni andra? Är detta en bra bärbar htpc?

Postad 12 April 2008 - 14:24

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Ser faktskt rikigt bra ut. Har inte koll på det nya nvdia gfx mrn kan tänka mig att spelprestandan inte är så där superbra med moderna titlar. Stor skärm som gör den ganska klumpig som bärbar. Mer än stationär ersättare. Tyvärr vet man inget om ljudvolymen, speciellt under "load".....

Rent htpc mässigt är den grym. Går inte att bygga en bättre stationär.

Redigerat av Bonzichrille, 12 April 2008 - 14:31.

Postad 12 April 2008 - 14:31

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Om jag ska vara ärlig, skulle jag ALDRIG i hela mitt liv köpa en ACER pga den extremt dåliga kvaliten, garantier och dyra reservdelar. Jobbar som servicetekniker i en datorbutik, vi har slutat sälja ACER pga att mer än hälften av alal kunder kom tillbaka inom ett år med en trasig dator.

ASUS har en liknande maskin och dom lämnar 3års garanti och bättre kvalitet.
Annars kör på en HP

Sen ang spela upp blueray från en bärbar.. Inga problem med dagens bärbara. Har man bara en C2D och ett riktigt grafikkort är det hur lugnt som helst. Kör .mkv filer från min usla AMD 64x2 tabletPC (HPTX2040ea)

Postad 13 April 2008 - 13:04

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej.

Vad heter den datorn från Asus som du säger är liknande?

Vilken HP skulle du välja av alla deras sorter istället för acer?

Redigerat av ericdvd, 14 April 2008 - 09:45.

Postad 15 April 2008 - 19:26

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Hej.

Vad heter den datorn från Asus som du säger är liknande?

Vilken HP skulle du välja av alla deras sorter istället för acer?

asså, nu har jag inte produktkatalogen i huvudet.. Men vad har du för kriterier för den bärbara?
Tror denna har blu-ray https://www.prisjakt...kt.php?e=274096

HP.. hmm.. dom har många många maskiner, du får helt enkelt skriva ner vad du vill ha ut av din maskin för att jag ska kunna hjälpa dig.. generellt kan dock säga att Pavilion är riktade till konsumentmarknaden..

Postad 15 April 2008 - 20:10

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Tyvärr är ju Asus också dålig när det gäller reservdelar,garantier etc om man inte skickar in direkt till butiken där man köpt den. Finns tyvärr inte många bärbara som är bra i dagens läge :)

Postad 16 April 2008 - 10:35

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tyvärr är ju Asus också dålig när det gäller reservdelar,garantier etc om man inte skickar in direkt till butiken där man köpt den. Finns tyvärr inte många bärbara som är bra i dagens läge :)

Vad jag vet lämnar ASUS 2-3års garanti "på köpet" alltså inget extra du måste betala flera tusen för som med HP. Man ska vända sig till butiken när man ska göra en reklamation. Det gäller de flesta tillverkare! Jag jobbar som sagt i en datorbutik som säljer just ASUS, IBM (LENOVO) och HP (ej pavilion). Utan tvekan är ASUS bäst när det gäller garantier..

Postad 17 April 2008 - 13:19

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Jag säljer en del Asus och andra märken har sålt Acer innan men aldig mer....

Kort sagt, acer använder kända komponenter i sina laptops och det är inge fel på dem, de har haft en hel del problem med laddningskontakter som spricker med mera, MEN de var och är usla på att hantera gantiärenden, det tar låång tid, det är svårt att ringa till dem och deras chassin är inge bra.

Asus där emot har alltid 2 år garanti på köpet, en garanti som fungerar mycket bra. De är snabba och sköter det snyggt, dessutom får man alltid en väska och en extra mus på köpet.

Acer... big no-no
Asus... Hade jag satsat på

Finns andra alternativ också, både toshiba och HP haterar sina garantiärenden med bravur, framförallt HP. Men på dessa laptops säljer jag bara dem som är riktade mot företag där nästan alla min kunder finns.

Observera att jag pratar om Garantiåtagandet som Leverantören tar sig an, sedan kan butiken man köper sina grejjer i också missköta sig genom att det tar tid innan dom skickar grejjerna vidare eller att dem inte tar tag i problem om det drar ut på tiden och så vidare.
Det bästa är att försöka skicka in sina grejjer till leverantören direkt om man har möjlighet så slipper man mellanhännderna, det är ändå ALLTID dem som gör det i slutändan så länge det handlar om ett butiksköp.
Frakt med mera är nästan alltid gratis, det är bara att tareda på rätt telefonnummer.

Postad 30 April 2008 - 15:42

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag köpte en Dell xps 1530. Funkar kalas för mig.
Avkodar 1080p galant.

Om man ska ha bluray så kostar det lite att lägga till, men med mina rabatter köpte jag min dator för strax under 8000kr. Var drygt 1 månad sen. Nu har dom nya cpu. Sk. penry eller något

2ghz c2d
3gb ram
Något 256mb ATIgrafikkort

Köper du till deras försäkrning så har man den bästa kundservicen och försäkrningen man kan tänka sig. Enlligt mina erfarenheter.

Redigerat av Snoooz, 30 April 2008 - 15:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.