Jag säljer en del Asus och andra märken har sålt Acer innan men aldig mer....
Kort sagt, acer använder kända komponenter i sina laptops och det är inge fel på dem, de har haft en hel del problem med laddningskontakter som spricker med mera, MEN de var och är usla på att hantera gantiärenden, det tar låång tid, det är svårt att ringa till dem och deras chassin är inge bra.
Asus där emot har alltid 2 år garanti på köpet, en garanti som fungerar mycket bra. De är snabba och sköter det snyggt, dessutom får man alltid en väska och en extra mus på köpet.
Acer... big no-no
Asus... Hade jag satsat på
Finns andra alternativ också, både toshiba och HP haterar sina garantiärenden med bravur, framförallt HP. Men på dessa laptops säljer jag bara dem som är riktade mot företag där nästan alla min kunder finns.
Observera att jag pratar om Garantiåtagandet som Leverantören tar sig an, sedan kan butiken man köper sina grejjer i också missköta sig genom att det tar tid innan dom skickar grejjerna vidare eller att dem inte tar tag i problem om det drar ut på tiden och så vidare.
Det bästa är att försöka skicka in sina grejjer till leverantören direkt om man har möjlighet så slipper man mellanhännderna, det är ändå ALLTID dem som gör det i slutändan så länge det handlar om ett butiksköp.
Frakt med mera är nästan alltid gratis, det är bara att tareda på rätt telefonnummer.