Jag är ute efter en surround förstärkare med vissa funktioner. Det är ett rent hel***te att hitta detta bland alla modeller och märken och på prisjakt kan jag inte hitta filterfunktion för det jag är ute efter.
Idag har jag en vanlig förstärkare som har 1 par Dali 7 högtalare till sig. På AUX ingången kör jag in ljudet från min min PC:s ljudkort så om jag kollar på film från PC:n så får jag ut ljudet i stereon.
Via grafikkortet kör jag ut bilden via S-video som kopplas till S-Videoingången på TV:n.
Min nuvarande förstärkare har A + B högtalare. På uttaget för B-högtalarna har jag kopplat ett par högtalare som sitter infällda i badrummet. Via en högtalaromkopplare på förstärkaren kan jag välja att ljudet ska komma ut på A, eller B eller A+B det vill säga jag har tre kombinationer.
Jag vet jag hittade någon Sony receiver men det gick bara att köra antingen A eller B högtalare dvs INTE båda samtidigt.
Min fråga till alla er kunniga är vad det finns för alternativ för mig om jag vill ha ovanstående funktioner + nedanstående (jag specar allt inkl det ovan):
-AUX ingång (kan tänka mig man ska använda något annat idag om man vill ha med sig surroundljudet från PC:n till receivern, ge då gärna förslag)
-A OCH B högtalare som via omkopplare kan köras A, B eller A+B
- Jag önskar behålla mina Dali 7 högtalare som fronthögtalare + att jag köper en center + Subwofer. Med detta menar jag att jag vill inte utnyttja hela 6.1 eller 7.1. Jag tror det finns receivers som man kan ställa vad man har för uppsättning av högtalare, sedan anpassar systemet sig efter detta tex dolby virtual eller liknande.
-Jag kör ju idag S-Video direkt från PC:n till TV:n. men det kanske finns ett annat sätt att t.ex få ut det från receivern via HDMI om jag kör in det i den som S-Video, men vad vet jag.
-Jag vill ju självklart kunna använda denna som en musikanläggning också.
Tacksam för förslag och synpunkter
Mvh
Ubbe
Redigerat av ubbe69, 15 April 2008 - 11:23.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 filmer
31 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?