Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är Halo 3 bättre än sin föregångare?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 April 2008 - 14:28

Thoht
  • Thoht
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej!

SPOILER-varning!

Håller på att spela igenom Halo (det första alltså) som jag inte fastnat för tidigare, men som ändå verkar vara ett okej FPS. Man kan bara ha två vapen samtidigt, snabbknapp för att slänga iväg granater, snabbknapp för närstridsattack (även om den är svåranvänd, bara användbar bakifrån eller mot krokodilerna med bärbara sköldar) och hyfsade fordon med bra framkomlighet i banorna. Många små bitar som tillsammans blir rätt kul.

Dock är det oerhört frustrerande att det i princip enbart handlar om att meja ned antingen gäng efter gäng av Covenant eller Flood. Vad det gäller Covenant är de en okej fiende, de agerar lite olika beroende på situationerna och jämfört med många andra FPS gillar jag dem ganska starkt. Som fiender. När det kommer till Flood dock är det enbart och enbart frustrerande. Första gången jag slogs mot dem var i rummet där man blir stormad från alla håll och kanter, och varje skärmytsling sedan dess har varit närmast exakt likadan. Antingen rör de sig långsamt fram mot mig och suger upp kulor som om det vore godis, så in i h-vete sega att döda, eller så hoppar de fram mot mig (och i alla dessa lägen är närstridsattacken fullkomligt värdelös). Det blir uteslutande till att använda hagelgeväret mot de parasiter som tagit över en kropp - och här är min pet peeve: inte nog med att man än en gång måste slåss mot en form av parasiter (Metroid, Half-Life... etc) utan efter att man skjutit ned dem finns det också en risk att de vaknar till liv igen ibland och tadaa! - zombies! Hela grejen med Flood känns spelmässigt frustrerande, utdraget och inte det minsta belönande. De är en okej del i spelets berättelse, men hela "Body Snatchers" eller "Puppet Masters"-scenariot känns fruktansvärt föråldrat och uttjatat. Det kanske bara är jag? :)

Så Flood är ett störmoment, men det som nog är än värre är problemet med backtracking. När jag efter ett gäng rätt kul strider bl.a. med stridsvagnen kommit till kontrollcentrat för Halo, uppstod en del moment där jag var tvungen att slå mig ut exakt samma väg som jag kommit in - igen - där dessutom nya Covenant hoppat in (eller Flood (eller båda)).

Flood och backtracking - finns det kvar i Halo 3? Har läst och kollat på en del reviews, men de säger inte så mycket. Några nämner problemet med backtracking, men det är mest snack om Covenant - så jag hoppas. :)

Postad 16 April 2008 - 14:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Finns en hel härlig bana med bara Floods i Halo 3. Känns som man springer inne i en stor Flood-tarm typ. :)

Postad 16 April 2008 - 14:59

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Finns en hel härlig bana med bara Floods i Halo 3. Känns som man springer inne i en stor Flood-tarm typ. :)

Spoiler

Redigerat av iohan, 16 April 2008 - 15:00.

Postad 16 April 2008 - 17:51

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Flood var anledningen att jag slutade spela Halo 1, att jag inte spelade Halo 2, men sen i Halo 3 tyckte jag inte dom var så jäkliga längre... Men ja, i 1:an är dom ritkigt jobbiga.

Postad 16 April 2008 - 18:29

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Jag skull kunna tänka mig att spela om Halo 3 om det inte vore för Flood-leveln.

Postad 16 April 2008 - 21:37

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja den banan var riktigt störig när man körde på Legendary.

Postad 17 April 2008 - 09:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja den banan var riktigt störig när man körde på Legendary.

Äsch. Så svårt verkar det inte vara.

:P

Postad 17 April 2008 - 10:17

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Äsch, tycker flooden är ganska roliga, tom i library i ettan. Specielt om man kör coop med en polare på legendary. Blir rikrigt hysterisk ibland när det regnar floods och hoppetossor överallt. Hagelbrakaren är ju oslagbar på den banan då man lätt blåser skallen av dom i närstrider.
Sen gillade jag att elites hade energisköldar i halo ett och två, det blev mer taktiskt långdragiga strider då eftersom de gömde sig och "ladda upp" och man var tvungen att köra lite mer taktiskt. I trean kan man mer nöta ut monstren på långt håll och fega.

Postad 17 April 2008 - 10:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Ja Halo 3 är lite väl lätt att klara även på Legendary, jag körde med 3 polare och vi spelade igenom det på 2 kvällar och jag tror inte vi fastnade i spelet en enda gång. Det enda jag minns vi hade problem med var när man skulle styra rymdskeppen över vattnet för då kunde man inte respawna.

Postad 17 April 2008 - 17:42

Thoht
  • Thoht
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tack för svaren, tror nog att jag slår till. Får knacka dörr i korridoren och hitta någon att lira co-op med så blir det nog roligare (än ettan :().

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.