Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem trots inbyggd boxer?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 April 2008 - 00:14

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag är i köptagen på en tv som har inbyggd digitalspex för boxer. Kan jag koppla en digitalbox från comhem till den iallafall?

Har inte med saken att göra men jag väljer mellan 50" HD Ready plasma och 46" FullHD Sasmung. Spelar ingen roll vilken jag väljer men någon som har ett tycke? Smaksak antar jag. Whatever....comhems HD digital box borde väl gå att koppla även om det är en boxer i den.

Ha d gott

Postad 17 April 2008 - 00:21

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Jag är i köptagen på en tv som har inbyggd digitalspex för boxer. Kan jag koppla en digitalbox från comhem till den iallafall?

Ja!

Postad 17 April 2008 - 06:07

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Har inte med saken att göra men jag väljer mellan 50" HD Ready plasma och 46" FullHD Sasmung. Spelar ingen roll vilken jag väljer men någon som har ett tycke? Smaksak antar jag. Whatever....comhems HD digital box borde väl gå att koppla även om det är en boxer i den.

Ha d gott

Jag skulle nog satsa mina pengar på en Sony i stället som har apparater som direkt fixar Comhem. Oändligt mycket smidigare än en separat box. En kompis har en 40W3000 (fullHD) som funkar klockrent med Comhem. Även Svt HD.

Postad 17 April 2008 - 08:43

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Jag skulle nog satsa mina pengar på en Sony i stället som har apparater som direkt fixar Comhem. Oändligt mycket smidigare än en separat box. En kompis har en 40W3000 (fullHD) som funkar klockrent med Comhem. Även Svt HD.

Trådskaparen nämnde Comhems HD-box. Tunern i Sonyn klarar bara SD.

Postad 17 April 2008 - 10:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Trådskaparen nämnde Comhems HD-box. Tunern i Sonyn klarar bara SD.

+ SVT HD. Sen är det stopp. :P

Postad 17 April 2008 - 10:27

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Den fixar den variant av HD som Svt sänder ut i Comhems nät idag. Dock vet ingen hur det ser ut i framtiden, DVB-T2 är ju som bekant inte satt ännu.

I det betänkande som svt (och ett antal andra programleverantörer) totade ihop så skrev man att just nu är det mpeg4 som gäller men framöver kommer det nog fler förändringar. Dessa kommer givetvis inte Sonyn fixa. Men hur lång tid det tar att först besluta om förändringarna för att sedan införa dom vet ingen.

Tills dess är nog Sonyn fortfarande det bästa valet som jag ser det.

Postad 17 April 2008 - 11:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det är förvisso sant att man aldrig kan veta vad som händer med Comhems DVB-C sändningar men jag ser inte vad en framtida DVB-T2 standard har med det att göra (dessutom får Comhem SVTs sändningar via fibrer - tydligen)?

Det är förvisso skitsamma för är man intresserad av HDTV-kanaler via Comhem så är Sonys inbyggda tuner inte att tänka på, varken idag eller imorgon. Så roligt är inte SVT HD. :P

(den lustige ställer sig då frågan, vad är att tänka på då? tjaa, säg det... :rolleyes: )

Redigerat av pacman, 17 April 2008 - 11:14.

Postad 17 April 2008 - 11:30

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Det jag menade med DVB-T2 var bara att man vet inte vad som händer. Se bara parallellen med DVB-S/S2 och vem vet vad som händer med DVB-C?

Men så är det med allt teknik. Om man ska vänta på "den där nya tekniken" så får man vänta i all oändlighet. Det är lika bra att klippa till NU. Sonyn fixar HD i Comhems nät idag (Svt HD). Är det då fel att välja en teve som klarar dagens HD-sändningar?

Men den kanske inte fixar det som ligger och lurar i vassen. Då får man väl skaffa en extern box men då har man ju inte förlorat något som jag ser det. Bara vunnit.

Phredreeke: Sonyn fixar både SD och HD.

Postad 17 April 2008 - 11:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Aha du mena så, "DVB-C2" typ. Sorry.

Personligen skulle jag köpa den tv som ger bäst bild i förhållande till de pengar jag vill betala, det är det mest framtidssäkra jag kan komma på iaf. :P

Postad 17 April 2008 - 14:34

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Håller med om att man vill ha så bra bild som möjligt.

Men bekvämligheten med att ha en teve med inbyggd box är också något att fundera över.

Postad 17 April 2008 - 18:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Ja om man nu inte är intresserad av Comhem och HDTV då. Bara SVT HD är ju inte så kul som sagt. :(

Postad 18 April 2008 - 22:22

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
CI+ standarden som utarbetas av Neotion Sony mfl kommer kunna betryggande fixa HD-kanaler med CAM. TVs väntas till hösten - men inget är säkert.

DVB-T2 kommer tvinga fram nya boxköp igen efter att vissa vart dumma nog att skaffa Mpeg4-boxar emellan.

DVB-C2 är spikad men kommer ta lång tid tills den införs i Sverige eftersom bandbredden är stor i kabeln, tvärtmot röda Boxer i luften. CI+ kommer göra att du kan köra Comhem HD i TVn som oftast är en SONY.

Knappt nån TV har inbyggd DVB-S/S2.

Postad 22 April 2008 - 05:41

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Om det står i specifikationen: Comhme Godkänd: xNej betyder det ändå att man kan använda en extern digitalbox från comhem?

Postad 22 April 2008 - 14:28

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Om det står i specifikationen: Comhme Godkänd: xNej betyder det ändå att man kan använda en extern digitalbox från comhem?

Ja.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.