Jag har just köpt min första hemmabio. Problemet är att subwoofern brummar lite lågt hela tiden. Försljaren trodde att det beror på jordfel i vägguttaget och pratade om att det ska finnas skarvsladdar med brusfilter i. Är det någon som vet var man får tag på en sådan skarvsladd?
Postad 17 April 2008 - 14:06
Jag har just köpt min första hemmabio. Problemet är att subwoofern brummar lite lågt hela tiden. Försljaren trodde att det beror på jordfel i vägguttaget och pratade om att det ska finnas skarvsladdar med brusfilter i. Är det någon som vet var man får tag på en sådan skarvsladd?
Postad 17 April 2008 - 16:53
Slutar det att brumma om du rycker ur antennsladden ur antennjacket i väggen så kan du skaffa dig ett mantelströmsfilter eller galvanisk jordavskiljare för att bli kvitt brummet.
Läs mer på www.kjell.com där de har 'KjellFakta' om just detta.
Postad 17 April 2008 - 17:20
Postad 17 April 2008 - 18:44
1 hur gammal lägenhet/hus bor du i det är viktigt för från och med 1990 så skall alla väggurtag vara jordade.Hej!
jorden har inget med brum i förstärkaren jag har alla mina ojordade utan brum
Postad 17 April 2008 - 18:49
Postad 17 April 2008 - 19:01
och det finns jordade ur tag i den eller inteJag bor i lägenhet men hur gammal den är vet jag inte men den är iallafall äldre än 18 år.
Postad 17 April 2008 - 20:18
Min subb slutatde brumma när jag provade och koppla in den på ett jordat uttag.
Lika så med slutsteget ja har.
Jag ringde in till återförsäljaren där jag köpte prylarna och frågade om de skulle brumma från grejorna och han sade att jag skulle prova ett jordat uttag.
Men om de inte försvinner när du gör de, så snackade han också om ett filter eller vad de var.
Men de krävdes att uttagen skulle vara jordat för att filtret skulle funka.
Men dom har sådana på AVD i Sundsvall.
Postad 18 April 2008 - 14:18
Jag har faktiskt jordade uttag i köket av någon anledning så jag får väl prova dra en skarvsladd och se om det blir tyst.
edit: Jag kopplade subwoofern i skarvsladden och det var ingen skillnad.
Redigerat av Stoned_Rosetta, 18 April 2008 - 16:38.
Postad 18 April 2008 - 19:04
MVH
Jonsod
Postad 28 April 2008 - 13:20
men det står i omdömen att den inte tar bort 50hz brus. Finns det någon som vet om det finns något liknande som denna som tar bort 50 hz brus?
Postad 24 May 2008 - 19:34
Har själv inga jordade uttag i lägenheten och fastighetsägaren vägrar fixa det, och själv får jag inte då jag inte har behörighet.
Jag vet att jag haft jordbrum när jag haft datorn inkopplad till stereon som försvunnit när jag dragit ut antennkabeln, men bruset i subben påverkas inte av antennkabeln.
Är det min subb det är fel på?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
36 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?