Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Subwoofer runt 6000 kr?

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 April 2008 - 19:00

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Som rubriken lyder, letar just nu ny subwoofer. hade tänkt mig i prisklassen runt 6000. Har Dali Ikon 6 som frontar och även Ikoner bak. Behöver något med bra tryck i som kan hjälpa till med lite tyngd till systemet.

Har sneglat lite på "minivee" som kostar strax under 6000 men jag känner att jag har dålig koll vad som finns som kan konkurrera.

Ska användas 95% till film.

Alla tips mottages med glädje!

Postad 20 April 2008 - 19:02

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Jag kan varmt rekomendera Sunfire HRS-8. Satt i samma sits som dig då jag ville ha en liten sub som presterar bra. Fick möjligheten att lyssna och jmf minivee(som jag hade om första alternativ) med HRS-8. Velodynen spelade bra, inget snack om det, men sunfiren tyckte jag gav ett mer distingt intryck. Den kostade ett par 100-lappar extra, men lätt värt det. Sunfiren tycker jag är mer anpassad till filmtittande än miniveen, och det va just därför jag behövde en sub.
Lycka till!

Postad 20 April 2008 - 19:05

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Har inte priserna i huvudet men DALI har ju ett gäng subbar som är riktigt schyssta....? Borde ju kunna matcha resterande högtalare alldeles ypperligt...

Postad 20 April 2008 - 19:30

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Har du inget emot att äga en stor sub så är BK Monolith DF ljudmässigt en av de bästa för dessa pengar.
Finns i flera olika träslag.

/Heron

Postad 20 April 2008 - 20:56

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Jag kan varmt rekomendera Sunfire HRS-8. Satt i samma sits som dig då jag ville ha en liten sub som presterar bra. Fick möjligheten att lyssna och jmf minivee(som jag hade om första alternativ) med HRS-8. Velodynen spelade bra, inget snack om det, men sunfiren tyckte jag gav ett mer distingt intryck. Den kostade ett par 100-lappar extra, men lätt värt det. Sunfiren tycker jag är mer anpassad till filmtittande än miniveen, och det va just därför jag behövde en sub.
Lycka till!

Är den rätt byggd så skall den spela lika taight som en sluten och ha en basreflexs out put

Postad 21 April 2008 - 06:49

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Tackar för alla tips. Lutar just nu åt en minivee eftersom den finns hos butik som jag råkar ha 1300:- till godo kvitto hos. Tycker då att det blir ett riktigt schysst pris.

Är nyfiken på vilken sub som går djupast i denna prisklass?

Fortsätt gärna med tips eftersom inget är bestämt och det är kul att kolla runt!

Redigerat av thewall, 21 April 2008 - 06:57.

Postad 21 April 2008 - 12:18

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Tackar för alla tips. Lutar just nu åt en minivee eftersom den finns hos butik som jag råkar ha 1300:- till godo kvitto hos. Tycker då att det blir ett riktigt schysst pris.

Är nyfiken på vilken sub som går djupast i denna prisklass?

Fortsätt gärna med tips eftersom inget är bestämt och det är kul att kolla runt!

Minivee går ju inte speciellt djupt, finns väl knappt någon SPL kvar vid 25Hz.

Dock är Monolithen ovan bra val, den går djupt med bra SPL, en av dom bättre subbarna därute.

Du kan köpa den direkt från BK i England, Marek Sound i Finland tar såna överpriser på BKs subbar vilket jag nämnde för BK i England.

Tror priset hamnade på runt 6500:- inklusive frakt till Sverige från England när jag frågade sist.

Postad 21 April 2008 - 14:59

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Minivee går ju inte speciellt djupt, finns väl knappt någon SPL kvar vid 25Hz.

Dock är Monolithen ovan bra val, den går djupt med bra SPL, en av dom bättre subbarna därute.

Du kan köpa den direkt från BK i England, Marek Sound i Finland tar såna överpriser på BKs subbar vilket jag nämnde för BK i England.

Tror priset hamnade på runt 6500:- inklusive frakt till Sverige från England när jag frågade sist.

Ser mycket intressant ut, du är säker på att de skickar till Sverige utan att blanda in den finska återförsäljaren?
Ser också att de har 2 olika Monolith, en som har porten neråt och en framåt, några ideer om vad som är att föredra?
Har ett ganska stort rum, ca 35 - 40 kvm.

Postad 21 April 2008 - 15:01

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0

...och då inkluderar en ljunivåmätare, högnivåkabel, lågnivåkabel och spikes för den som vill ha fina hål i parketten :) .

/Heron

Postad 21 April 2008 - 17:04

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Ser mycket intressant ut, du är säker på att de skickar till Sverige utan att blanda in den finska återförsäljaren?
Ser också att de har 2 olika Monolith, en som har porten neråt och en framåt, några ideer om vad som är att föredra?
Har ett ganska stort rum, ca 35 - 40 kvm.

Det är bara påpeka till BK att finnarna ligger tokhögt i pris, BK vill ju sälja som vilket företag som helst.

Man får ju vara lite taktisk och påpeka prisskillnaden till dom vilket jag gjorde.

Var inga problem beställa därifrån, men jag beställde aldrig för jag har inte kommit till skott med saker och ting.

Postad 21 April 2008 - 17:28

speffy
  • speffy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Kan rekomendera SVS tror deras billigaste modell pb10-nsd ligger på 6000:- inkl frakt.
Köpte modellen större och är mycket nöjd.
Kolla på www.Lsound.no för mer info finns också en hel del tester på internet.

Postad 21 April 2008 - 18:15

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0

Jag valde downfire för att våra katter inte skall klösa sönder tyget och basen. Sedan är denna modell gjord för att stå med långsidan mot väggen i stället för kortsidan och därför bygger den inte lika mycket ut från väggen vilket passar mig bäst.

/Heron

Postad 22 April 2008 - 09:51

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Hittade en privat annons på en Jamo d6 thx sub, någon som känner till den?

Postad 22 April 2008 - 11:58

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Närmaste konkurenten till Monolithen är SVS PB-12NSD.

Kurvorna ser nästan snarlikna ut.

Postad 25 April 2008 - 11:43

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Tack för alla tips.

Det slumpade sig så märkligt att jag köpte en gammal Jamo d6 THX sub på 15'. Hann bara kolla som hastigast igår så att den fungerade (köpte begagnad) och ska testa den lite närmre idag. Ser ganska rejäl ut och jag tyckte priset var hyfsat.

Postad 25 April 2008 - 14:07

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Vad kostade den, om jag får fråga?

Postad 25 April 2008 - 16:31

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Vad kostade den, om jag får fråga?

Hoppas man inte blivit lurad men jag betalade 3500 kr för den, tänkte att för de pengarna kan jag testa den och gillar jag inte den så kan jag kanske sälja den vidare.

Postad 25 April 2008 - 16:55

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Hoppas man inte blivit lurad men jag betalade 3500 kr för den, tänkte att för de pengarna kan jag testa den och gillar jag inte den så kan jag kanske sälja den vidare.

Låter ju som ett riktigt bra pris med tanke på att den verkar kosta närmare 12000:- ny B)

Postad 25 April 2008 - 19:05

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Låter ju som ett riktigt bra pris med tanke på att den verkar kosta närmare 12000:- ny B)

Tror inte den säljs i butik mer, den har nog några år på nacken.
Tror ändå att jag fick ett hyfsat pris. Efter en snabb test i eftermiddag så verkar det som det är ganska bra tryck i.

Redigerat av thewall, 25 April 2008 - 19:07.

Postad 25 April 2008 - 19:46

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tror inte den säljs i butik mer, den har nog några år på nacken.
Tror ändå att jag fick ett hyfsat pris. Efter en snabb test i eftermiddag så verkar det som det är ganska bra tryck i.

Verkar fortfarande gå att beställa den från Audioart och från Flatscreen center.

Postad 25 April 2008 - 20:23

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Jag har inte lyssnat på den men rent spontant tycker jag det verkar vara ett bra pris du fick betala, så om du vill sälja den så får du säkert minst lika mycket tillbaka.

/Heron

Postad 25 April 2008 - 20:26

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Den blev ju lite större än den först tänkta minivee =)
Bra pris, hoppas den spelar bra!

Postad 26 April 2008 - 06:07

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Jag har inte lyssnat på den men rent spontant tycker jag det verkar vara ett bra pris du fick betala, så om du vill sälja den så får du säkert minst lika mycket tillbaka.

/Heron

Det är exakt så jag resonerade.

Hela anledningen till ny subwoofer var att vi har ett projektor rum och tänkte att vi skulle ha ett lite mindre surround (kef egg) till vårt tvrum. Då flyttade jag den gamla subben (dali) till tvrummet och tog chansen att få en ny woofer i biorummet.

Tyckte som sagt att priset var rätt för att chansa och köpa en begagnad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.