Beställde en platt-tv av dem förra året. Problemet är att det vart en tvist angående liggetiden. Jag ville att den skulle bli en förlängd liggetid på 1-2 veckor på posten efterom jag ville hämta ut den när jag fick löning den 27:e. Det vart ett tvärt nej att det inte gick. De sa att jag skulle få betala för ca: 600:- i returfrakt. Självklart något som jag inte vill eftersom det var dem som nekade mig att köpa produkten efter de hade skickat den.
De kontakter mig dagen efter jag hade skrivit ett negativ omdöme här, och påstår att de har försökt att få tag i mig, och ville förlänga liggetiden. Just då hade jag beställt samma tv av ett annat företag så det var ju inte påtal att förlänga. Så de skyller på att det är mitt fel att de inte kunde nå mig på telefon, och att de hade skickat mail angående att det gick att förlänga. Vilket är helt och hållet skitsnack. Folk har kunnat nått mig ganska så bra under den tiden, så det är ganska konstigt att dem inte kunde. Nu har de skickat in det till inkasso och kräver mig på pengar. Vilket som är helt fel.
Befogar även PM här.
"Hej
För det första ber jag tusen gånger om ursäkt för vad som har hänt med din order. Det som drabbat dig får helt enkelt inte hända!
Jag var inte involverad i hanteringen av din order och skulle uppskatta stort om du kunde ge mig lite feedback så jag kan spåra upp vad som gått fel med din order.
Jag vill bara veta vilket ordernummer du hade hos oss och vilken säljare du varit i kontakt med.
Normalt skall det inte vara några problem att förlänga en liggorder, därför vill jag se vad som gått fel i ditt fall. Så att det aldrig händer i framtiden.
Om det finns det något jag kan göra för att kompensera detta fel så bara meddela mig.
Mvh: Adam på Fyndbörsen"
"Hej.
Mitt ordernummer var: FO13*** och det var med en Jonas jag pratade med. Han hotade med om jag inte tog ut paketet så skulle jag få betala 800-900 i returfrakt. Och hur det skullegå till vet jag inte eftersom jag bad om förlängd liggetid.
Men har beställt samma tv från ett annat företag nu eftersom det inte gick så bra hos er.
Tack för mig."
"Hej
Jag har talat med Jonas och han har förklarat för mig att han har försökt ringa dig 6 gånger både på hemtelefon och mobiltelefon samt e-postat dig. Men har inte lyckats få svar en enda gång (båda dina telefoner var avstängda). Detta innan du skrev ditt omdömme på Prisjakt. Han ville erbjuda dig en lösning som innebär längre liggtid sa han.
två bilder.
http://img509.images...tamailetel9.jpg
http://img267.images...30/mail4al7.jpg
"Jag avskyr verkligen folk som ljuger för att klara sig själv. Jag kan bevisa för dig hur det gick till. Jag skrev den 10/11 om förlängd liggetid. Detta får jag som svar."
Om du kollar datumet så stämmer det med samma dag som jag skrev mitt omdöme om er. Dessa mail kom dagen efter med att han inte fick tag i mig samma dag (den 12:e).
Vad får dig att tro att jag ens vill handla hos er nu när först bemöts av lögner. Sen försöker du fixa det så blir man missförtrodd och bemöt av ännu mer lögner?"
"Hej. Jag är bara en tredje part som försöker ta reda på vad som gått fel med din order, inget annat. Feedback behöver vi så vi lär av våra misstar. Du behöver absolut inte handla av oss i framtiden om du inte vill smile.gif var inte så jag menade.
Jonas ringde dig första gången redan den 11:e strax efter han skickat första e-posten men kunde inte nå dig. Din telefon var inte på.
Jag missförtror dig absolut inte, hade ni pratat med varandra den 11:e så är jag säker på att ni löst ärendet.
Tycker bara att det är synd att det slutade så illa.
"Hej.
Fick en avi med att jag ska betala frakt för tv:en. Men det är inte rätt eftersom det var ni själva som gjorde så jag inte kunde lösa ut den. Går ni inte med på det så hänvisar jag till konsumentköps lagen."
"Hej
Kan vi få ett telefonnummer som vi kan nå dig på. Vi har ringt dig på dessa tre nummer idag men får inga svar.
Telefon: 0***-76****
Mobil: 070-37*****
Mobil: 073-81*'***"
"För dte första har jag bara ett mobilnummer och det är 073-81******. Vart ni har fått det andra ifrån vet inte jag. Det har jag aldrig angivit. Vi använder inte vanlig telefon längre så det är inte så konsigt att det inte fungerar.
Det vanliga mobilnummret fungerar bra för alla andra. Har haft den på hela tiden."
"Hej
De andra numrena är via hitta.se när jag ringer numret du säger så är det som hela tiden har varit någon form av upptaget/hänvisningston.
Du har inte möjlighet att ringa oss?? 0345-20049"
"Så ni begär mer frakt av mig fast det var erat fel? Tar ni inte bort betalningsanmärkningen så gör jag en anmälan och hänvisar till mailen som jag befogade nedan att ni vägrade mig förlängd ligge tid."
"Hej. Vi kan under inga omständigheter förlänga ordrar som skickas på pall. Detta beror på att "pallordrar" skickas med bolaget "Poståkeriet" och inte "Posten". Poståkeriet har inga lager för att lagra pall under längre tid, utan de skickar ut pall direkt till kund.
Jonas har bara upplyst dig om att det skulle kosta dig 800-900 kronor i returfrakt om du inte hämtade ut din order (på grund av att det var omöjligt att förlänga liggtiden). Att du har tolkat detta som ett "hot" är mycket olyckligt. Dessutom visar din meddelandehistorik att du i princip gjort det omöjlig för Jonas att skapa en dialog med dig.
Förövrigt har säljaren Jonas, som hade hand om ditt ärende, slutat hos oss för snart 3 månader sedan.
Ha en bra dag.
Med Vänliga Hälsningar: Personalen på Fyndbörsen"
Som sagt så är det helt och hållet en värdelös attityd av företaget.
Redigerat av Unregistered14c052ab, 21 April 2008 - 20:50.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1 bild
90 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?