Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fyndbörsen

75 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 21 April 2008 - 12:28

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej.

Beställde en platt-tv av dem förra året. Problemet är att det vart en tvist angående liggetiden. Jag ville att den skulle bli en förlängd liggetid på 1-2 veckor på posten efterom jag ville hämta ut den när jag fick löning den 27:e. Det vart ett tvärt nej att det inte gick. De sa att jag skulle få betala för ca: 600:- i returfrakt. Självklart något som jag inte vill eftersom det var dem som nekade mig att köpa produkten efter de hade skickat den.

De kontakter mig dagen efter jag hade skrivit ett negativ omdöme här, och påstår att de har försökt att få tag i mig, och ville förlänga liggetiden. Just då hade jag beställt samma tv av ett annat företag så det var ju inte påtal att förlänga. Så de skyller på att det är mitt fel att de inte kunde nå mig på telefon, och att de hade skickat mail angående att det gick att förlänga. Vilket är helt och hållet skitsnack. Folk har kunnat nått mig ganska så bra under den tiden, så det är ganska konstigt att dem inte kunde. Nu har de skickat in det till inkasso och kräver mig på pengar. Vilket som är helt fel.

Befogar även PM här.

"Hej

För det första ber jag tusen gånger om ursäkt för vad som har hänt med din order. Det som drabbat dig får helt enkelt inte hända!

Jag var inte involverad i hanteringen av din order och skulle uppskatta stort om du kunde ge mig lite feedback så jag kan spåra upp vad som gått fel med din order.

Jag vill bara veta vilket ordernummer du hade hos oss och vilken säljare du varit i kontakt med.

Normalt skall det inte vara några problem att förlänga en liggorder, därför vill jag se vad som gått fel i ditt fall. Så att det aldrig händer i framtiden.

Om det finns det något jag kan göra för att kompensera detta fel så bara meddela mig.

Mvh: Adam på Fyndbörsen"

"Hej.

Mitt ordernummer var: FO13*** och det var med en Jonas jag pratade med. Han hotade med om jag inte tog ut paketet så skulle jag få betala 800-900 i returfrakt. Och hur det skullegå till vet jag inte eftersom jag bad om förlängd liggetid.

Men har beställt samma tv från ett annat företag nu eftersom det inte gick så bra hos er.

Tack för mig."

"Hej

Jag har talat med Jonas och han har förklarat för mig att han har försökt ringa dig 6 gånger både på hemtelefon och mobiltelefon samt e-postat dig. Men har inte lyckats få svar en enda gång (båda dina telefoner var avstängda). Detta innan du skrev ditt omdömme på Prisjakt. Han ville erbjuda dig en lösning som innebär längre liggtid sa han.

två bilder.

http://img509.images...tamailetel9.jpg
http://img267.images...30/mail4al7.jpg

"Jag avskyr verkligen folk som ljuger för att klara sig själv. Jag kan bevisa för dig hur det gick till. Jag skrev den 10/11 om förlängd liggetid. Detta får jag som svar."

Om du kollar datumet så stämmer det med samma dag som jag skrev mitt omdöme om er. Dessa mail kom dagen efter med att han inte fick tag i mig samma dag (den 12:e).

Vad får dig att tro att jag ens vill handla hos er nu när först bemöts av lögner. Sen försöker du fixa det så blir man missförtrodd och bemöt av ännu mer lögner?"

"Hej. Jag är bara en tredje part som försöker ta reda på vad som gått fel med din order, inget annat. Feedback behöver vi så vi lär av våra misstar. Du behöver absolut inte handla av oss i framtiden om du inte vill smile.gif var inte så jag menade.

Jonas ringde dig första gången redan den 11:e strax efter han skickat första e-posten men kunde inte nå dig. Din telefon var inte på.

Jag missförtror dig absolut inte, hade ni pratat med varandra den 11:e så är jag säker på att ni löst ärendet.

Tycker bara att det är synd att det slutade så illa.

"Hej.

Fick en avi med att jag ska betala frakt för tv:en. Men det är inte rätt eftersom det var ni själva som gjorde så jag inte kunde lösa ut den. Går ni inte med på det så hänvisar jag till konsumentköps lagen."

"Hej

Kan vi få ett telefonnummer som vi kan nå dig på. Vi har ringt dig på dessa tre nummer idag men får inga svar.

Telefon: 0***-76****
Mobil: 070-37*****
Mobil: 073-81*'***"

"För dte första har jag bara ett mobilnummer och det är 073-81******. Vart ni har fått det andra ifrån vet inte jag. Det har jag aldrig angivit. Vi använder inte vanlig telefon längre så det är inte så konsigt att det inte fungerar.

Det vanliga mobilnummret fungerar bra för alla andra. Har haft den på hela tiden."

"Hej

De andra numrena är via hitta.se när jag ringer numret du säger så är det som hela tiden har varit någon form av upptaget/hänvisningston.

Du har inte möjlighet att ringa oss?? 0345-20049"

"Så ni begär mer frakt av mig fast det var erat fel? Tar ni inte bort betalningsanmärkningen så gör jag en anmälan och hänvisar till mailen som jag befogade nedan att ni vägrade mig förlängd ligge tid."

"Hej. Vi kan under inga omständigheter förlänga ordrar som skickas på pall. Detta beror på att "pallordrar" skickas med bolaget "Poståkeriet" och inte "Posten". Poståkeriet har inga lager för att lagra pall under längre tid, utan de skickar ut pall direkt till kund.

Jonas har bara upplyst dig om att det skulle kosta dig 800-900 kronor i returfrakt om du inte hämtade ut din order (på grund av att det var omöjligt att förlänga liggtiden). Att du har tolkat detta som ett "hot" är mycket olyckligt. Dessutom visar din meddelandehistorik att du i princip gjort det omöjlig för Jonas att skapa en dialog med dig.

Förövrigt har säljaren Jonas, som hade hand om ditt ärende, slutat hos oss för snart 3 månader sedan.

Ha en bra dag.

Med Vänliga Hälsningar: Personalen på Fyndbörsen"

Som sagt så är det helt och hållet en värdelös attityd av företaget.

Redigerat av Unregistered14c052ab, 21 April 2008 - 20:50.

Postad 21 April 2008 - 14:07

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Hej,

Först och främst vill jag beklaga detta men även påpeka att jag handlat hos dom flera gånger och aldrig haft några problem så du måste haft en J***A otur.
Hoppas det löser sej för alla involverade.
Lycka till.

Mvh/ Lion_Paw

Postad 21 April 2008 - 16:21

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Sista pm:et idag...

"Adam som skickade PM till dig första gången jobbar normalt med IT på företaget och är inte fullt insatt i alla bestämmelser gällande leveranser (i detta fallet liggtider). Det var därför han använde uttrycket "normalt sett" när han uttryckte sig om liggtider. Han skickade bara ett välmenande PM för att få feedback.

Det är ditt val att publicera vad du vill på vilket forum du vill. Men var beredd på att vi kommer att besvara alla dina anklagelser med den fakta vi har, och kan ta fram, om dig.

Vår PM korrespondans slutar här.

Vill du nå oss i framtiden så är vårat telefonnummer: 0345-20049

Med Vänliga Hälsningar: Personalen på Fyndbörsen"

Så nu har de okunnig personal som sköter deras leveransbestämmelser. Skönt och höra...

Postad 21 April 2008 - 16:53

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Måste hålla med Lion_Paw där. Du måste ha haft en jäkla otur mannen och jag hoppas att det löser sig, ingen är felfri.
Jag har bara bra saker å säga om Fyndbörsen. Köpte min plasma, reciever, sub å massa kablar från dem från något år sen. När dem inte hade subben jag ville ha så mailade dem snabbt tillbaka å erbjöd mig en dyrare. Jag fick svar på mina mail efter någon timme och allt funkade perfekt, leveransen fick jag några dagar sen smärtfritt.
Att anklaga att fynbörsen lurar kunder bara för att det hände ett litet misstag från deras sida mot just dig är lika fel som att säga att konsum lurar kunder för att en expidit inte ville returnera en omogen avocado "jag vet jämförelsen e lite mysko" men du hajjar poängen hoppas jag. Bara för att en anställd på fyndbörsen gjorde ett misstag borde du inte anklaga hela fyndbörsen (flera anställda) för att dem lurar sina kunder.
Jag förstår verkligen att du kände dig lurad, förbannad å besviken på dem men shit happends sometimes, med lite tålamod och vänlighet så löser sig dem flesta problemen garanterat.

Som sagt, jag hoppas att det löser sig för dig.

Postad 21 April 2008 - 17:09

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Bara för att en anställd på fyndbörsen gjorde ett misstag borde du inte anklaga hela fyndbörsen (flera anställda) för att dem lurar sina kunder.

Problemet är ju att det är nu 3 olika versioner som de har kommit med. Det är jag som åker på det iom de har skickat inkasso.

Fast jag samlar ihop lite material, och har lite rådfrågning från några juridiska vänner. Så det där försvinner snart. Om inte fyndbörsen får sitt förnuft till fånga.

Postad 21 April 2008 - 17:18

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Förstår inte hur du kan få det till bedrägeri??? Känns som att du överreagerar lite. Du fick ju förklaring att det inte går att ändra liggtiden pga av att poståkeriet inte tillåter det.

Jag har fortsatt förtroende för Fyndbörsen och kommer att fortsätta att handla där. Nästa gång du ska köpa något så kanske du ska vänta tills lönen kommer :(

MVH Kribban

Postad 21 April 2008 - 17:18

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Men gjorde du det efter du lagt beställningen? Då paketet redan var på väg hos Poståkeriet? / en jurist

Postad 21 April 2008 - 17:24

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Dom säger ju att dom har ringt dig! Har dom det eller inte så lär det synas i era specade avier. då e det ju klart vem som ljuger och vem som bör stå för kalaset så att säga.Sen vad lagen säger det bryr jag mig inte så mycket om. Har dom inte ringt ditt riktiga nummer "mobilen" numret som du bör ha lämnat till dom vid beställningen,ja då tycker inte jag att det ska va nåt snack, då ska Fyndbörsen betala frakten.
Själv har jag bara goda erfarenheter av Fyndbörsen.

Postad 21 April 2008 - 17:26

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Dom säger ju att dom har ringt dig! Har dom det eller inte så lär det synas i era specade avier. då e det ju klart vem som ljuger och vem som bör stå för kalaset så att säga.Sen vad lagen säger det bryr jag mig inte så mycket om. Har dom inte ringt ditt riktiga nummer "mobilen" numret som du bör ha lämnat till dom vid beställningen,ja då tycker inte jag att det ska va nåt snack, då ska Fyndbörsen betala frakten.
Själv har jag bara goda erfarenheter av Fyndbörsen.

Jag har samma nummer på eniro som jag gav till dem. Att de skulle ha ringt är ju ganska så osannolikt. Än när jag inte skulle ha den längre.

Postad 21 April 2008 - 17:27

Macaddict
  • Macaddict
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Det är ditt val att publicera vad du vill på vilket forum du vill. Men var beredd på att vi kommer att besvara alla dina anklagelser med den fakta vi har, och kan ta fram, om dig.

Vad är det för "fakta" de har och kan ta fram om dig? Jag tolkar det som ett indirekt hot.

1. Polisanmäl
2. Kontakta Konsumentombudsmannen/Konsumentverket.

Postad 21 April 2008 - 17:34

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vad är det för "fakta" de har och kan ta fram om dig? Jag tolkar det som ett indirekt hot.

1. Polisanmäl
2. Kontakta Konsumentombudsmannen/Konsumentverket.

Tack, ska göra.

Postad 21 April 2008 - 17:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Jag har precis lagt en beställning på ett Kef/Onkyo paket från Fyndbörsen och har än så länge bara positiva erfarenheter, svarar snabbt på mail, korrekt information och trevliga i telefon. Dock så händer det väldigt lätt att det blir något missförstånd som ibland tyvärr leder till tråkigheter.

Redigerat av lobo, 21 April 2008 - 17:37.

Postad 21 April 2008 - 17:38

Newman75
  • Newman75
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken på när du bett om den förlängda "liggtiden". För om du gjort det efter beställningen är lagd är det väl du som gjort fel från början och inte frågat om det är möjligt att ändra på leverans villkoren?

Postad 21 April 2008 - 17:40

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
blev också nyfiken på Karlsson_k´s fråga. Bad du om liggetiden före eller efter dem skickade beställningen?

Postad 21 April 2008 - 17:45

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Fakta ja det kan vara tidigare gjorda affarer slutförda och inte slut förda, kreditkontrollen, skulder inkassokrav sen tidigare.samtals inspelningar och Mail trafik. Tror inte dom spelar in sina samtal men många gör det. Sen så tror jag inte dom menade det som nåt hot på nåt sätt utan lägger du ut allt som du får av dom på ett öppet forum så vill "måste dom svara och då får du vara beredd på ta det mesta dom har på dig o dina samtal och mail etc, etc

Postad 21 April 2008 - 17:50

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Bild på deras mailsvar VARFÖR de inte kunde låta den ligga där.

http://img509.images...74/mail1xp4.jpg

Ja. Det var dagen efter den skickades eller samma dag. Kommer inte ihåg.

Postad 21 April 2008 - 17:51

Macaddict
  • Macaddict
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Fakta ja det kan vara tidigare gjorda affarer slutförda och inte slut förda, kreditkontrollen, skulder inkassokrav sen tidigare.samtals inspelningar och Mail trafik. Tror inte dom spelar in sina samtal men många gör det. Sen så tror jag inte dom menade det som nåt hot på nåt sätt utan lägger du ut allt som du får av dom på ett öppet forum så vill "måste dom svara och då får du vara beredd på ta det mesta dom har på dig o dina samtal och mail etc, etc

PUL. Bara att anmäla som sagt var.

Postad 21 April 2008 - 17:53

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Detta känns aningen konstigt, fyndbörsen har alltid fungerat för mig och även fått mycket bra support..

Redigerat av Unregistered1272, 21 April 2008 - 17:53.

Postad 21 April 2008 - 17:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Ja det där är allt lite svårtolkat men personligen så hade iaf jag upplevt det som ett indirekt "hot"...!! Känns ju trots allt som att FB borde kunna vara aningen service-minded i sådana här frågor... har själv handlat ett par ggr av dom och det har funkat OK...!!

Sen kan man ju tycka att du skulle kollat upp INNAN köpet om det var OK att låta kollit stå tills löning eller bett dom skicka varan lagom till lön....

Postad 21 April 2008 - 17:53

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Bild på deras mailsvar VARFÖR de inte kunde låta den ligga där.

http://img509.images...74/mail1xp4.jpg

Ja. Det var dagen efter den skickades eller samma dag. Kommer inte ihåg.

ok, vad är problemet här??

Postad 21 April 2008 - 17:59

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Om det var efter att dem skickade beställningen som du bad om liggetiden så är det inte deras misstag, det var tyvärr ditt. Liggetiden måste man be om när man lägger beställningen, annars så tar åkeriet (tror att det är DHL) betalt av Fyndbörsen för den extra tid pallen ligger i deras lager, och det blir en förlust för fyndbörsen pga av ditt misstag. Så tolkade jag deras svar.

Postad 21 April 2008 - 18:03

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Fick du inkasso kravet först nu?
Du fick mailet 12 sept 2007.
Va du i kontakt med dom fler gånger i september och försökte reda ut det?
Eller njöt du bara av den nya tvn och drömde dig bort från allt missär :(

Postad 21 April 2008 - 18:06

Macaddict
  • Macaddict
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ett tips är att spela in alla samtal man har med företaget ifråga. Gör det själv varje gång och har faktisk använt mig av inspelat material två gånger. Kan säga att problemen löste sig illa kvickt.

Postad 21 April 2008 - 18:15

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

• 846 inlägg
  • 0
Jag kan inte förstå vad det är Fyndbörsen har gjort fel... DU beställer en vara, de levererar, du har inte pengar att betala varan... DE måste betala för att du inte har pengar att betala varan du beställt... De försöker ändå tillgodose dig (för att inte få dåligt omdöme). Har jag missförstått?

Postad 21 April 2008 - 18:18

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
och det här hände för mer än ett halvår sen?

Postad 21 April 2008 - 18:27

Bigwizzie
  • Bigwizzie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag tycker att felet är ditt och att du bara har dig själv att skylla...

Postad 21 April 2008 - 18:40

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Företag är menade att vara vinstmaskiner, om dom inte skulle vara det så är det KK som gäller.

Sedan tycker jag väl att man inte bara kan kasta iväg vad som helst i ett forumet utan att förvänta sig ett svar tillbaka.

Läxan är väl denna i just den här affären, ha pengarna innan beställning så att paketet går att lösa ut, man kan ju även ta sig tid att läsa köpvillkoren på de olika butikerna man ämnar att beställa ifrån.

Fyndbörsens köpvillkor

Postad 21 April 2008 - 18:40

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Jag tycker att felet är ditt och att du bara har dig själv att skylla...

Jag håller med du borde väntat tills du kunde betala..lär ni er det nu barn!

Postad 21 April 2008 - 18:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Den maximala tid som en order kan ligga hos Posten utan att hämtas ut av dig som kund kallas liggtid. Liggtiden för ett vanligt postpaket (1 kolli som väger under 20kg) är 1 månad. Liggtiden för pall ett och företagspaket är 14 dagar. Om din order inte löses ut i tid går den i retur till oss på Fyndbörsen, och du kommer debiteras fraktkostnaderna.

Postad 21 April 2008 - 18:44

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

"Hej. Vi kan under inga omständigheter förlänga ordrar som skickas på pall. Detta beror på att "pallordrar" skickas med bolaget "Poståkeriet" och inte "Posten". Poståkeriet har inga lager för att lagra pall under längre tid, utan de skickar ut pall direkt till kund.

Nu verkar det ju som om paketet har skickats med "poståkeriet"...!! Borde ju iaf vara 14 dagar enligt ovanstående inlägg....

Postad 21 April 2008 - 19:08

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
mmjo 14 dagar, men kollar man på dem två bifogade bilderna så ser man att han skickar mailet den 11e sept 2007 å frågar om han kan lägga undan varan till den 27e, så det är mer än 14 dagar. Så tyvärr AnnaDea... Fyndbörsen har rätt och Polisen eller Konsumentverket som macaddict säger kommer inte kunna att hjälpa dig...

Postad 21 April 2008 - 19:22

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vad folk inte verkar förstå är att anledningen jag frågade var att jag visste att det fattades dagar. Därav frågan om man kunde förlänga det. Sen var det frågan om 1-2 extra dagar.

Själva frågan var om de kunde förlänga det fast de ville inte. Sen kommer de med en massa lögner.

Ja. Det är första inkasso kravet jag får av dem.

Postad 21 April 2008 - 19:41

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Tycker inte heller att detta på något sätt är fyndbörsens fel och att rubriken borde ändras.

Jag har handlat där många gånger för stora belopp och visst ngn gång har det skitit sig med leveranser men de har alltid löst det på ett acceptablet sätt.

Postad 21 April 2008 - 19:45

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Det låter jag konsumentverket avgöra med all information jag har.

Postad 21 April 2008 - 19:55

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Vilken information? dom kommer bara kolla på deras köpvilkor och säga jaha du skulle kollat upp det innan vi kan inte göra något

Postad 21 April 2008 - 19:59

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag tycker att de mail du publicerat beskriver en konversation med Fyndbörsen där de trots att du inte kan betala frågar om det går att lösa på annat sätt.

Självklart kan ju inte Fyndbörsen påverka fraktbolagets regler och jag antar att du godkänt köpvillkoren vid beställningen.

Jag tror inte att du har en chans att få rätt i just det här fallet faktiskt.

Tycker faktiskt det är lite synd att Fyndbörsen utmålas som syndabock i rubriken här också!

Redigerat av junkan, 21 April 2008 - 20:00.

Postad 21 April 2008 - 19:58

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vilken information? dom kommer bara kolla på deras köpvilkor och säga jaha du skulle kollat upp det innan vi kan inte göra något

Så du påstår att de har gett korrekt och sanningsenliga svar på mailen jag postade?

De har ändrat sig TRE gånger.

Postad 21 April 2008 - 20:05

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Att de svarat olika är självklart inte bra men tycker du att det är rimligt att en butik skall gå med förlust för att du beställt ngt du inte kan betala.

Hade du fått betala merkostnaden för butiken så hade det ju säkert handlat om ungefär den summan du nu får betala, vad är egentligen problemet?

Tycker även det är konstigt att du redan 12:e har beställt den hos någon annan, den borde väl också komma innan du hade pengar, var den månne billigare?

Redigerat av junkan, 21 April 2008 - 20:08.

Postad 21 April 2008 - 20:06

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag tycker att de mail du publicerat beskriver en konversation med Fyndbörsen där de trots att du inte kan betala frågar om det går att lösa på annat sätt.

De ville lösa det dagen efter jag gav dem ett dåligt omdöme.

Är det inte i företagets intresse att få sin produkt såld? Är företaget så oseriösa så de kan inte förutspå att det kan förekomma problem så kunden kanske måste hämta ut den 1-3 dagar efter liggetid? Fyndbörsen har ju aldrig visat någon som helst god företagsanda.

Att de svarat olika är självklart inte bra men tycker du att det är rimligt att en butik skall gå med förlust för att du beställt ngt du inte kan betala.

Hade du fått betala merkostnaden för butiken så hade det ju säkert handlat om ungefär den summan du nu får betala, vad är egentligen problemet?

Vi kunde ha garanerad löst det med DHL så jag kunde betala den extra dagen den låg där. Fast det var inget de var ute efter att vilja lösa. Den skulle tillbaks. Sen när de fick ett negativ omdöme på prisjakt så ville de lösa det fast jag hade skrivit innan att jag skulle beställa hos en annan för de inte ville att jag skulle köpa deras produkt.

Postad 21 April 2008 - 20:38

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Tycker inte Fyndbörsen gjort något fel i denna fråga, man beställer inte saker utan att man vet man kan betala FÖRST.

Att du sen kommer tillbaka till Fyndbörsen och säger att du inte kan hämta ut kollit förrän den 27:e i månaden visste ju inte Fyndbörsen om när de skickade kollit till dig.

Du nämner sen att dom hotar dig, att dom hotar dig betala returfrakten som de har rätt till enligt avtal???

Om man läser mailet du lagt upp från Jonas ser jag ingenting som kan uppfattas som hot, han förklarar enligt avtal att de vill ha betalt för returfrakten eftersom godset inte kan stå så länge på åkeriet utan att det kostar Fyndbörsen pengar.

Jag vet att speditörerna tar faktiskt betalt per dag om det överskrider.

Fyndbörsen har absolut inte gjort något fel eftersom du inte varit tillräckligt tydlig i din kommunikation med dom när du beställde produkten.

Postad 21 April 2008 - 20:54

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Tycker inte Fyndbörsen gjort något fel i denna fråga, man beställer inte saker utan att man vet man kan betala FÖRST.

Att du sen kommer tillbaka till Fyndbörsen och säger att du inte kan hämta ut kollit förrän den 27:e i månaden visste ju inte Fyndbörsen om när de skickade kollit till dig.

Du nämner sen att dom hotar dig, att dom hotar dig betala returfrakten som de har rätt till enligt avtal???

Om man läser mailet du lagt upp från Jonas ser jag ingenting som kan uppfattas som hot, han förklarar enligt avtal att de vill ha betalt för returfrakten eftersom godset inte kan stå så länge på åkeriet utan att det kostar Fyndbörsen pengar.

Jag vet att speditörerna tar faktiskt betalt per dag om det överskrider.

Fyndbörsen har absolut inte gjort något fel eftersom du inte varit tillräckligt tydlig i din kommunikation med dom när du beställde produkten.

Håller tyvärr med Packetloss, Jobbar själv i butik och att göra med både posten och poståkeriet dagligen. Och dom har inget att göra med själva företaget. Att du sen ville förlänga liggetiden, är något som tyvärr inte är möjligt med poståkeriet.

Att beställa något man inte har pengar till, är hellre inte okey tycker jag. Fyndbörsen är ett gott varumärke i mina ögon och pga lite missförstånd och tjurighet så har allt blivit knas.

Postad 21 April 2008 - 21:37

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Att du sen ville förlänga liggetiden, är något som tyvärr inte är möjligt med poståkeriet.

Enligt Posten och DHl går det om man kommer överens med företaget.

Att beställa något man inte har pengar till, är hellre inte okey tycker jag.

Hur vet du att jag inte hade pengar? Klart jag hade det. Fast strul med uttag från en pokersida gjorde så man fick vänta på lönen.

Det var det som kom idag. Två andra användare här var det som tyckte jag skulle anmäla det för de tog det som olaga hot mot mig.

Du verkrar ha missuppfattat det hela. De nekar mig att ha några extra dagars liggetid. Det är de som nekar mig ett köp. Har de försökt med allt att hjälpa mig att kunna köpa produkten?

Nej. Läs sista PM:et de skickade.

Postad 21 April 2008 - 21:42

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Sen varför skriver folk att Fyndbörsen inte kunde veta att det skulle bli extra liggetid. Det låter som att jag planerade det från första början. Jag kan läsa klart och tydligt på deras hemsida att det är två veckor. Varför skulle jag annars fråga dem om extra liggetid om det ändå skulle ligga tiden ut tills jag fick pengar?

Kan folk läsa igenom alla inlägg innan de säger något? Fått svara på lite extra onödiga inlägg som jag skulle ha sluppit om de hade läst vad som har stått tidigare.

Postad 21 April 2008 - 21:51

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Hur vet du att jag inte hade pengar? Klart jag hade det. Fast strul med uttag från en pokersida gjorde så man fick vänta på lönen.

Alltså hade du inte pengar när du beställde?

Postad 21 April 2008 - 21:59

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0
:(

Perfekt sätt att skaffa vänner på....

Det var varken menat sarkastiskt eller ironiskt. Om du läser igen så ser du förhoppningsvis att det var en fråga, därav frågetecknet. En fundering bara: om man inte har tillgång till pengar när man köper något så har man väl inte pengar vid det tillfället. Men jag kan ha fel......

Men jag kan hålla med om att det var en ganska onödig fråga. Ska hålla mig från att skriva fler inlägg, jag vill ju inte trampa på några ömma små tår.

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 21 April 2008 - 22:02.

Postad 21 April 2008 - 22:05

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Är det en trend idag och inte ta något personligt ansvar, skyll allt på företagen.

Problem med ekonomi är just tillgång till pengar, kan man inte nå dem så har man ett problem. Detta oavsett vart de befinner sig i världen.

Som jag ser det så la du en beställning ett visst datum, du hade läst köpvillkoren som man uppmanas till att göra och godtog dessa när du effektuerade ordern. Att du sedan begär förlängning av liggtiden för sent kan ju inte belastas företaget. Det här gäller nog oavsett hur många versioner av samma historier de har nyttjat. Jag menar allt står ju där i köpvillkoren, det står ju där av en anledning.

Posten och DHL, hur är deras koppling till poståkeriet? för jag vet om jag ringer till posten och frågar om poståkeriets verksamhet så får jag ett nytt telefon nummer och de ber mig ringa dit dom svarar alltså inte alls på något, till dhl har jag faktiskt inte ringt och frågat så där kan jag inte svara. Jag är faktiskt genuint intresserad av detta.

Notera att jag aldrig har handlat från Fyndbörsen men jag anser att man ska inte dra ett företag ned i gyttjan hur som helst, sen kan man alltid tolka hot hit och dit, betraktarens öga eller eller lyssnarens öra som avgör om det känns som ett hot eller inte. Själv tycker jag inte att det speciellt allvarligt, men det är jag det.

Postad 21 April 2008 - 22:49

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Fyndbörsen är helsjyssta, men som köpare måste man veta sina skyldigheter när man träder in i avtal.

Eftersom marginalerna är rätt låga i branschen kan man bara inte komma efteråt begära liggetid och börja böka, det kostar företaget som säljer och äter lätt upp vinsten.

Detta fall är ju glasklart där köparen inte tagit sitt ansvar som kund.

Postad 21 April 2008 - 22:58

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

De ville lösa det dagen efter jag gav dem ett dåligt omdöme.

Är det inte i företagets intresse att få sin produkt såld? Är företaget så oseriösa så de kan inte förutspå att det kan förekomma problem så kunden kanske måste hämta ut den 1-3 dagar efter liggetid? Fyndbörsen har ju aldrig visat någon som helst god företagsanda.
Ligger väl i deras intresse att få in pengar, när oseriösa personer handlar utan att ha pengar. Kan lova dig att det inte ligger i deras intresse att skicka produkter och inte få betalt för dem eller ta tillbaka dem och gå minus.

Vi kunde ha garanerad löst det med DHL så jag kunde betala den extra dagen den låg där. Fast det var inget de var ute efter att vilja lösa. Den skulle tillbaks. Sen när de fick ett negativ omdöme på prisjakt så ville de lösa det fast jag hade skrivit innan att jag skulle beställa hos en annan för de inte ville att jag skulle köpa deras produkt.
Hade du pengar för att betala DHL? Om jag hade varit företagare hade jag varit ytterst tveksam med att ligga ute med pengar hos DHL för någon som inte kunde betala i första skedet

Enligt Posten och DHl går det om man kommer överens med företaget.

Hur vet du att jag inte hade pengar? Klart jag hade det. Fast strul med uttag från en pokersida gjorde så man fick vänta på lönen. Med andra ord hade du inga betalningsmedel...

Det var det som kom idag. Två andra användare här var det som tyckte jag skulle anmäla det för de tog det som olaga hot mot mig.

Du verkrar ha missuppfattat det hela. De nekar mig att ha några extra dagars liggetid. Det är de som nekar mig ett köp. Har de försökt med allt att hjälpa mig att kunna köpa produkten?
Det verkar som det är du som har missuppfattat köpvilkoren. Jag kan inte läsa att det har nekat dig ett köp. Har du försökt med allt för att lösa ut paketet? Du kunde väl gått till banken och tagit ett lån på några dagar så du kunde göra rätt för dig.

Nej. Läs sista PM:et de skickade.

Håller med Ola ovan att det nästan verkar gå en trend i att inte ta något personligt ansvar.

Har bara handlat av fyndbörsen en gång, var mycket nöjd med deras snabba svar via mail och snabb leverans.

Postad 22 April 2008 - 09:44

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ligger väl i deras intresse att få in pengar, när oseriösa personer handlar utan att ha pengar. Kan lova dig att det inte ligger i deras intresse att skicka produkter och inte få betalt för dem eller ta tillbaka dem och gå minus.

Vad gjorde de för att försöka fixa det? Det är otroligt att ni propagerar för att Fyndbörsen har agerat rätt. Herregud. Ni är det enda forumet som håller med dem. Ett av de större spelforum säger direkt att det var företaget som har agerat fel.

Hade du pengar för att betala DHL? Om jag hade varit företagare hade jag varit ytterst tveksam med att ligga ute med pengar hos DHL för någon som inte kunde betala i första skedet

Vad är det inte du förstår? Har du ens läst vad jag har skrivit? Hur ###### svårt ska det egentligen vara?

JAG HADE PENGAR!!!!! <------ LÄS FÖR FAN!

Med andra ord hade du inga betalningsmedel...

Då vet vi vart din intelligens står. Så fort du har tappa t bort ditt bankkort och inte kan ta ut pengarna så ÄGER DU DEM INTE LÄNGRE!

Har du försökt med allt för att lösa ut paketet?

Ja. Jag kontaktade de ansvariga. Det vill säga Fyndbörsen. Du verkar glömma helt och hållet vilken som är kund och säljare här. Vilkens intresse är det att få sin produkt såld? Vad har företaget gjort för att försöka hjälpa mig? De kom inte ens med en lösning. De ljög mig rätt i ansiktet. Bara efteråt ville de lösa det. Och det är bara för det skulle skada dem själva.

Postad 22 April 2008 - 09:50

Unregistered14c052ab
  • Unregistered14c052ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Folk verkar missförstå väldigt mycket här. Det handlar inte ett skit om att jag inte har läst angående liggetiden. Jag var väl medveten om två veckors liggetid. och deras köpvillkor. Jag fick problem med ekonomin EFTER jag hade beställt. Kan hända vem som helst, nät som helst!

Vad problemet är att företaget ljög och nekade mig hjälp. Det framkommer senare att de kunde hjälpa och det skulle kunna lösas. Det är där problemet ligger. Kan folk koncentrera sig på det? Gjorde Fyndbörsen rätt eller fel just DÄR!!!

Så slipper vi en massa onödigt tjaffs som inte ens är relevant.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.