trodde jag inte heller
Postad 22 April 2008 - 14:56
trodde jag inte heller
Postad 22 April 2008 - 15:50
Finns 2 kontakter med Power SW med en röd/svart och en vit/svart undrar var man ska ansluta dom kanske någon vänlig själ som vet på Inet där jag köpte den visste dom inget
trodde jag inte heller
Vilken tur att jag vet då.
Den svarta och röda kopplar du på Power SW platsen på den lilla vita adaptern du fick med och den andra PowerSW kopplar du på displayen. Om du tar ur hållaren för dvd/cd-romen så ser du två stycken piggar(en kontakt alltså) längst ut till höger(om du tittar från baksifrån) ovanför en röd,grön och lila kabel. Sätt den där.
Postad 22 April 2008 - 16:57
Jag har 2 enstiftskontakter (M/B PWR och GND) är dessa till power LED eller vad är de till?
Postad 22 April 2008 - 17:33
Postad 22 April 2008 - 17:51
Vilken tur att jag vet då.
![]()
Den svarta och röda kopplar du på Power SW platsen på den lilla vita adaptern du fick med och den andra PowerSW kopplar du på displayen. Om du tar ur hållaren för dvd/cd-romen så ser du två stycken piggar(en kontakt alltså) längst ut till höger(om du tittar från baksifrån) ovanför en röd,grön och lila kabel. Sätt den där.
Dom sitter fast någonstans i ena änden (försvinner bakom displayen ) så där e de inga problem var dom ska kopplas men i andra änden har jag 2 kablar som de står Power SW på
Postad 22 April 2008 - 18:14
Postad 22 April 2008 - 18:18
Det står beskrivet i Antecs FAQ.
Vore jättebra om dom såg ut så som på bilden
men mina e det 2 stift på varje och på båda står det POWER SW
enda kontakter jag har ledigt på moderkortet
message/power Sleep Led
Postad 23 April 2008 - 09:38
Vore jättebra om dom såg ut så som på bilden
men mina e det 2 stift på varje och på båda står det POWER SW
enda kontakter jag har ledigt på moderkortet
message/power Sleep Led
Kolla vilken det är som kommer från knappen på fronten.....den ska in på displayen som beskrivet i FAQ och den andra ska till moderkortet (alltså den som kommer från displayen ska till moderkortet).
Postad 24 April 2008 - 20:28
PowerSw1.jpg 88.82K
1 Antal nerladdningarVerkar otroligt förvirrande varför har dom inte anslutit dom direkt till frontpanelen eftersom de då går att starta mottagaren både med knappen o fjärrkontrollen då ju dessutom har dom inte koll på hur sladdarna ser ut i sin egen FAQ dom som finns på bilden finns INTE i min mottagareKolla vilken det är som kommer från knappen på fronten.....den ska in på displayen som beskrivet i FAQ och den andra ska till moderkortet (alltså den som kommer från displayen ska till moderkortet).
bifogar en bild
Redigerat av viking39, 24 April 2008 - 22:26.
Postad 25 April 2008 - 16:23
PowerSw1.jpg 88.82K 1 Antal nerladdningar
Verkar otroligt förvirrande varför har dom inte anslutit dom direkt till frontpanelen eftersom de då går att starta mottagaren både med knappen o fjärrkontrollen då ju dessutom har dom inte koll på hur sladdarna ser ut i sin egen FAQ dom som finns på bilden finns INTE i min mottagare
bifogar en bild
Som jag tidigare sa så ska den vita/svarta till displayen och den andra+gnd till moderkortet. Det måste stå i moderkortets manual vart kablarna från on/off ska gå. På mitt moderkort(ASUS p5e-vm hdmi) fanns en liten adapter där power sw och gnd var uppmärkta. Om du har nåt liknande så sätt dem där.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?