Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Till alla som har GA-MA78GM-S2H

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2008 - 16:28

Unregistered46ba5a4b
  • Unregistered46ba5a4b
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Använder AMD 5000+ Black till detta kort som är klockat till 3GHz. Vid uppspelning av Fantastic Four (1080p) fryser datorn efter ca 1 min....har testat med diverse codec och program. Filmen flyter bra och har inga problem med ljud. Bara det att datorn fryser. Har även tittat efter vad som händer när filmen är igång. Temp2 och Temp3 rusar iväg som f*n! Se skärmdump.

Har nån annan som har detta kort stött på detta (el. liknande) problem? CPU belastning mellan 50-60% under uppspelning.

Bifogad fil  screen.jpg   214.71K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 April 2008 - 21:39

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Ja jag har ett liknande problem i blueray har samma cpu 5000+ har inte hunnit kolla allt ännu men jag skall ,, återkommer ..men vill fråga dig vilken HDMI version har du ?

Postad 25 April 2008 - 08:04

Unregistered46ba5a4b
  • Unregistered46ba5a4b
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja jag har ett liknande problem i blueray har samma cpu 5000+ har inte hunnit kolla allt ännu men jag skall ,, återkommer ..men vill fråga dig vilken HDMI version har du ?

Just nu kör jag via VGA tills jag får min nya TV, men kortet är väl 1.3 certifierad? Skicka gärna med temp-info vid uppspelning. Det är verkligen stekhett på bryggan, så allt som sagts om att kortet har värmeproblem verkar stämma. Jag ska testa att klocka ner lite för att se vad som händer.

Postad 25 April 2008 - 08:26

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Ok. Tyvärr har lite ont om tid just nu, men jag skall försöka stämma av allt o kolla riktigt vad som händer.
Men när du säger det om det nu är Tempraturen på kortet, borde inte det innebära att den skulle hacka lite först, eller ? innan det nyper helt, har för mig att mina stopp har betett sig på det sättet

MVH H

Postad 25 April 2008 - 09:02

Unregistered46ba5a4b
  • Unregistered46ba5a4b
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ok. Tyvärr har lite ont om tid just nu, men jag skall försöka stämma av allt o kolla riktigt vad som händer.
Men när du säger det om det nu är Tempraturen på kortet, borde inte det innebära att den skulle hacka lite först, eller ? innan det nyper helt, har för mig att mina stopp har betett sig på det sättet

MVH H

Jo först hackar det, sen fryser bilden men ljudet är fortfarande igång, sen försvinner även ljudet. Då måste jag boota om B)

Postad 25 April 2008 - 10:56

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Uppdatera BIOS till senaste versionen (se manualen till moderkortet)

Glöm inte att ställa in HDMI i BIOS default är DSUB/DVI inte DSUB/HDMI)

Jag har inte detta problem med exakt samma setup. Har 35-50% CPU load på x264 1080p med fabriksklockad CPU. Prova att klocka ner CPU till fabriksinställningen.

Jag kör

Media player classic
Haali Media Splitter
CoreAVC
AC3Filter
VSFilter (Direct VOB sub auto loading version)

/edit ser att det är speedfan.. ska testa lite med det.

och det funkar utmärkt.

Vilket program kollar du temperaturerna med? Dags att börja testa lite tweaks med överklockning av GPU och CPU osv.... GPU'n går tydligen att överklocka till 1100 utan problem.. (500 eller 501 är default)

Redigerat av Unregistereda33d64e8, 25 April 2008 - 10:57.

Postad 25 April 2008 - 12:58

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Uppdatera BIOS till senaste versionen (se manualen till moderkortet)

Glöm inte att ställa in HDMI i BIOS default är DSUB/DVI inte DSUB/HDMI)

Jag har inte detta problem med exakt samma setup. Har 35-50% CPU load på x264 1080p med fabriksklockad CPU. Prova att klocka ner CPU till fabriksinställningen.

Jag kör

Media player classic
Haali Media Splitter
CoreAVC
AC3Filter
VSFilter (Direct VOB sub auto loading version)

/edit ser att det är speedfan.. ska testa lite med det.

och det funkar utmärkt.

Vilket program kollar du temperaturerna med? Dags att börja testa lite tweaks med överklockning av GPU och CPU osv.... GPU'n går tydligen att överklocka till 1100 utan problem.. (500 eller 501 är default)

Tack Mascot

Det är troligen som du säger man får meka sig fram lite till en bra setup, jag har inte gjort detta
men jag var på GPU i bios ,, hmm jag skruvade upp den till 600 Mhz först gick ju bra, sen tänkte jag ok 850 Mgz då, blev det svart som i kålkällaren ,, haha, kom inte ens in i bios så jag fick nolla strömen Cmos tog ut bateriet ställde default i bios igen så nu går den igen haha Men har multiplern ställd i CPU på 15 3ghz hur stabill som helst AMD 5000+

Du detta med att ställa GPU hur gör man nån som vet kanske? Jag har aldrig mekat med klockfrekvenser i GPU då Jag inte spelarspel eller så, men inser att blueray suger nått kopiöst med kraft ur allt

Om jag skall spekulera, så skall det nog vara en Cpu med en am2+ socket på detta moderkort, jag tror det hade gjort jobbet egentligen då!

mvh H

Redigerat av halvledaren, 25 April 2008 - 13:01.

Postad 25 April 2008 - 13:17

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jo först hackar det, sen fryser bilden men ljudet är fortfarande igång, sen försvinner även ljudet. Då måste jag boota om B)

Samma men jag slipper boota, men någongång har jag fått stänga av programet i enhetshanteraren , men det skall nog f-n vara en quad för att det skall bli rigtigt bra.. återkommer ,, ha det // H

Postad 25 April 2008 - 15:25

Unregistered46ba5a4b
  • Unregistered46ba5a4b
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vill du ändra GPUn i BIOS trycker du på CTRL+F1. Sen skriver du vad du vill ha ut. Jag har nu grundinställningarna till GPUn och lyckades spela upp hela filmen!! Hade tidigare pillat med GPUn, kanske var det som orsakade felet. Men jag är fortfarande inte nöjd med temperaturen på nordbryggan.

Mascot, jag använder Speedfan (tycker det ger ganska korrekta värden). Kan du posta tempen vid uppspelning av fantastic four eller nån annan 1080p rulle? Så att vi får jämföra...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.