När en CD-skiva sprängdes i min externa CD-brännare så plockade jag isär den totalt! Skivan skick alltså i så små delar att 80% var tvungen att plockas med en pincett.. resterande 20% var aldrig mer än en cm stora. Men hur som helst, jag skruvade upp brännaren, lös med lasern och plockade bitar i över en timme.. det slutade med att jag höll i lasern och stod och skakade hela spelaren ovanför bordet! Allt som gick att skruvas lös åkte ur... och det ska läggas till att jag var allt i från försöktig! Jag brydde mig inte då jag trodde den var körd.. ett under att lasern inte lossnade som jag stod och slängde med den!
Men jag satte ihop den igen, pluggade in den i datorn och brände om filmen! Så rätt så jäkla hållbara är dom! Åtminstone min

Vart jag ville komma var naturligtvis att det kanske går att öppna upp spelaren och pilla ur pappret! Har du in en pinne med felvändtejp på är risken att du kladdar på några kretsar som kan kortslutas eller får skit på lasern... Du har ju dessutom inte en aning om var papperet finns i spelaren! Nej, satsa på att skruva upp den!
...om du inte har tummen mitt i handen förståss!
/Christian
PS Hahaha jag gillar Handen i VCR historien!! Tummen upp för dig!
Redigerat av Unregistered1331, 09 May 2008 - 22:45.