Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonen stoppat in papper i PS3!

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 April 2008 - 19:21

Andersbangkok
  • Andersbangkok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har en underbar liten son MEN......han har i ett obevakat ögonblick stoppat in papper i PS3:an. PS3:an tuggade snällt i sig papperet och sedan var det slut....
Jag lyckades få ut det mesta men det verkar som en del sitter kvar.
Felet yttrar sig så att när jag försöker sätta in en DVD så hackar den högt och intensivt.
Jag har frågat affären där jag köpte den och dom meddelade ledsamt att det tar c:a 3 månader att få igenom den på garantiservice (kanske t.o.m längre.. ;) )

Någon som har någon idé om lösning?
Har någon en teckniks beskrvning? Sitter DVD-enheten inkapslad eller kan man komma åt den om man öpppnar PS3:an.

Hjälpp!!!

Postad 24 April 2008 - 19:26

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
3 månader ;)

Låter helt otroligt ..

Om du inte sabbat den genom att försöka dra ut pappert, så vore det inte fel att
öppna upp den o ta ut det varsamt. Men jag är rädd för att du sabbat den redan.

Maveric ;)

Postad 24 April 2008 - 19:29

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Garantin täcker endast ursprungliga fel.
Det vore alltså förvånande om detta fel skulle kunna gå på garantin.

Postad 24 April 2008 - 19:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag har en underbar liten son MEN......han har i ett obevakat ögonblick stoppat in papper i PS3:an. PS3:an tuggade snällt i sig papperet och sedan var det slut....
Jag lyckades få ut det mesta men det verkar som en del sitter kvar.
Felet yttrar sig så att när jag försöker sätta in en DVD så hackar den högt och intensivt.
Jag har frågat affären där jag köpte den och dom meddelade ledsamt att det tar c:a 3 månader att få igenom den på garantiservice (kanske t.o.m längre.. ;) )

Någon som har någon idé om lösning?
Har någon en teckniks beskrvning? Sitter DVD-enheten inkapslad eller kan man komma åt den om man öpppnar PS3:an.

Hjälpp!!!

Oj du ska nog vara glad att de accepterat att ta det på garanti. Men när de hittar papper i den så åker du nog på att betala kalaset trots allt...

Postad 24 April 2008 - 19:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har svårt att tänka mig att den skulle gått sönder för det men vad vet jag..
Hur som helst så bör de väl inte ta mer än 3-4 veckor att få den fixat annars är de ju nå allvarligt fel på service stället

Postad 24 April 2008 - 19:37

Andersbangkok
  • Andersbangkok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag tror inte själv att det går på garanti. Frågan är då; var i Stockholm lämnar man in den för reparation? Några tips?

Postad 24 April 2008 - 20:03

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Det är nog ingen idé att skruva isär PS3an då du iallafall inte kommer in i driven. Av vad jag minns av bilder är det en slimmad slot-in drive som ser ganska svåröppnad ut.

Postad 24 April 2008 - 20:37

Unregistered1439518b
  • Unregistered1439518b
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
En sån här kanske löser ditt problem ;)

http://www.rejoy.se/...aaa-p-1472.html

Postad 08 May 2008 - 14:10

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Har du provat "eject" :)

Postad 08 May 2008 - 17:05

nallepuff
  • nallepuff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Snäll son som matar den hungriga PS3an :) ,garvar så jag gör i byxan strax ......
Min son matade videon med en snusdosa och cigg på tidiga 90talet,å jag min dumma faen stoppa in handen å plocka rent utan att dra ur sladden :) dom hade jävlit roligt på akuten kan jag säjja

Postad 08 May 2008 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag matade mitt NES med några 10-öringar en gång och det gillade den inte. Eller jag tog röken och att den inte fungerade längre som ett tecken på det iallafall.

Postad 08 May 2008 - 18:17

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Snäll son som matar den hungriga PS3an :) ,garvar så jag gör i byxan strax ......
Min son matade videon med en snusdosa och cigg på tidiga 90talet,å jag min dumma faen stoppa in handen å plocka rent utan att dra ur sladden :) dom hade jävlit roligt på akuten kan jag säjja

Fick du åka till akuten för det???!
Vad gjorde dom där, blåste på ditt finger? ;)

Redigerat av Dr. Death, 08 May 2008 - 18:18.

Postad 08 May 2008 - 18:26

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Hade det där hänt mig så hade jag provat att ta en bit ståltråd och linda runt med silvertejp (med den klibbiga sidan utåt) och lirka in i springan och sen dyrka runt och hoppas på napp.

Postad 08 May 2008 - 18:36

nallepuff
  • nallepuff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Fick du åka till akuten för det???!
Vad gjorde dom där, blåste på ditt finger? :)

Lol joo dom blåste på handen -p
Tills brandkåren kom med superbilen och mega plåtklipparna :)
Till mitt försvar skall nämnas,jag försökte med våld och mera våld att få ut handen en hel timma innan jag gav upp..

Postad 08 May 2008 - 18:39

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Till mitt försvar skall nämnas,jag försökte med våld och mera våld att få ut handen en hel timma innan jag gav upp..

:) ;) :lol:

Postad 08 May 2008 - 18:43

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
har du ingen drulleförsäkring på huset/lägenheten?? så kolla om det täcker täcker ju det mesta

Postad 08 May 2008 - 18:44

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

ahaha du kom alltså in på akuten med en video på handen? :)

Postad 08 May 2008 - 19:00

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Psxcare brukar väl göra service på ps3? Tror det i alla fall, dom kör ju alla andra konsoler.

Postad 08 May 2008 - 19:21

nallepuff
  • nallepuff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

ahaha du kom alltså in på akuten med en video på handen? :)

Japps
Kl 22:00 på kvällen,å då e man glad att man hade automatlåda i bilen :)

Postad 08 May 2008 - 20:01

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Japps

hahahaha. Fy faen va jag garvar!!! Ja det va tur med automat då ja. Ännu roligare hade det vart om du råkat ut för en mindre trafikolycka och polisen dykt upp och fått syn på videon över din hand :)

Postad 08 May 2008 - 20:08

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Japps

hahahaha. Fy faen va jag garvar!!! Ja det va tur med automat då ja. Ännu roligare hade det vart om du råkat ut för en mindre trafikolycka och polisen dykt upp och fått syn på videon över din hand :)

Kanske skall dela med mig av vad min son lyckades göra när för ca 3 år sedan när han var ca 1,5år. Jo när jag kommer in i vardagsrummet har han kritat över en nästan en fjärdedel av tv:n, hela ena nedre hörnet var täckt av gul krita ca 3dm in på bilden på den helt nya Philips lcd-tv:n som kostat 30.000kr... Jag trodde jag skulle dö av förskräckelse, tvättade tv:n i ca 2 timmar tills medlet tog slut, åkte iväg till affären och köpte mer, kom hem och skrubba i 1 timma till. Till slut hade allt försvunnit UTAN att bildpanelen tagit skada. Fyyyyyyhelskotta va orolig jag var, hade iofs köpt till extraförsäkring, men vi vet ju hur försäkringsbolag beter sig när man vill utnyttja dom.

OT: Lycka till med ditt PS3
Mvh Andreas

Postad 08 May 2008 - 20:12

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Har svårt att tänka mig att den skulle gått sönder för det men vad vet jag..
Hur som helst så bör de väl inte ta mer än 3-4 veckor att få den fixat annars är de ju nå allvarligt fel på service stället

När de gäller servicen på PS3an så får du kallt räkna med minst 1 månad och de kan till och med gå upp till 2 månader innan du får tillbaka den, dom verkar ha stora problem med reservdelar just nu, verkar som om dom inte kommit igång riktigt när de gäller servicen.
Jag har väntat en dryg månad nu på min Ps3a som gått sönder och fick tidigare i veckan veta att lagningen skulle ta till den 28 Maj minst, när jag lämnade in den blev de automatiskt ett färdig datum på exakt 3 veckor framåt, sedan blev de flyttat fram 2 veckor och ny flyttat fram igen till i slutet av maj.
De lilla jag läst runt på nätet så verkar 1 månad de du minst får vänta beroende på fel.

Postad 09 May 2008 - 22:42

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
När en CD-skiva sprängdes i min externa CD-brännare så plockade jag isär den totalt! Skivan skick alltså i så små delar att 80% var tvungen att plockas med en pincett.. resterande 20% var aldrig mer än en cm stora. Men hur som helst, jag skruvade upp brännaren, lös med lasern och plockade bitar i över en timme.. det slutade med att jag höll i lasern och stod och skakade hela spelaren ovanför bordet! Allt som gick att skruvas lös åkte ur... och det ska läggas till att jag var allt i från försöktig! Jag brydde mig inte då jag trodde den var körd.. ett under att lasern inte lossnade som jag stod och slängde med den!

Men jag satte ihop den igen, pluggade in den i datorn och brände om filmen! Så rätt så jäkla hållbara är dom! Åtminstone min :) Vart jag ville komma var naturligtvis att det kanske går att öppna upp spelaren och pilla ur pappret! Har du in en pinne med felvändtejp på är risken att du kladdar på några kretsar som kan kortslutas eller får skit på lasern... Du har ju dessutom inte en aning om var papperet finns i spelaren! Nej, satsa på att skruva upp den!

...om du inte har tummen mitt i handen förståss!

/Christian

PS Hahaha jag gillar Handen i VCR historien!! Tummen upp för dig! B)

Redigerat av Unregistered1331, 09 May 2008 - 22:45.

Postad 09 May 2008 - 22:54

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

En sån här kanske löser ditt problem :)

http://www.rejoy.se/...aaa-p-1472.html

"Kompatibel med alla PS3 20/60G konsoller ( CECHAXX och CECHBXX )"

Detta hatar jag när de släpper flera olika versioner av samma elektronik!

/Christian

Postad 11 May 2008 - 12:30

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Tills brandkåren kom med superbilen och mega plåtklipparna :unsure:

HAHAHAHA!

Trodde att du menade att du fått en liten stöt eller nåt...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.