Jag har tänkt byta ut min gamla Panasonic 42" PW7 Plasma som har några år på nacken nu till något större, har varit mycket nöjd med den för film och spel. På senare år upptäckte man att Plasma-tekniken lider utav ghostning eller phosphor-trails, något som jag anser är störande då jag spelar mycket spel.
Den utrustning jag tänkt använda mig utav är en Meridian G91, Comhem Digitalbox, Wii, Popcorn Hour samt PS3!
Jag hade tänkt lägga runt 15, max 20k och dom val jag kollat på är :
Samsung LE46-M86BD
Panasonic TH-50PX70
Fördelen är att Samsungen klarar 24p, som inte PX70 klarar av. Jag kan väl nämna att jag säkerligen inte kommer kolla mycket på Bluray-material, då jag tänkt köra på Meridian G91 tillsvidare som DVD. Annars är det Popcorn Hour som agerar för filmen. Nu till mitt ilandsproblem, då jag i princip lider utav "perfektionism" (bokstavligen) så blir valet svårt! Det börjar dyka upp nya modeller, snart lanserar Pio G9 och då lär 508XD blir billigare som igentligen vore drömmen. Den har allt som jag vill ha!
Men det är fortfarande plasma-tekniken, där ghostningen spökar igen. Nu vet jag inte hur mycket det varierar, men detta problem existerar fortfarande på min plasma. Ska man spela mycket TV-spel kanske LCD har sin fördel, trots att M86 har lite dålig respons?
Design är något som även prioriteras, där Panasonics nya serie (PX/PZ/80/85) är helt uteslutet för min del och den äldre PX70 är klockren i mina ögon. En notis är att jag älskar fortfarande Plasma, där färger är överlägset, men LCD briljerar med en lugn bild och grym skärpa för TV-Spel. Det kanske är dags att byta teknik? Sitter förövrigt +3meter ifrån bilden! 46" räcker säkert, men 50" är självklart roligare!
Detta inlägg kanske inte hjälper mig så mycket, men vad skulle ni gjort i min situation?
Redigerat av radiuz, 25 April 2008 - 14:26.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
101 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?