Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp angående wii

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 April 2008 - 00:50

sleepin_tiger
  • sleepin_tiger
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tja, äger 360 & ps3 och funderar nu även på att köpa ett nintendo wii, men har ett problem ... Hur ska jag göra för att få så bra bild som möjligt ? Min ps3:a är inkopplad i receivern via hdmi och utgör inget problem, däremot min xbox 360 som är kopplad via komponentkabel in i tv:n (bilden) & receivern (ljudet) är ett stort problem! Vad jag förstår ger tillbehöret "komponent-kabel" betydligt bättre bild än "rgb-kabel"? Vilket innebär att jag självklart vill ha nintendo wiin inkopplad via komponent kabel också, men där sitter ju 360:n ! jag har en philips pfl 9732d tv och där finns tyvärr bara ingång för en av dessa konsoler ? Finns det någon switch eller nåt man kan få tag på eller hur ska jag göra för att få ut bästa möjliga bild ur mina konsoler utan att behöva gå bakom tv:n o byta sladdar varje gång ?

mvh sleepin_tiger

Redigerat av sleepin_tiger, 27 April 2008 - 00:54.

Postad 27 April 2008 - 08:13

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
det ska finnas komponentswitch... har dock ingen koll på var man hittar sån, skulle gissa på typ kjell & co...

rgb-kabel och komposit är väl inte samma sak? har hört att rgb ska ge okej bild nämligen.. .men komponent är det flest som rekommenderar, finns många identiska trådar redan, sök lite och läs...

Postad 27 April 2008 - 11:29

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Tja, äger 360 & ps3 och funderar nu även på att köpa ett nintendo wii, men har ett problem ... Hur ska jag göra för att få så bra bild som möjligt ? Min ps3:a är inkopplad i receivern via hdmi och utgör inget problem, däremot min xbox 360 som är kopplad via komponentkabel in i tv:n (bilden) & receivern (ljudet) är ett stort problem! Vad jag förstår ger tillbehöret "komponent-kabel" betydligt bättre bild än "rgb-kabel"? Vilket innebär att jag självklart vill ha nintendo wiin inkopplad via komponent kabel också, men där sitter ju 360:n ! jag har en philips pfl 9732d tv och där finns tyvärr bara ingång för en av dessa konsoler ? Finns det någon switch eller nåt man kan få tag på eller hur ska jag göra för att få ut bästa möjliga bild ur mina konsoler utan att behöva gå bakom tv:n o byta sladdar varje gång ?

mvh sleepin_tiger

En variant är att du säljer nuvarande 360 och köper en ny med HDMI-utgång.

Postad 27 April 2008 - 12:10

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Eller så köper du en mer Wii-vänlig tv. Typ en 28 tums tjock-tv ;)

Postad 27 April 2008 - 13:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Eller så köper du helt enkelt en ny reciever som har flera komponentingångar.

Men de enklaste är nog som sagt o tjacka en vanlig komponentswitch.

Postad 27 April 2008 - 16:15

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Eller så köper du en mer Wii-vänlig tv. Typ en 28 tums tjock-tv ;)

Men i så fall rekommenderas ändå en RGB-scartkabel.

Postad 28 April 2008 - 05:57

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Om du har en reciever med HDMI borde den väl också ha komponentingångar, till och med min budgetdito har komponentväxel. Annars finns det som nämnt komponentswitchar, bland annat från Joytech som har en modell som är designad för att matcha Xbox 360:n om det är nåt plus ur estetisk synpunkt. De flesta tv-elektronik och tv-spelsbutiker har väl sånt inne.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.