Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ino P60/s - Provlyssning i hemmiljö, Stockholm

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 April 2008 - 10:47

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag skall introducera mig lite först, då jag är helt ny på detta forum och funderar på att skaffa mig ett par Ino högtalare.

Sebastian heter jag och har letat ett bra tag efter högtalare som passar mitt ljudideal perfekt. Jag har gjort en räd på samtliga butiker i Stockholm och vissa högtalare har passat mina öron bättre än andra. I vilket fall som helst så har det vart nyttigt för mig.

Angående IÖ och hans Ino högtalare så blev jag riktigt imponerad utav Pi60s och Pip, men den förstnämnda passar mig bättre. Det enda jag är lite orolig för att det kommer att krävas enorma rumsanpassningar för att få till ljudet och jag hoppas att ljudet inte är långt ifrån det jag hörde i källaren kontra ett "standard" vardagsrum.

Mina förutsättningar är 20kvm, stor tygsoffa, bord, tjocka gardiner, bakabsorbenter, tjock(a) matta(or), MEN jag kommer inte lägga in heltäckningsmatta eller göra ngt. åt taket då jag bor i hyreslägenhet.

Finns det några vänliga själar som kan låta mig få provlyssna pi60 lr pi60s i hemmiljö?!? Jag bor i Nacka,Stockholm.

PS. Tyvärr så hann det inte med att lyssna på ngr. medtagna cd-skivor vid mitt besök då IÖ är rätt pratglad(inget illa menat) och tiden sprang iväg.

Tack för mig.

//Sebastian

Postad 28 April 2008 - 11:53

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Hej,

Du kan få lyssna hos mig men då får du åka ~50 mil norrut :D jag kan erbjuda lyssning i både obehandlat och behandlat rum.

Jag förstår att du inte kommer att nappa på ovanstående och det är inte heller därför jag skriver detta inlägg. Jag har lyssnat på pi60/s i fyra olika rum varav två av dessa rum har haft en hel del akutiska åtgärder (det ena Öhmans källare).

I både obehandlat och behandlat rum så tycker jag att högtalarna har uppvisat några egenskaper som sticker ut i jämförelse med andra högtalare.

1 De spelar djupt och välartikulerat.
2 De låter oansträngt oavsett material.
3 De ger en ”verklighetstrogen” ljudbild om materialet tillåter detta.

Huruvida ljudet blir bättre eller inte med behandlat kontra ett obehandlat rum beror på vad man har för ”smak” anser jag, vissa gillar livlig akustik och vad det tillför mens andra vill komma så när inspelningen som möjligt och då är inte en livlig akustik något att rekommendera. Oavsett vad man föredrar så anser jag de tre punkterna jag har radat upp är de som sticker ut mest och om du ”föll” för någon av dessa tre punkter så kan du nog köpa högtalarna utan att lyssna i ett ”normalt” rum. Den största skillnaden mellan obehandlat och behandlat rum i mitt tycke är at ljudet bli mycket lugnare i det behandlade rummet

VH Micke

PS. Ett till besök hos IÖ men med musik som du känner till skulle jag rekommendera.

Postad 28 April 2008 - 11:56

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Den största skillnaden mellan obehandlat och behandlat rum i mitt tycke är at ljudet bli mycket lugnare i det behandlade rummet

VH Micke

Håller helt med Micke.
Martin på forumet har ju ett par pi60 men han bor i Örebro. Det finns flera pi60 i stockholm, så förhoppningsvis så kan du hitta någon där.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 28 April 2008 - 12:49

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för era svar! :D Jag misstänker att väntetiden är rätt lång vid ett till besök, men jag ringer IÖ idag och ser efter.

//Sebastian

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.