Jag är på jakt efter ett par nya högtalare för ca 15000. Jag äger två nad c272 som skall fungera som slutsteg och även nad som cd spelare och försteg. Eftersom jag bor i lägenhet så kommer jag inte vilja ha några basmonster utan välljud är mer viktigt för mig. Lyssnar på mycket olika musikstilar, men en tyngd på rock och dance. Så jag behöver högtalare som klarar båda stilarna. Mitt rum är ganska långsmalt (öppen planlösning) med betongväggar bakom lyssningsstället. I övrigt ganska bra dämpning. Idag äger jag ett par Dynavoice m65 som jag inte är nöjd med.
Jag var idag och lyssnade på lite olika högtalare på bla Hifi-klubben. De rekommenderade först ett par dali ikon. Men tyckte dessa hade en för skrikig diskant för min musik. Lyssnade därefter på ett par B&W 683, som lät riktigt bra då man brassade på med lite volym, men som saknade mycket vid lägre volymer, de var ju emellertid ganska billiga. Funderade även lite på ett par B&W 685:or och sedan lägga till en baslåda för att få med lite bättre respons i de nedre regionerna.
Drog därefter till en annan butik och lyssnade på lite olika märken. Fastnade dock för Audiovector s3 som tyvärr ligger lite över min budget. Dock så fanns det ett par Audiovector mi3 super som de sålde ut för 15000. Känner att mi3 super hade ett skönt ljud även på mindre volymer utan att tappa taget.
Frågan är nu vad ni skulle rekommendera.
Är 15000 ett bra pris för ett par Audiovector mi3 super?
Skall jag satsa på B&W golvare eller ta en stativare med en subbas?
Eller finns det något annat alternativ som jag borde känna till?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?