Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars - Knights of the Old Republic

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2008 - 16:43

RobertS-91
  • RobertS-91
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Enligt G4 så ska ett nytt kotor spel va på gång:
"Bioware Working On New 'KOTOR'"

According to an EA analyst report, Bioware (now property of Electronic Arts) is working on another Knights of the Old Republic game, as well as a yet-unnamed MMO...

Jag leta runt lite på bioware's, respektive LucasArts hemsida och hittade en Press Release från förra året:
"Lucasarts and Bioware To Develop Ground-Breaking Interactive Entertainment Product"

SAN FRANCISCO, CA and EDMONTON, CANADA — October 30, 2007 — LucasArts and BioWare today announced that they have entered into an agreement to create an interactive entertainment product. The product, details of which will be unveiled at a later date, will be developed and published by BioWare and LucasArts, and will push the boundaries of the gaming market by utilizing the strengths of both companies to deliver an innovative, high-quality experience.

“LucasArts has a deep commitment to developing compelling stories and characters for the unique medium of interactive entertainment, and we have been searching for a developer that shares this value. We found this in BioWare,” said Jim Ward, president of LucasArts. “Through our previous collaborations, we know that BioWare has an impressive ability to blend gripping stories with technological advancements, and we believe that our upcoming product will deliver an experience that will span the traditional boundaries of video game entertainment.”

“BioWare’s mission is to deliver the best story and character-driven games in the world, delivering powerful emotional experiences to our fans.” said Ray Muzyka, chief executive officer, BioWare. Added Greg Zeschuk, president of BioWare, “The collaboration with LucasArts allows us to combine our passion for creating high quality and innovative experiences with those of a company dedicated to bringing only the finest games to market.

Med tanke på att Bioware tillsammans med LucasArts endast gjort tidigare Kotorspel, så kan man väl hoppas på att det är trean som är på G ? :blink:

Mvh Robert

Postad 03 May 2008 - 17:25

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Hoppas!

kotor :blink:

Postad 03 May 2008 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Med tanke på att Bioware tillsammans med LucasArts endast gjort tidigare Kotorspel, så kan man väl hoppas på att det är trean som är på G ? :blink:

Obsidian gjorde tvåan. Men man får verkligen hoppas på ett nytt KOTOR. Det bör väl bli i samarbete med Lucasarts då eftersom de äger licensen.

Postad 03 May 2008 - 19:30

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Underbart...
KotOR är en av mina favoritspelserier.

Det blir ett direkt köp när det dyker upp.

Postad 03 May 2008 - 21:35

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
jag har hoppats på att trean i serien sen... ja... sen tvåan släpptes hehe. Hoppas att EA får bioware att göra den multiplatform också bara :) ifall detta då är sant.
----
[edit]Läste just länkade artikeln, är ju det rykte som gick för ett antal månader sen ;) och fortfarande inget, där dog lite av hoppet igen. trodde detta var nya rykten...

Redigerat av Paganmoon, 03 May 2008 - 21:39.

Postad 03 May 2008 - 22:38

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Ja tack!

Sitter faktiskt precis o installerar KOTOR 2

Postad 04 May 2008 - 00:23

RobertS-91
  • RobertS-91
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Obsidian gjorde tvåan. Men man får verkligen hoppas på ett nytt KOTOR. Det bör väl bli i samarbete med Lucasarts då eftersom de äger licensen.

Just det :P Syftade dock på att bioware inte varit med och gjort andra Star Wars spel.

jag har hoppats på att trean i serien sen... ja... sen tvåan släpptes hehe. Hoppas att EA får bioware att göra den multiplatform också bara :) ifall detta då är sant.
----
[edit]Läste just länkade artikeln, är ju det rykte som gick för ett antal månader sen ;) och fortfarande inget, där dog lite av hoppet igen. trodde detta var nya rykten...

Tyvärr så är den artikeln från Februari :lol: Men man kan ju alltid hoppas.
Men verkar ju ändå lite lovande.

Postad 25 January 2011 - 20:15

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Ingen av er här som har ett Kotor 1 till övers?
Hittar bara tvåan och den har jag redan.

Postad 25 January 2011 - 21:42

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Ingen av er här som har ett Kotor 1 till övers?
Hittar bara tvåan och den har jag redan.

Kostar inte mycket på Steam.
http://store.steampo....com/app/32370/

Postad 25 January 2011 - 23:12

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Kostar inte mycket på Steam.
http://store.steampo....com/app/32370/

Nice! Har inte använt steam men nu är det dags. Tack för hjälpen.

Postad 26 January 2011 - 00:12

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Vad hände egentligen med trean? Det senaste jag hörde var att den skulle vara ett MMO likt WoW och dylikt, sen har jag varit utanför loopen.

Sörjer fortfarande Obsidians misslyckande.

Postad 26 January 2011 - 02:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vad hände egentligen med trean? Det senaste jag hörde var att den skulle vara ett MMO likt WoW och dylikt, sen har jag varit utanför loopen.

Ja det är ju fortfarande underway.. det kallas The Old Republic och är ett MMO. Jag ska vara SITH så kan du vara wookie.

Postad 26 January 2011 - 09:47

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Ja det är ju fortfarande underway.. det kallas The Old Republic och är ett MMO. Jag ska vara SITH så kan du vara wookie.

Jag ska vara snömonster på hoth och invänta vilsna äventyrare. Sen bara HUAARG!! AAARGH! ÖÖÖOOOUUFFF!!! SMOCK! Sen blir det ett litet äventyr i äventyret där de ska ta sig ut ut min grotta.
Jag räknar med en äventyrare per 20 spelade timmar.. kan bli segt men ack va kul.

Eller så spelar jag smugglare helt enkelt.... (som jag lyckades så bra med i pappersrollspelet)

Redigerat av Unregistered35582, 26 January 2011 - 09:48.

Postad 26 January 2011 - 14:54

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0

Jag ska vara snömonster på hoth och invänta vilsna äventyrare. Sen bara HUAARG!! AAARGH! ÖÖÖOOOUUFFF!!! SMOCK! Sen blir det ett litet äventyr i äventyret där de ska ta sig ut ut min grotta.
Jag räknar med en äventyrare per 20 spelade timmar.. kan bli segt men ack va kul.

Eller så spelar jag smugglare helt enkelt.... (som jag lyckades så bra med i pappersrollspelet)

Kan du väl vara om du vill, själv ska man vara Darth Vader eller Yoda (beroende på vem som är ledig när jag börjar spela, kan ju hända att de blir upptagna av andra spelare... först till kvarn!).

Postad 26 January 2011 - 19:07

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Kan du väl vara om du vill, själv ska man vara Darth Vader eller Yoda (beroende på vem som är ledig när jag börjar spela, kan ju hända att de blir upptagna av andra spelare... först till kvarn!).

Yoda kanske är upptagen men Darthan är nog ledig. Han är ju inte direkt skitpopulär...

Postad 27 January 2011 - 07:38

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
frågan hur många anakin555 youda och andra variationer av star wars namn vi får se :blink:

Postad 21 July 2011 - 09:38

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
går nu att pre-order spelet.... http://www.swtor.com/

Postad 28 July 2011 - 15:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Flest förhandsbokningar någonsin för EA. Kul att det börjar bra och man får hoppas att det kan konkurrera med WoW. Blir nog att testa detta, även om jag hatar MMO. Kanske det blir F2P, vem vet.

Postad 01 August 2011 - 06:37

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
oddsen att det blir f2p är väl rätt låga :)

Postad 01 August 2011 - 07:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker det ser pissdåligt ut? Stela animationer och same crap som Wow. Lite voiceacting kommer knappast rädda denna smörjan.

Postad 01 August 2011 - 08:15

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag tycker också att det ser väldigt dåligt ut.
Typ enda skälet till att jag har lite hopp kvar för detta spel heter BioWare.

Postad 01 August 2011 - 13:20

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Jag är inte speciellt imponerad faktiskt! Sen fokus på singleplayer i ett mmo känns som helt fel väg att gå :)

Postad 13 August 2011 - 13:52

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Till råga på eländet är spelet anpassat för barnungar, också liksom wow, åldersgräns 12+ ...

Spelet är helt enkelt anpassat för att så många söm möjligt skall kunna spela det, dvs för casual gamers

Kommer dock att testa det under någon månad, innan jag avbryter abonnemanget, vem vet, de kan ju överraska possitivt :)

Redigerat av Kraantz, 13 August 2011 - 13:54.

Postad 15 August 2011 - 06:56

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Risken att något företag gör ett storsatsande mmo mot gamers är väl rätt liten i dagsläget, det är i casuals pengarna finns ^^

Kanske provar i vinter om inget annat finns att spela ( vilket det lär göra med tanke på lineupen i år ) :)

Postad 15 August 2011 - 09:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Risken att något företag gör ett storsatsande mmo mot gamers är väl rätt liten i dagsläget, det är i casuals pengarna finns ^^

Kanske provar i vinter om inget annat finns att spela ( vilket det lär göra med tanke på lineupen i år ) :)

Precis så. Möjligtvis när det inte finns ngt annat vilket antagligen inte kommer hända med tanke på alla släpp nu i höst/vinter.

Postad 21 August 2011 - 19:07

Unregistered606e675e
  • Unregistered606e675e
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Till råga på eländet är spelet anpassat för barnungar, också liksom wow, åldersgräns 12+ ...

Spelet är helt enkelt anpassat för att så många söm möjligt skall kunna spela det, dvs för casual gamers

Kommer dock att testa det under någon månad, innan jag avbryter abonnemanget, vem vet, de kan ju överraska possitivt :o

Fast både KotOR 1 och 2 var 12+ så det är ingen överraskning. Ingen kan väl säga att serien, speciellt första spelet, är dåligt pga av de. Star Wars-filerna var ju heller inga 18+ heller så jag förstår inte vad som är dåligt med ett 12+. Ingen hade väl väntat sig ett blodbad med nakna kroppar i heta sexscener? :)

Det finns helt klart en satsning mot casualspelare men det är heller inget som oroar. Jag har testat spelet vid flera tillfällen och dessutom under längre tid. Tyvärr är jag bunden av NDA men visst kommer det att finnas delar för "hardcore" (vad nu det betyder).

Man har satsat stort på den personliga upplevelsen under själva levlandet vilket gör det till en mindre grind än andra titlar. Att faktiskt höra ditt uppdrag gör en hel del för upplevelsen istället för att få en Wall of text som ingen läser.

Det som visats upp av End Game är 8 eller 16 personers-raids samt en planet med content dedikerade för lvl 50, PvP Warzones, Legacy-systemet (som inte man bara nämnt som kortast och mer info krävs för att kalla det ett "riktigt End Game"). Hög lvl crafting är också en aspekt.
Det går rykten om RvR-planeter med persistenta mål men det är som sagt bara rykten än så länge.

Jag var har personligen varit blivit allt mer osäker under åren från att vara extremt entusiastisk när TOR utannonserades men efter en lång test slog jag till på en förhandsbokning av CE.

// G

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.