Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Streama filmklipp till konsollen

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2008 - 20:36

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Jag har delat ut mitt filmbibliotek med mestadels mpeg-filmer via WMP11 och boxen hittar dem och allt är frid och fröjd, men de flesta går tyvärr inte att spela upp. Det är ett rött stoppmärke framför titeln (även om man kan se en tumnagel från filmen). Vad beror detta på ? Kan man uppgradera spelaren i konsollen så den klarar fler filtyper, om det nu är det som är problemet ?

Postad 05 May 2008 - 22:06

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag hade problem med att streama även efter att uppdateringen kom som skulle tillåta några av de filmer som inte fungerat tidigare. Sen råkade jag testa att lägga en film på mitt USB-minne och koppla in i boxen, då sa den att det fanns en uppgradering tillgänglig så laddade jag ner den. Sen dess har jag inte haft några (större) problem att streama det mesta. Så prova en film som inte fungerar på USB eller en bränd CD/DVD och se om du också får uppgradera nånting för att spela upp den.

Postad 07 May 2008 - 21:19

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Ok. Ska testa det. Återkommer.

Fungerar en bränd cd/dvd f.ö i boxen ?!

Postad 15 May 2008 - 21:36

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Jag hade problem med att streama även efter att uppdateringen kom som skulle tillåta några av de filmer som inte fungerat tidigare. Sen råkade jag testa att lägga en film på mitt USB-minne och koppla in i boxen, då sa den att det fanns en uppgradering tillgänglig så laddade jag ner den. Sen dess har jag inte haft några (större) problem att streama det mesta. Så prova en film som inte fungerar på USB eller en bränd CD/DVD och se om du också får uppgradera nånting för att spela upp den.

Provade med usb-minne, men fick bara meddelandet att den inte hittade några filmer. Sk*t också. Tyckte detta var en bra lösning. Alternativet är att göra om alla filmklipp till vilket det nu är som fungerar, men det känns ju inte optimalt....

Postad 16 May 2008 - 09:27

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Verkar ju inte så optimalt nu heller om det inte ens fungerar :)

Postad 16 May 2008 - 15:56

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Verkar ju inte så optimalt nu heller om det inte ens fungerar :wub:

Nej verkligen inte. Men finns den optimala lösningen vill man ju ha den :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.